recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > KiSS udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - virker Kiss epg  ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketvirker Kiss epg ?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
htom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Blueyed1 Blueyed1 skrev:

Jeg ved ikke noget med sikkerhed, andet end at der var problemer med TS-EPG da KISS EPG'en var nede. Men på tråden http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23684 nævnes det jo at TS-EPG sender data'en til KISS EPG... Det er vel uanset om det foregår fra KISS'en eller TS-EPG?

/Blueyed1

Jeg læste det også sådan at TinyStocks teknologi basere sig på KISS EGP og måske bruger Kiss online basen til kommunikation til ens maskine. De ligner jo også hinanden på online delen. TinyStock er bare grøn hvor Kiss er blå. TS skriver på deres side at de IKKE har noget med KISS/Linksys at gøre. Jeg skal nok give status på TS EGP her på forummet efter de 1. juli.
MVH Frede
Til top
prospero Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-December-2005
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af htom htom skrev:

Jeg læste det også sådan at TinyStocks teknologi basere sig på KISS EGP og måske bruger Kiss online basen til kommunikation til ens maskine. De ligner jo også hinanden på online delen. TinyStock er bare grøn hvor Kiss er blå. TS skriver på deres side at de IKKE har noget med KISS/Linksys at gøre. Jeg skal nok give status på TS EGP her på forummet efter de 1. juli.

Jeg er endnu en ked Kiss bruger som har mistet EPG funktionalitet - så jeg har forsøgt at sætte TinyStock EPG op.

Én lille opdagelse jeg lige gjorde var, at selvom jeg ALDRIG har været på TinyStocks webside før, så er det mit kodeord til Kiss EPG som også virker til TS EPG - og da jeg loggede på med min email adresse så kendte TS EPG allerede min player ID! Dvs at TS baserer sig helt sikkert på Kiss EPG i et eller andet omfang! Hvor skulle de ellers kende min player ID og kodeord fra...

Jeg er rigtigt spændt på at se om TS EPG virker efter 1. juli...

Et andet problem er, at ifølge en gammel Kiss ingeniør jeg har kontakt til, er at web adressen som Kiss'en henter EPG informationer fra hardcoded i firmware - så selv HVIS kiss brugerne laver en ny opensource version af EPG, så er det ikke så nemt at få Kiss'en til at hente info fra et nyt sted...

Jeg graver lidt i kontakter efter nogen der ved noget / måske kan hjælpe og melder tilbage.

Mvh Casper A.
Til top
frold Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2005
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 20:08
Er der noget nyt i sagen?
mvh

Frederik

TV: Panasonic P50VT30Y | Konsol: PS3 Slim 250gb
Til top
htom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af frold frold skrev:

Er der noget nyt i sagen?

Ikke andet end at TinyStock kører fint.
Jeg havde fat i deres support to gange i marts måned da EGPén havde forkert dato og tid. De rettede fejlen inden for 12 timer. Anden gang fik jeg en meddeles om at de ville skifte EGP udbyder. Siden da har det kørt upåklageligt.
De har tidligere i denne tråd skrevet at de opretholder servicen hvis der er kunder nok.
Måske skal du til lommen efter 1. juni?
"Giv lyd" efter 1. juni så jeg husker at skrive en status på TinyStock herinde.

MVH Frede
Til top
Woodhead Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-August-2005
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 13:18
Jeg har også lige betalt for TS. Jeg har dog et problem at jeg har 2 recordere og på den ene får jeg en netværksfejl når jeg prøver at forbinde mig til TS. Den anden hvor jeg har abonnement på kører fint. Jeg går ud fra at jeg skal betale 2 gange abonnement når jeg har 2 ik' ?
Til top
htom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af Woodhead Woodhead skrev:

Jeg har også lige betalt for TS. Jeg har dog et problem at jeg har 2 recordere og på den ene får jeg en netværksfejl når jeg prøver at forbinde mig til TS. Den anden hvor jeg har abonnement på kører fint. Jeg går ud fra at jeg skal betale 2 gange abonnement når jeg har 2 ik' ?

Jo du kommer nok til at betale for to, da maskinerne er "bundet" af maskin nummeret.
MVH Frede
Til top
mortensendk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Februar-2010
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2011 kl. 09:50
Hej med jer Vorker det stadig nu da vi siger 2011
Mortensen
Til top
Blueyed1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Marts-2005
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2011 kl. 13:46
Hej, ja TinyStocks virker upåklageligt

/Blueyed1
Til top
htom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2011 kl. 21:28
Det er også fint her! Efter noget rod for et år siden, har jeg ikke oplevet problemer.
MVH Frede
Til top
Lill.Bech Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Marts-2011
Sted: Danmark
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 12:12
Hej der

Jeg bruger Tiny Stock på min Kiss VR-558, men når jeg forsøger at bruge EPG-guiden fra selve Kiss'en går det galt, når jeg trykker record og ja til bekræft ekstern planlagt epg-optagelse, får jeg følgende besked: There was an error creating a recording event.
fejlen kan være følgende:
kanalen er ikke mappet - det er den
tidsoverlap med anden optagelse - det er der ikke
Bruger jeg samme epg-guiden fra en pc er der intet problem, alt fungere fint

Er der nogen der kender denne fejl og en løsning på problemet?

Mvh

Lill

Til top
htom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 21:33
Er problemet opstået da vi gik over til sommertid?

Du skal huske at stille din Kiss til sommertid manuelt. Nogle gange er det der problemet ligger.

Ellers kan du skrive til TinyStocks. Jeg har kun oplevet godt service der fra. Måske kan der være en fejl i deres IP til din Kiss selv om det virker underligt da den godt kan finde den genne EGP på computeren.
MVH Frede
Til top
Lill.Bech Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Marts-2011
Sted: Danmark
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 22:13
Hej der
Nej problemet opstod før sommertid - jeg har husket at stille den til sommertid, viste sig at det hjalp at opdatere firmvare til den sidst opdateret version, mappe alle kanaler på ny og resette hvilken epg-guide den skal anvende, besværligt men nu fungere det igen
Ved du om Tiny Stocks har nogen planer om at understøtte kanal 4 - 5 - 6?
Mvh
Lill
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu