recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Virker Zaptor kortet i FireDTV/FloppyDTV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVirker Zaptor kortet i FireDTV/FloppyDTV?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 10:49

Ekspedienten har åbenbart ikke vidst hvad han har snakket om :(

Stofa virker fint i et floppydtv. Jeg skal ind og hente mit kort idag men jeg har en kammerat der allerede køre med det. HD kanaler virker også. Dog er det kune discovery HD der virker i mce da det en den enste HD kanal der køre mpeg2. De andre køre mpeg4.

Jeg er dog blevet lidt forvirret. Jeg har lige NU snakket med rikke fra stofabutikken i telefonen og hun har lige fortalt mig at jeg skal bare give 375kr for kortet i et år men at der ingen månedlig betaling er. JEg spurgte om hun var sikker, og det sagde hun ja til, men historien er jo nu nok en anden når jeg henter kortet.

Jacob

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af meinert meinert skrev:

Jeg var i HiFi-klubben i går for at købe nogen kabler og talte lidt med ekspedienten om muligheder for digital TV ved Stofa (Digitale Spejl/Zaptor) og til min overraskelse fik jeg at vide at hvis man har Zaptor modtager man TV-signalet via internettet og hvis det er det digitale spejl over kabel!

Dette er vås af den værste skuffe. Zaptor= DVB-C = Digitalt Kabel. Internettet bruges af zaptor, men KUN til interaktive tjenester, dvs bestilling af programpakker og epg(I fremtiden) Dertil bruger zaptor lokalt netværk til at kommunikere med klienter(dvs andre zaptorbokse i som man måtte have i husstanden)

Oprindeligt skrevet af meinert meinert skrev:

Desuden fik jeg at vide at man ikke kan modtage HD-kanalerne (Discovery, TV-sport og Shine (tror jeg den heddder)) via kabel, altså med det digitale spejl og sin egen DVB-C tuner, men kun via Zaptor boksen.

Dette er vås og pølsesnak. Hvis du kan modtage digitalt kabel og har udstyr der understøtter Irdeto og som understøtter HD, er det eneste du skal at abbonnere på HD kanalerne og sætte dit kort i.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Delphi Delphi skrev:

Var inde hos Stofa i Ålborg i går.

Stofas Zaptor løsning ved flere TV (glem indtil videre alt om HTPC):

Med stofa-mandens ord:

I dette tilfælde laves en master-slave løsning.

Man skal have en Zaptor box for hvert TV.

Alt, hvad man abonerer på (også fx Canal+ og TV1000) på master Zaptor boxen (dette koster liste prisen)  får man så på alle TV for kr 99 pr TV.

Vel egentlig en ganske fair løsning, ikke?

Tilbage til HTPC:

Spurgte om han vidste, hvad et master kort hhv et klient kort var. Det havde han ikke hørt om eller han ville i hvert fald ikke nærmere ind på det.

Spurgte om man kunne få de ekstra kort (kr 99) uden at købe Zaptor boxen. Hertil svarede han nej. Hvordan man skal tolke dette ved jeg ikke, det var jo som regel (i hvert fald da jeg startede op med at eksperimentere med FireDTV) også det svar man fik i forbindelse med Force og Samsung boxen. Der skulle presses lidt for at få kortet uden uden at købe boxen.

Kæft mand de siger noget forskelligt hver gang man snakker med dem.

Jeg betaler for ét Zaptor abbonnement + et ekstra kort =375 + 99kr (Jeg er dog ejer af det bloatware til Zaptor som de hævder giver kontrol over ens TV) Jeg har ét stk T-1 og ét stk T-16 kort begge kan bruges uafhængigt af hinnanden i FireDTV.

Eneste forskel er, at der på Zaptorkortet(t-1) ikke er adgang til TV2Sport + 5 favoriter, TV2Sport HD (Weeeee) som jeg ikke abonnerer på.

De siger at bla at TV2sport er en prøvekanal og derfor ikke sendes på det digitalespejl. Mærkeligt nok kan man finde den når man scanner på hhv t-1 og t-16 men man kan kun afkryptere dem med T-16 kortet. Alle favoritterne + TV2sport HD kan desuden afkrypteres med t-16' kortet.

Måske skulle man prøve at gå ned med sit T-1 og spørge om man kunne få det byttet (.....Naboen har også Samsung men på hans kort står der T-16, og på mit står der t-1 Jeg tror sørme i har udleveret et forkert kort)

arj tror jeg holder mig til SmartWi + T-16

Men kort sagt er der ikke nogen der har styr på en skid, men en ting er sikkert det er at et ZaptorMasterkort fungerer i Fire/FloppyDTV.

Redigeret af Patriarken - 15-Januar-2008 kl. 12:39
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 13:54
Da jeg ringede ind og bestilte mine 2 zaptor bokse før jul, spurgte jeg ind til hvad nu med min htpc, og samsung abonnements kort jeg har siddende der, det skal vel udskiftes til et zaptor kort for at komme over på de nye abonnementer.

Det sagde de ja til, og jeg fik tilsendt kortet, så jeg har 3 kort derhjemme 375 + 99 + 99 i abonnement. Har så ikke fået tilsluttet min htpc efter jul så ved ikke hvordan kortet virker endnu.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu