recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vincent Teoh helt oppe at køre over Megcon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vincent Teoh helt oppe at køre over Megcon

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vincent Teoh helt oppe at køre over Megcon
    Sendt: 07-September-2019 kl. 01:03
Vincent Teoh er bare helt oppe at køre over billede kvaliteten på Panasonic´s nye demo panel MEGACON LED monitor.  Som jeg forstår MEGCON, så er det et "Dobbelt" LED panel med bagbelysning - og så en del mere - MEGCON står for mega contrast.

Vi kan jo altid håbe at MEGCON kommer i produktion, jeg kunne godt være køber til sådan en sag.

Du kan se hans video på hans hjemme side under MEGCON:



Redigeret af Hother - 07-September-2019 kl. 01:15
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2019 kl. 07:25
Den laver jo ringere billede end oled.   

Hvorfor gå ned i kvalitet ?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2019 kl. 08:16
De kalder den MegaCon. Se også: 

Fin prototype, men jeg deler ikke begejstringen. Jeg synes, at man bliver nødt til at spørge: Hvilke udfordringer løser den? Den GZ2000 som stod ved siden af havde efter min mening bedre billedkvalitet. Hertil kommer, at ‘MegaCon’ udstrålede høj varme selv når man stod relativt langt fra den, den fremviste ikke “ægte” 4K og den var meget tyk. Jeg er sikker på, at den også sluger meget store mængder strøm.

Så ja, hvilke udfordringer er det, som teknologien skal løse på forbrugermarkedet?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2019 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Den laver jo ringere billede end oled.   

Hvorfor gå ned i kvalitet ?
Jeg synes nu, at det er et spændende projekt de har gang i hos Panasonic med deres prototype.

Man kan læse lidt om panelet hos avforum:

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2019 kl. 10:46
MEGACON.....

Et lidt uheldigt valg af navn LOL
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2019 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

MEGACON.....

Et lidt uheldigt valg af navn LOL
Ja det må man sige. Især når “CON” er forkortelse for Convention Star
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2019 kl. 11:33
Con, som i con artist - en bedrager......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2019 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

De kalder den MegaCon. Se også: 

Fin prototype, men jeg deler ikke begejstringen. Jeg synes, at man bliver nødt til at spørge: Hvilke udfordringer løser den? Den GZ2000 som stod ved siden af havde efter min mening bedre billedkvalitet. Hertil kommer, at ‘MegaCon’ udstrålede høj varme selv når man stod relativt langt fra den, den fremviste ikke “ægte” 4K og den var meget tyk. Jeg er sikker på, at den også sluger meget store mængder strøm.

Så ja, hvilke udfordringer er det, som teknologien skal løse på forbrugermarkedet?

Som jeg ser det: Ingen - Og jeg regner den slet ikke som hverken beregnet til eller egnet til forbrugermarkedet i noget bredere perspektiv qua strømforbrug og varmeudvikling (og for den sags skyld pris). Det eneste den som jeg ser det løser er fraværet af ABL, så den giver full field brightness op til de første 1000 Nits til professionel postproduction, på bekostning af blacklevel, kontrast og betragtningsvinkel.

...Men ok, havde man ellers penge nok kunne det da være en flabet HDR computer [og gaming] monitor til brug uden burn-in bekymringer, hvis man er ligeglad med strømregning og varmeudviklingen. ...Kunne sikkert være lækkert nok om vinteren, men nok knapt så rart om sommeren Pinch



Redigeret af TBC1 - 07-September-2019 kl. 12:40
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2019 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Con, som i con artist - en bedrager......


Klaus

Endda en MEGA-bedrager Tongue
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 10:20
Vi fik også set Hisense U9, som er baseret på samme dobbeltlags LCD-teknologi - dog ikke helt så sofistikeret som Panasonics panel. Der var jeg skuffet. Det er da en fin nok skærm fra Hisense, men den kommer ikke til at rykke på særlig meget. Hisenses prototype er umiddelbart bedre, så hvad der er sket imellem prototype og produkt er jeg lidt nysgerrig på.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 11:15
IHS Markits chefanalytiker for TV-markedets vurdering af dobbeltlags LCD:

"It's certainly a good use of all that excess LCD capacity"

Et andet analytikerselskab DSCC (som tidligere forudsagde at "QLED" ville blæse forbi OLED) mener nu, at investeringerne i LCD ryger i 0,0 dollars før vi træder ind i 2023. Rimelig mørke skyer over denne del af branchen. En del LCD-fabrikker kommer nok til at stå i tomgang i kommende år. 
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 13:46
Spændende ide :)

samsung har deres QLED og nu har panasonic så kommet med den her prototype, måske det er lidt for tidligt af dømme LCD ude

og med alle de historier der er om Burn_in på OLED så skal der jo også være en teknologi til alle de infoskærme der er tændt hele tiden i lufthavne og banegårde
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu