recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - virker WIN MCE ikke med standard PVR-250?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketvirker WIN MCE ikke med standard PVR-250?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Emne: virker WIN MCE ikke med standard PVR-250?
    Sendt: 28-Marts-2005 kl. 13:04

Hej

Er der nogle der har WIN MCE kørende med et almindeligt PVR-250 (ikke MCE version). Jeg ved at der findes en speciel version af PVR-250 som er lavet specielt til MCE, men kan en "almindelig" PVR-250 ikke bruges? Er der nogle der ved hvad forskellen er på PVR250 og MCE versionen af den samme?

Jeg har selv prøvet med MCE og mit PVR-250 men den siger "video error, files needed to display video are missing or corrupt" når jeg skal se TV? Nogle ideer?

Til top
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2005 kl. 12:54
Kan det passe at der ikke er nogle der har prøvet denne kombination af HW/SW før mig? :-)
Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2005 kl. 17:00

Her ikke selv prøvet...

Kig på green buttons forum - der må være tonsvis af hjælp til dette:

http://www.thegreenbutton.com/

Skriv gerne løsningen her hvis du finder det på ovenstående...

Til top
RDAF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2005 kl. 08:33

Jeg mener at der bare mangler en fjernbetjening i MCE udgaverne og nogle af dem har ikke Mpeg DECODER, altså man skal bruge sit alm. grafikkort som output. Men det er jo også normalt når man kører MCE

 

Til top
JorgenR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2005 kl. 13:26

PVR-250 virker fint til MCE. MCE anvender IKKE den std. driver og software, der kommer med kortet. MCE driveren kan hentes her: http://www.hauppauge.com/pages/support/support_mce.html

Bemærk også, at du skal have installeret en SW MPEG2/DVD dekoder. (F.eks. Nvidia eller PowerDVD)

 

Til top
Ethank Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2005 kl. 11:03

Du kan sagtens bruge et standard kort.

Jeg kører selv med et standardkort og har hentet driverne på http://www.shspvr.com/. Som er en udemærket side når man har hauppauge.

Jeg har endnu ikke sat fjernbetjeningen op, idet jeg venter på et microsoft remote.

Til top
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2005 kl. 21:09

Jeg ved godt at det er noget gammelt skidt, men det er altså MCE2002 med SP2 jeg eksperimenter med. Jeg kan ikke få nogle af MCE driverne hverken fra haupauges hjemmeside eller fra shspvr.com til at virke.

Jeg går ud fra at i alle bruger MCE2005?

Til top
JorgenR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2005 kl. 22:18

Der er ikke megen ide i at bruge de tidligere versioner, idet du først i MCE 2005 får mulighed for en manuel indstilling af tuneren. (Dette er nødvendigt, da Program Guiden endnu ikke er tilgængelig i Danmark)

MCE 2005 har en masse andre features, der gør den meget bedre end de tidligere versioner.

Til top
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2005 kl. 20:05
Ja, det var også en af de ting jeg lagde mærke, nemli at der ikker er noget sted til at indstille kanalerne i MCE2002. Hvor har du købt MCE2005 kender du et billigt sted, gerne et sted hvor man ikke er tvunget til at købe HW sammen med.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu