recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Virker TCL TV ikke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Virker TCL TV ikke?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Virker TCL TV ikke?
    Sendt: 13-December-2015 kl. 01:30
Hej

Jeg har netop bestilt et vanvittigt billigt 55" i Elgiganten til mine forældre i julegave.

Det drejer sig om et TLC tv til.

Nu sidder jeg og nærlæser specs og ser at der er en boks hvor der står: Digitalt TV (Danmark).
Her står der at det er godkendt til YouSee blandt andet - men ud for Stofa står der nej. Betyder det virkelig at det ikke vil virke hos mine forældre fordi de har Stofa som udbyder????

Jeg håber virkelig I vil hjælpe mig her.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 01:40
Med til historien hører, at deres nuværende TV ikke har C tuner, så de har også en Stofa Box.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 02:59

Selvfølgelig vil det da virke, så det tilslutter du bare. Der er da mange modtagere der ikke har stempel fra hverken den ene eller den anden udbyder, men det ved modtagerne jo ikke så de virker bare.
Som f.eks alle de Recordere der er købt i Tyskland, og bruges på diverse udbydere, det er jo ikke Nordic modeller, og er derved ikke godkendt af DK udbydere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 07:48
Tusind tusind tak! Du har lige reddet min dag!

Jeg synes bare det er underligt at skrive at det eksempelvis er YouSee godkendt, men ikke Stofa osv.
Det er forvirrende. Men hvad betyder det egentlig?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 08:45
http://digitalt.tv/stofa-approved/
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 11:06

Hvilket egentligt er noget pjat, og forvirrende, er det en Nordic model, så er enheden jo brugbar her i landet, og skulle jo derved ikke have behov for yderligere godkendelser.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 16:25
Ekstremt forvirrende og helt unødvendigt. Jeg tænker at når en som mig der har interesse i tv ig hvad der sker på de fronter, må folk der blot skal have et tv blive ekstremt forvirrede.

Kender I til TCL? Jeg kan forstå at de hidtil har produceret for både Thomson og JVC m.fl. Nu er de så klar til at kalde sig TCL i Europa også og ikke kun i østen.
Håber lidt at se dem lave nogle endnu større skærme - eksempelvis 65". Det kan man måske også forestille sig, da de eksempelvis har lavet 65" Thomson. Kigger jeg på deres side TCL.com er det største jeg finder dog under 60" tommer.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 16:38

TCL er et rent Kina produkt, Philips, Thompson og andre er overtaget af dem, og er derved kun et klistermærke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


TCL er et rent Kina produkt, Philips, Thompson og andre er overtaget af dem, og er derved kun et klistermærke.

Nej,
Philips er overtaget af TPV Technology (TP Vision). TCL er foruden Thomson nok mest kendt for at levere elektronik til IKEAs tv-dele.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 19:33

De (IKEA) TVer er ikke kendt for deres kvalitet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 19:50
Det bliver spændende at se. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har faktisk en god fornemmelse af dem, jo mere jeg læser om dem. De er jo gigantiske og jeg tror det er vigtigt at huske på stordriftsfordele i denne sammenhæng. Blot fordi de leverer elektronik til IKEA tv, behøves det jo ikke være et dårligt produkt.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 19:50
... De har vist også overtaget JVC.

Redigeret af Strange - 17-December-2015 kl. 13:27
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu