|
Vintage pladespiller |
Besvar |
Forfatter | ||
DenFede
Junior bruger Oprettet: 17-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Januar-2015 kl. 13:19 |
|
Har brug for lidt ekspertråd her :) Og hvad skal sådan en koste?
|
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7102 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis den stadig virker efter 40 år må den jo være meget holdbar :-)
Men er mere nysgerrig over hvorfor du vil have sådan en gammel sag ? Prisen er det du er villig til at betale men du kan jo nok få en helt ny for samme pris som den der er til salg på dba.
|
||
DenFede
Junior bruger Oprettet: 17-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sælger siger jo, at den fungerer, men det skal jeg naturligvis høre først :)
På dba står der en til 1200 og en til 700. Den dyreste ser ud til at være i bedre stand, men har ikke det originale pickuphus (hedder det det?). Det behøver ikke være en gammel sag, men jeg kan godt lide vintageting, og så er mit budget desværre ikke så stort. Det virker bare på mig, som jeg får mere for pengene i en gammel pladespiller end i en ny til de der 1500-2000 kr.
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Indefor dit budget, kan du også finde en brugt Rega pladespiller. som har fået rigtig gode anmeldelser. Jeg har lige hevet min gamle frem, som nok har stået i 10 år i et skab.
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Pioneer lavede skam nogle fine pladespillere i 70'erne. Har selv een! De kører med direct drev, dvs motoren ligger under pladetallerkenen og trækker direkte. Nærmest uopslideligt.
Der hvor det måske halter, er mekanismen der fører armen frem og tilbage, hvis det er slidt. Selve ophænget til armen bør også tjekkes for slid. |
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er lige en til Menneskeretskommisionen :-O |
||
DenFede
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg holder lige øje med Rega også så :)
Hvordan ser man, om ophænget er slidt?
|
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der må ikke være slør. |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja Og alle LP'erne var smidt ud. Så nu må jeg starte forfra. Sådanne kan det gå, når man rydder op. |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |