|
Vilkår for e-mærket |
Besvar |
Forfatter | |
enand
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
Emne: Vilkår for e-mærket Sendt: 03-April-2009 kl. 08:57 |
Hher er en interessant afgørelse fra e-handelsfonden, der konkret belyser, hvad der skal til, for at miste det: http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1149093.ece Mvh. |
|
Smurf
Super bruger Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
Sendt: 03-April-2009 kl. 09:08 |
Tjaa problemet er jo bare at man ikke ligefrem viser konsekvens tag bare getmore m.fl. der får mærket frataget i xx måneder og så får det igen efter stormen / sagerne har lagt sig, jeg har desværre svært, som forbruger, ved at tage det mærke seriøst. "Har du handlet i en af landets e-mærkede netbutikker - og er du kommet i klemme eller er blevet i tvivl om dine rettigheder? Så er det en god idé at kontakte E-handelsfondens Forbruger Hotline. "
Redigeret af Smurf - 03-April-2009 kl. 09:10 |
|
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
|
enand
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
Sendt: 03-April-2009 kl. 09:22 |
Det synes jeg nok er at lægge mange ting ind i det. Jeg opfatter e-mærkningen som en "privat" garantiordning, som firmaerne kan købe. Det kræver, at de overholder betingelserne, og jeg kan ikke se, at det står i modsætning til at forbrugerne kan være med til at overvåge, at de så også gør det. Hvad mener du med "hvis interesser de skal varetage" udover den at handle med deres mærke? Mvh. |
|
Smurf
Super bruger Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
Sendt: 03-April-2009 kl. 10:52 |
På den ene side tjener de penge på forhandlere og har dermed en reel interesse i at få flere og flere og beholde dem de har, det er jo deres leve grundlag på den anden side vil du nu gå ud til forbrugerne og rådgive dem om sager med selv samme forhandlere som har emærket. I min verden er det jo derfor vi har en lovgivning i danmark som burde være hævet over commercielle interesser uden direkte bindeled til de enkelte involverede parter. |
|
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |