Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
NoCTuRE2
Junior bruger
Oprettet: 01-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
|
Emne: Virker alle MPEG4 altid i DK ? Sendt: 05-November-2009 kl. 01:29 |
Hej,
Har kig på dette TV: (Samsung PS42B451)
Og fået oplyst af Redcoon at den DVB-T tuner som sidder i Tv'et er en MPEG4...
Dette lyder jo godt, da jeg gerne vil kunne se DR HD samt stadig kunne tage alle kanaler efter 2012...
Men er nu kommet til at tænke på om jeg med sikkerhed kan benytte den DVB-T MPEG4 tuner i DK? Har nemlig på fornemmelsen at TV'et måske er en europæisk model eller en engelsk... Modellerne som oftest findes i DK er hedder nemlig B450 eller B455...
Så mit spørgsmål er altså: Kan jeg benytte tuneren i DK uanset hvad?
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 05-November-2009 kl. 01:32 |
MPEG4 skal nok virke, men det er ikke givet at der er HE-AAC lyd.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
NoCTuRE2
Junior bruger
|
Sendt: 05-November-2009 kl. 02:16 |
Ok... Lyd betyder ikke specielt meget for mig... Der skal kun være god lyd/knald på når der ses DVD...
Men bare der er billed på og jeg kan se DR HD... og så bare med almindelig lyd, så er jeg glad og tilfreds...
BTW; ikk at jeg betvivler dit svar, men har du en kilde/begrundelse? Har bare læst så meget på nettet, hvor nogen har problemer og andre ikke...
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 05-November-2009 kl. 02:21 |
NoCTuRE2 skrev:
Ok... Lyd betyder ikke specielt meget for mig... Der skal kun være god lyd/knald på når der ses DVD...
Men bare der er billed på og jeg kan se DR HD... og så bare med almindelig lyd, så er jeg glad og tilfreds...
BTW; ikk at jeg betvivler dit svar, men har du en kilde/begrundelse? Har bare læst så meget på nettet, hvor nogen har problemer og andre ikke... |
Uden HE-AAC understøttelse i TVet er der ingen lyd når du ser MPEG4 kanalerne på DVB-T..
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
NoCTuRE2
Junior bruger
|
Sendt: 05-November-2009 kl. 13:15 |
Hmm... Ingen lyd... så er det jo ikke værd at se TV...
Må næsten bare tage chancen og så evt benytte mig af mine 14 dages returret...
|
 |
jacob586
Ny bruger
Oprettet: 30-September-2009
Point: 19
|
Sendt: 05-November-2009 kl. 13:28 |
JesperLund skrev:
NoCTuRE2 skrev:
BTW; ikk at jeg betvivler dit svar, men har du en kilde/begrundelse? Har bare læst så meget på nettet, hvor nogen har problemer og andre ikke... |
Uden HE-AAC understøttelse i TVet er der ingen lyd når du ser MPEG4 kanalerne på DVB-T..
|
Så virker tuneren sgu da heller ikke  . Men der er altså meget der tyder på at Samsungs LED virker fint i DK
|
 |
NoCTuRE2
Junior bruger
|
Sendt: 05-November-2009 kl. 15:29 |
Det er ikke en LED tv, men et plasma (PS42451 - se link)
|
 |