recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Virus spørgesmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVirus spørgesmål

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 18:01
syntes i så at jeg skal slå antispyware fra i bullgard? og jeg brugte firefox da det skete.


Redigeret af M.K.A - 13-September-2007 kl. 18:01
M.V.H M.K.A
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af M.K.A M.K.A skrev:

syntes i så at jeg skal slå antispyware fra i bullgard? og jeg brugte firefox da det skete.


Hvad er det for en side?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 21:38
det var en hjemmeside for et pc spil, 18 wheels of steel .
M.V.H M.K.A
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 21:52
Denne side?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af M.K.A M.K.A skrev:

syntes i så at jeg skal slå antispyware fra i bullgard? og jeg brugte firefox da det skete.

Nej, du skal ikke slå det fra, før du finder noget bedre!
Min erfaring er dog, at Mcafee sammen med et opdateret styresystem sjældent volder kvaler. Dette skal naturligvis kombineres med en sikker internetadfærd
Det betyder, at man fx. ikke skal gøre som min datter, der naturligvis trykkede på noget i retning af trykpådettesjovelinksomgiverdiguendeligsjovogmasserafgodeven ner.pif, hvorefter hun sagde ja og kør og det-gør-ikke-noget-jeg-er-helt-helt-sikker
Hendes adressebog blev høstet og alle blev kontaktet og adskillige trykkede sagorasme &så på linket

Samtidig skal man indstille sin sikkerhed i browseren (og IE skal ikke automatisk dømmes ude). Den må ikke være under 'mellem'.

Endelig skal man tro det værste Der er faktisk mange sider, som sniger noget ind, hvis de kan komme af sted med det. Sig nu bare nej
Hvis man er paranoid, kan man investere i Ad-Aware, som kan give en god beskyttelse mod den milde malware. Ellers kan man køre en scanning med gratisversionen en gang imellem. Jeg får ikke det store udbytte af det, men jeg er også en artig dreng, der kun besøger pæne sider

Til sidst skal man gøre som dig, M.K.A.: Undersøge de mærkelige meddelelser og ikke tage alt for gode varer Better safe than sorry

Mange virus/spyware-beskyttere har det dog med at opføre sig som forkælede børn: Se mig, hør mig! (Så du ved, at du har fået noget for pengene)

Venligst
Søren


Redigeret af Breddam - 13-September-2007 kl. 22:01
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Jeg har set både Norton og Panda skabe sig helt vildt [...]


Vi er ikke de eneste som er utilfredse med Norton. Men hvis man har et internetforum med tilpas mange besøgende, hvor man kritiserer Norton, kan man åbenbart få tilbudt en gratis version. 
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 22:28
okay tak for svarene og jeg har automaisk sat bullgard til at lave en månedlig scanning af computeren for at se om der er sneget sig noget virus ind som den ikke havde advaret mig om. og tager også en scannig en gang imellem med gratis versionen af ad-aware. 
M.V.H M.K.A
Til top
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Denne side?
nej det var ikke den side men den her
M.V.H M.K.A
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 22:44
http://www.scssoft.com/ ser helt normalt ud...
Der er ikke engang noget ActiveX til Internet Exploder.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Jeg har set både Norton og Panda skabe sig helt vildt [...]


Vi er ikke de eneste som er utilfredse med Norton. Men hvis man har et internetforum med tilpas mange besøgende, hvor man kritiserer Norton, kan man åbenbart få tilbudt en gratis version. 


Det virker, som om de er lidt trængende Men ok, han sq ordet i sin magt, og så skal man jo prøve at lukke munden på sådan en skryder Mit bud er, at han ikke er en skryder, og at dét træk gør mere skade end gavn, for Norton er urimeligt i sin virushåndtering.

Det gør det sikkert godt nok, men den er der HELE TIDEN Som et hysterisk, opmærksomhedssøgende barn. 'Nu vågnede jeg, nu kiggede jeg lige på en grimmer, grimmer fil, nu lagde jeg mig på lur, hovhov se jeg er her stadig' osv osv

Nå, et lille tjek på Mcafee 8.5 er nu heller ikke lystigt. Den bruger noget, men den er i det mindste stille:


Firefox tager også ved, når der er mange tabs åbne...

Venligst
Søren
Til top
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

http://www.scssoft.com/ ser helt normalt ud...
Der er ikke engang noget ActiveX til Internet Exploder.
det var da jeg gik ind på en af de spil de har lavet, og valgte at hente demo'en af spillet. mens firefox stod at tænkte, kom den at sagde at den havde fundet noget. sad dog lige og gennem gik log'en som bullgard lavede til mig, hvor der så stod at Spyware fjernet.
M.V.H M.K.A
Til top
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 22:53
men alt jeg ville hører var bare hvad malware egentlig stod for.  så tak MortenBby for linket  til wiki
M.V.H M.K.A
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu