recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi > Mit HiFi-grej
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vintage pladespiller fra din til phono
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vintage pladespiller fra din til phono

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rollo55 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2023
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rollo55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vintage pladespiller fra din til phono
    Sendt: 11-December-2023 kl. 12:10
Hej Alle,


hvem ved eller har prøvet at lodde ledninger fra vintage pladespiller på dinstik hun - 

dinstik hun 5polet har jeg købt løst og monteret i bagside af pladespiller så jeg skal loddde de 4 ledninger på dette, dertil har jeg købt et kabel med phono rød og hvid til min Nikko Alpha forstærker og med han stikket din i den anden ende - forstærker har ria forstærker

lodning af dinstik til phono, hvor skal de små ledninger i din kabel loddes på det løse din stik hun som jeg har monteret i pladespillers bagside - der er 4 ledninger hvid, blå, rød og grøn - med



Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2023 kl. 12:25
Du kan finde diagram og 3 D billede af hvordan ledningerne skal loddes på i Peter Pans omfattende tråd om B&O. Du kan desværre ikke skrive til ham, da han er gået bort. Så du skal ha tålmodighed og gå igennem tråden, vejledningen findes på en af siderne.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2023 kl. 12:40
Adaptere kan købes færdige.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2023 kl. 13:13
Ja du kan bruge adapter som denne. Bare husk at forbinde stel på pladespiller med forstærker i separat ledning.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rollo55 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2023
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rollo55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2023 kl. 14:00
Hej Flemming,

phono til din han ja det har jeg, modparten har jeg monteret i bagpladen på pladespiller og den skal jeg have loddet de små din ledninger på - 
Til top
Rollo55 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2023
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rollo55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2023 kl. 14:15
ja, den har jeg købt og  dertil det løse hun din som jeg har monteret i bagplade på pladespiller, kablet indefra pladespilleren har jeg kappet, dvs. jeg har nu 4 små ledninger som skal loddes på hunstikkets bagside + noget stel - det kan være det er den stel som jeg har loddet på det øverste ben på bagsiden af hun din stikket.

jeg er jo nødt til at have både hun og han din for at kunne koble adapteren med phono til over til forstærker -

denne pladespiller er fra 70,erne og den har jo ikke den lille ledning til ria forstærker på min Nikko. Nikkoen har 2 phonoindgange , MC og phono 1 + 2
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2023 kl. 14:34
Hvorfor klippede du kablet på pladespilleren? 

Nå men her er link til samtlige adaptere din han/hun <-> phono han/hun. Så må du se om noget af det kan anvendes. Stel til stel ledning er altid nødvendig, så du sætter den bare fast i en kabinet skrue på forstærker og tilsvarende på metaldelen på pladespilleren.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rollo55 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2023
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rollo55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2023 kl. 15:59
ja det skulle jeg nok ikke have gjort - jeg har købt det som der skal bruges for at reconnecte pladespiller, jeg skal blot have loddet hvid, blå , rød og grøn på de små ben, som sagt har jeg taget den trådisolering som svøbte de 4 ledninger og samlet i en som stel, er det ikke korrekt, for så skal jeg have den loddet af igen - jeg har loddet den på top af de  5  ben på bagsiden af hun din stik jeg har købt løst og på hver side loddet hvid/blå og på den anden side rød og grøn - det fandt jeg på nettet - men er slet ikke sikkert det er korrekt, b&O har også diagrammer med nogle andre pålodninger.

korrekt det havde været nemmere at lade den gamle gule ledning sidde
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2023 kl. 17:38
Har du stadig det kabel med stik på, som du har klippet af?

I så tilfælde kan du finde kabelfarver og forbindelser der.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2023 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvorfor klippede du kablet på pladespilleren? 

Det kan ske for selv den bedste. Jeg gjorde det samme med min B&O pladespiller i 1983 efter jeg havde købt en Nikko receiver i Audioscan, og kort tid efter fandt jeg ud af at jeg bare kunne have købt en færdig adapter 😩.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2023 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvorfor klippede du kablet på pladespilleren? 

Det kan ske for selv den bedste. Jeg gjorde det samme med min B&O pladespiller i 1983 efter jeg havde købt en Nikko receiver i Audioscan, og kort tid efter fandt jeg ud af at jeg bare kunne have købt en færdig adapter 😩.

Flemming 
Ja det kunne du ha undgået. Jeg loddede selv din stik på kabler engang, men synet er ikke godt nok til det mere. 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 00:29
I et almindeligt 5-polet DIN-stik sidder de 5 poler i en halvcirkel og rækkefølgen er: 
1 - 4 - 2 - 5 - 3. 
2 er nul  (blå) - ikke at forveksle med stel
3 er venstre kanal ud (hvid)
5 er højre kanal ud (rød)
1 er venstre kanal ind (bruges ikke)
4 er højre kanal ind (bruges ikke)  
Til en pladespiller bruges 1 og 4 ikke, da signalet ikke skal sendes ind i pladespilleren.
Stelforbindelsen skal loddes på og den grønne ledning har muligvis forbindelse til stel.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu