recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vincent Teoh helt oppe at køre over Megcon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vincent Teoh helt oppe at køre over Megcon

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 16:56
Denne teknologi er bestemt ikke tiltænkt info-boards. Det ville være et vanvittigt spild af ressourcer, at sætte sådan et panel i en skærm, der ikke er ment som reference-monitor eller entusiast-TV.

Jeg er dog enig med Rasmus. Jeg har meget svært ved at se hvilket hul det er den skal lappe.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Denne teknologi er bestemt ikke tiltænkt info-boards. Det ville være et vanvittigt spild af ressourcer, at sætte sådan et panel i en skærm, der ikke er ment som reference-monitor eller entusiast-TV.

Jeg er dog enig med Rasmus. Jeg har meget svært ved at se hvilket hul det er den skal lappe.


Den del med info skærme var henvendt til at Rasmus tror at LCD vil lukke og forsvinde

Hvorfor skal der være et hul at lappe ?

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 09:08
Jeg citerer analyseselskabet DSCC.

At investeringerne i en ny teknologi stopper er ikke lig med, at det "lukker og forsvinder". Det betyder blot, at der ikke længere investeres i videre udvikling. Derefter kommer der en lang overgangsperiode. Denne er så småt gået i gang hos LG Display og i kommende år vil Samsung omstille sine LCD-fabrikker i Sydkorea til QD-OLED-fabrikker.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg citerer analyseselskabet <span style=": rgb254, 254, 254;">DSCC.</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">
</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">At investeringerne i en ny teknologi stopper er ikke lig med, at det "lukker og forsvinder". Det betyder blot, at der ikke længere investeres i videre udvikling. Derefter kommer der en lang overgangsperiode. </span><span style=": rgb254, 254, 254;">Denne er så småt gået i gang hos LG Display og i kommende år vil Samsung omstille sine LCD-fabrikker i Sydkorea til QD-OLED-fabrikker.</span>


Det var nu mere
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

En del LCD-fabrikker kommer nok til at stå i tomgang i kommende år. 
jeg tænkte på.

og selv om Samsung begynder af lave QOLED, så kan jeg ikke se af folk vil betale ekstra for sådan en skærm, hvis en LCD skærm kan opfylde kravene.

når man tænker på hvor flotte Samsungs QLED skærme er bliver det spændende af se deres QOLED skærme.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 12:06
Flere LCD-fabrikker kører allerede i tomgang. Det har været et stort tema i de sydkoreanske aviser, da det har afstedkommet massefyringer og nye strategier. En af årsagerne er, at nye større fabrikker er åbnet i Kina med forventning om stigning i markedet. I stedet er vi endt i en situation med massiv overkapacitet. De koreanske medier publicerer også på engelsk, hvis man vil læse om emnet.

Med Samsungs overgang til QD-OLED vil de lukke deres 4 nuværende 8G LCD-produktionslinjer i Sydkorea. Det er en del af planen om at overgå til QD-OLED. De har også en kinesisk fabrik, men hvis de stadig vil udfylde lavpris-segmentet, så er de nok nødsaget til at købe ind fra andre fabrikker, f.eks. TCL/CSoT.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

hvis de stadig vil udfylde lavpris-segmentet, så er de nok nødsaget til at købe ind fra andre fabrikker, f.eks. TCL/CSoT.


Jeg ved ikke hvem der vil være leverandør i fremtiden, men på mig virker der bare lidt underlige af betale ekstra for livagtig / realistiske farver når skærmen skal bruges som infoskærm

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 13:57
Jeg har ingen interesse i infoskærme, men man kan vel nok argumentere for, at disse ofte placeres i lysforurenede miljøer. Her er højere lysstyrke og større farverum en fordel for at modvirke omgivelsernes lys.

At nogen skærmproducent skulle lægge særlig vægt på infoskærme, når de investerer i fremtidig skærmteknologi, tror jeg dog er usandsynligt Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu