recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vincent SV-236
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vincent SV-236

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vincent SV-236
    Sendt: 22-Maj-2013 kl. 21:10
Er der nogen der kan fortælle mig om Vincents stereo forstærker SV-236 understøtter HT-Bypass?


Skal koble den til min Anthem receiver.
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 21:57
Det ser det ikke ud til, den er også fra 2007. Du må bruge den uden.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 12:18
Kan godt se at den ikke har en HT pass udgang, men nu har jeg lige talt med 2 forskellige forhandlere, som begge siger at det ikke er nødvendigt med HT pass for og forbinde den med min Anthem receiver! 

De siger begge at jeg bare kobler Anthem til Vincent via Anthems Pre out.

Nu er jeg forvirret, er HT pass så ikke nødvendigt eller hvad??
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 17:29
Slet ingen der kan fortælle mig om det kan betale sig og smide penge efter den Vincent??
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Kan godt se at den ikke har en HT pass udgang, men nu har jeg lige talt med 2 forskellige forhandlere, som begge siger at det ikke er nødvendigt med HT pass for og forbinde den med min Anthem receiver! 

De siger begge at jeg bare kobler Anthem til Vincent via Anthems Pre out.

Nu er jeg forvirret, er HT pass så ikke nødvendigt eller hvad??
 
Du KAN godt sætte den til sådan uden en HT Passthrough. Men det kræver at du så indstiller volumen på et bestemt niveau (som regel ret højt) når du vil høre surround, med tilhørende risiko for at du glemmer at skrue ned når du skal spille stereo.
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 17:50
Så det eneste Passthough gør er at forbigå volumen på stereo forstærkeren eller hvad?
Er der slet ingen lyd kvalitets tab ved ikke og bruge passthrough?
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Så det eneste Passthough gør er at forbigå volumen på stereo forstærkeren eller hvad?

Det er nok mere korrekt at sige at den forbigår forforstærker-delen og går direkte til effektforstærkeren (dette kan dog være lavet forskelligt på forskellige modeller). Forforstærkeren er mere end bare en volumenknap.

Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

 
Er der slet ingen lyd kvalitets tab ved ikke og bruge passthrough?

Det vil være en længere signalvej at gå igennem forforstærker-delen end at gå udenom. På den anden side, hvis surround-forstærkerens preout er et dårligt match til den integrerede forstærkers effekt-del, kan det principielt være en fordel at bruge forforstærker-delen. Det tror jeg dog er lidt teoretisk. Men selv hvis det eneste som passthrough gør er at gå uden om volumenreguleringen, så vil dét som regel være en fordel, da dén i sig selv normalt vil give et kvalitetstab (afhængigt af konstruktionen).
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 20:38
Tak Otto.

Jeg forstår godt den tekniske ide nu, men er nu stadig lidt i tvivl om hvorvidt jeg bør droppe den Vincent, og kigge mig om efter noget andet eller ej Stern Smile


Redigeret af Nille44 - 23-Maj-2013 kl. 20:39
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 21:15
 Nu er jeg vel i princippet enig i Ottos kommentar ovenfor, men hvis volumenkontrollen er et problem i vincent-forstærkerens signalvej, så vil den heller ikke lyde godt med din CDafspiller tilsluttet direkte, da dens lyd skal samme vej... Wink
 
Udover det vil jeg da sige at det er noget nemmere med en forstærker der rent faktisk har HT pass. Det med at man skal sætte volumenkontrollen et bestemt sted hver gang er ikke særligt praktisk selv om det teknisk virker fint. Jeg har prøvet det og volumenkontrollen skal sættes ret præcist for ikke at ændre på forholdet mellem center og højre/venstre. Jeg var heldig at jeg kunne sætte knappen præcis ud for mærket "kl 12", men som Otto skriver, så skal man lige huske at skrue ned inden man skifter input, eller sætter sig på remoten...
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 22:44
Kan godt se at der er noget og hente, sådan rent praktisk set, men sagen er at jeg har mulighed får og købe den billigt, så måske jeg kan se igennem fingre med det.

Nu må jeg jo os lige høre hvordan den i det hele taget lyder på mine højtalere, hvilket jo egentligt også er det vigtigeste.

Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jduro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Kan godt se at der er noget og hente, sådan rent praktisk set, men sagen er at jeg har mulighed får og købe den billigt, så måske jeg kan se igennem fingre med det.

Nu må jeg jo os lige høre hvordan den i det hele taget lyder på mine højtalere, hvilket jo egentligt også er det vigtigeste.

 
Hvis du kan leve med besværet med den omtalte volumen regulering. Så er sv-236 en formidable stereo forstærker. Jeg købte min for 4 år siden og den bliver ikke skiftet ud forløbig. jeg har flere højtaler modeller spændt for og den kan trække det meste.
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 15:39
Jamen det lyder jo rigtig godt.
Tror faktisk også at jeg tager chancen og køber den.
Er meget spændt på hvor meget forbedring det giver i stereo lyden, sammenlignet med min Anthem receiver.
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu