recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Virker Zaptor kortet i FireDTV/FloppyDTV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVirker Zaptor kortet i FireDTV/FloppyDTV?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Emne: Virker Zaptor kortet i FireDTV/FloppyDTV?
    Sendt: 12-Januar-2008 kl. 09:05

Er der nogen, der har prøvet i sætte et af de nye Zaptor kort i en FloppyDTV eller en FireDTV?

Jeg har selv 3 abonnementer på det digitale spejl (har også 3xabonnement på Discovery HD, men det ser jeg bort fra i nedenstående beregning):

Nuværende årlig udgift = 3*50*12 = kr 1800.

Ved overgang til Zaptor vil  udgiften det første år være:

1 Zaptor box (inkl. 1 abonnement) = kr 1595

2 ekstra abonnementer = 2*99   = kr 198 (spørgsmålet er om dette er muligt?)

Ialt det første år ved Zaptor = kr 1793

Det kan altså betale sig!

Efterfølgende år bliver prisen pr år 375 + 2*99 = kr 573

Helt generelt er priserne på det, der svarer til det gamle digitale spejl således sat betydeligt ned, specielt hvis man vil have mere end ét abonnement

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 13:11
Har ikke prøvet, men hele pointen med at man kan leje kort i løs vægt, må da være at de kan bruges som de gamle kort.
Hvis du er så heldig at være under aalborg+ (det nye navn for AN-TV i Aalborg/Nørresundby) kan du få zaptoren gratis mod at tegne abb. på en temapakke. Det betyder faktisk at man kan få Zaptor samt 3 tema-pakker samt den største analog pakke (dvs. nr. 3) til samme pris som analog pakke 3 alene. Det lyder jo meget fint, men man skal være opmærksom på at de samtidig har sat prisen for pakke 3 op med 7-800 kroner, dvs. de deler omkosningerne ved digitaliseringen ud på alle abb for at sikre det løber rundt. Smart nok for dem der vælger Zaptor, men ret surt for andre...
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 17:57
Du kan godt bruge zaptorkort i Firedtv. Du kan ikke bruge det i samsung og force.

Har noget at gøre med T-0 / T-16 (Multiplexed telephone signal) som anvendes på hhv samsung og zaptor. Firedtv er ligeglad however...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af Delphi Delphi skrev:

Er der nogen, der har prøvet i sætte et af de nye Zaptor kort i en FloppyDTV eller en FireDTV?

Jeg har selv 3 abonnementer på det digitale spejl (har også 3xabonnement på Discovery HD, men det ser jeg bort fra i nedenstående beregning):

Nuværende årlig udgift = 3*50*12 = kr 1800.

Ved overgang til Zaptor vil  udgiften det første år være:

1 Zaptor box (inkl. 1 abonnement) = kr 1595

2 ekstra abonnementer = 2*99   = kr 198 (spørgsmålet er om dette er muligt?)

Ialt det første år ved Zaptor = kr 1793

Det kan altså betale sig!

Efterfølgende år bliver prisen pr år 375 + 2*99 = kr 573

Helt generelt er priserne på det, der svarer til det gamle digitale spejl således sat betydeligt ned, specielt hvis man vil have mere end ét abonnement

Ifølge stofabutikken i Aalborg er zaptor = det digitale spejl og derfor er prisen på flere digitale spejle = den samme som hvis du havde flere zaptorboxe. Dvs du skal kun betale ekstra kort afgift på efterfølgende smartcards.

Et men er dog at du skal have/bede om Masterkort i stedet for klientkort.

Jeg ville dog vælge smartwi i stedet. Har selv brugt det i et års tid og det fungerer fremragende. Så kan du nøjes med ét kort.

Se min anmeldelse  af smartwi herhttp://www.hifi-musik.dk/?page=visanmeldelse&id=96

Redigeret af Patriarken - 13-Januar-2008 kl. 20:24
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 17:10

Tak for alle svarene!

@Patriarken: Har du rent faktisk prøvet med et Zaptor kort i FireDTV/FloppyDTV?

Jeg kunne godt forestille mig, at der vil være problemer i forhold til stofa med at få fat i 3 mastercard, som du kalder dem.

Det kunne jo være jeg skulle tage en tur til Ålborg i morgen!

En anden interessant mulighed er jo så, at beholde det ene af de abonnementer, jeg har, og så bruge smartwi. Her ved jeg jo at kortet virker med FireDTV

Redigeret af Delphi - 13-Januar-2008 kl. 17:14
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 20:16

Tak for alle svarene!

Jeg kunne godt forestille mig, at der vil være problemer i forhold til stofa med at få fat i 3 mastercard, som du kalder dem.

En anden interessant mulighed er jo så, at beholde det ene af de abonnementer, jeg har, og så bruge smartwi. Her ved jeg jo at kortet virker med FireDTV

Ja, jeg har prøvet med 2* FloppyDTV + SmartWi + BDA drivere + SageTV, Det virker med hhv et Kort beregnet  til Samsung Decoderen  (T-16 kort) og et T-1 som zaptor bruger.

Som jeg allerede har skrevet så er Floppy + Firedtv ligeglade med t-1/t-16 - det samme er smartwi.

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 01:54
Ja, det lyder jo overbevisende
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 14:30

men hvorfor smartwii hvis ekstra kort ikke koster mere end den årlige kort afgift? kan dog godt se at det kan betale sig hvis man har 5+  kort.

Hvad er foskellen på et master og et klient kort hos stofa? er det muligt at få mere end et styk masterkort?

Jeg har lige bestilt en floppydtv tuner og skal ind og hente et stofakort i ålborg her i ugen. Vi er dog vant til at have et pvr500 og får nok svært ved at undvære 2 tunere. kan man ikke lave noget "fusk" sådan at 2 stk floppydtv kort kan læse fra den samme cam? Langt ude, men kunne man ikke lodde connectorene sammen på de 2 kort hvor så kortet bare sidder i den ene cam i det første kort?

Jeg har forresten leget lidt med Sagetv med min analoge kort og det virker rigtig godt. Dog har jeg ikke helt til at få det til at virke med Vista ultimate hvor mce er med som default, men vista business virker det fint i. Dog er det på 2 forskellige stykker hardware, men er næsten sikker på at det er softwaren der er problemet. Altså at sagetv clinet og mce konfliter selvom jeg har disablet ALT.

Håber i kan hjælpe mig lidt

Jacob 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 15:42
Du skal opdatere din Java til 1.6
Til top
jobbe104 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-April-2006
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 18:19

Tak for alle svarene!

Jeg kunne godt forestille mig, at der vil være problemer i forhold til stofa med at få fat i 3 mastercard, som du kalder dem.

Var du hos Stofa i Aalborg? Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide om det er muligt at få flere master-kort, sådan at jeg kan benytte et kort til 375kr + 79/måned for HD-pakken i mit mediacenter og så få et ekstra kort til min Samsung dekoder til 99kr/året. Det er jo sådan set ligemeget om master-kortet sidder i Samsung dekoderen eller i i f.eks. et FloppyDTV, hvis det gør en forskel...
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 06:31

Var inde hos Stofa i Ålborg i går.

Stofas Zaptor løsning ved flere TV (glem indtil videre alt om HTPC):

Med stofa-mandens ord:

I dette tilfælde laves en master-slave løsning.

Man skal have en Zaptor box for hvert TV.

Alt, hvad man abonerer på (også fx Canal+ og TV1000) på master Zaptor boxen (dette koster liste prisen)  får man så på alle TV for kr 99 pr TV.

Vel egentlig en ganske fair løsning, ikke?

Tilbage til HTPC:

Spurgte om han vidste, hvad et master kort hhv et klient kort var. Det havde han ikke hørt om eller han ville i hvert fald ikke nærmere ind på det.

Spurgte om man kunne få de ekstra kort (kr 99) uden at købe Zaptor boxen. Hertil svarede han nej. Hvordan man skal tolke dette ved jeg ikke, det var jo som regel (i hvert fald da jeg startede op med at eksperimentere med FireDTV) også det svar man fik i forbindelse med Force og Samsung boxen. Der skulle presses lidt for at få kortet uden uden at købe boxen.

Konklusion: Situationen er uafklaret

Redigeret af Delphi - 15-Januar-2008 kl. 06:39
Til top
meinert Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2008
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 09:55

Jeg var i HiFi-klubben i går for at købe nogen kabler og talte lidt med ekspedienten om muligheder for digital TV ved Stofa (Digitale Spejl/Zaptor) og til min overraskelse fik jeg at vide at hvis man har Zaptor modtager man TV-signalet via internettet og hvis det er det digitale spejl over kabel!

Desuden fik jeg at vide at man ikke kan modtage HD-kanalerne (Discovery, TV-sport og Shine (tror jeg den heddder)) via kabel, altså med det digitale spejl og sin egen DVB-C tuner, men kun via Zaptor boksen.

Da jeg ikke vil have en ekstra boks og fjenbetjening, som man skal zappe på venter jeg med alt det digitale halløj indtil der kommer en løsning der kan integreres i en HTPC.

Håber at hører fra jer hvis nogen få en stofa/zaptor løsning med HD til at virke i et HTPC.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu