recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig din ARC og jeg skal vise dig min.... (ARC)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig din ARC og jeg skal vise dig min.... (ARC)

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 13:47
receiverens egen.

jeg bruger min telefon med en db måler app. 
Jeg vil have fat i en rigtig db måler men indtil da bruger jeg min fon. 
Smile
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 13:52
Arh troede du brugte quick measure metoden, til at ramme de samme decibel, sorry forvirringen
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 13:57
SPL målt med en mobil ville jeg ikke stole meget på. Du bør købe et rigtigt spl meter hvis du vil verificere. Radioshack meteret koster vist kun 500.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 14:14
Det er jeg godt klar over, men så stor forskel kan der jo ikk være på målingen af subwooferen, når forskellen på arc og min mobil er 3 dB på fronten, og på subwooferen er er der jo næsten 15 dB.
Setup:
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 14:16
Jeg forstår ikke når man kører testtonen tl subwooferen, at den er magen til den tone som bliver sendt ud til de andre højtalere. Jeg syntes tonen går højt op i frekvens når vi snakker subwoofer. F.eks når man hører DSPeakerens tone, den lyder mere som en test tone skal lyde til en sub, buldren.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

SPL målt med en mobil ville jeg ikke stole meget på. Du bør købe et rigtigt spl meter hvis du vil verificere. Radioshack meteret koster vist kun 500.

Det er også den model jeg har set på, TC har dem Smile
Men jeg forstår stadig ikke at der kan være stor en forskel på sub og de andre højttalere.
Setup:
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 15:29
En mikrofon har jo en følsomhed som funktion af frekvens.. Og da du bruger en iPhone kan det sagtens være at følsomheden er 10db nede ved 50hz sammenlignet med 500hz.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

En mikrofon har jo en følsomhed som funktion af frekvens.. Og da du bruger en iPhone kan det sagtens være at følsomheden er 10db nede ved 50hz sammenlignet med 500hz.

Se det vidste jeg ikke. super duper, så må jeg heller få fat i sådan en lydmåler. tak Thumbs Up
Setup:
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 10:50
Kender ikke omtalte system, men spekulerer på om de viste målinger kun er baseret på et punkt i rummet? I så fald skal resultatet nok tages med et gran salt. :-) 
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Kender ikke omtalte system, men spekulerer på om de viste målinger kun er baseret på et punkt i rummet? I så fald skal resultatet nok tages med et gran salt. :-) 

nej - det er en typisk 5 punkt måling....eller mere.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Det er stadig et gennemsnit af alle målingerne - så ser nok ikke helt så pænt ud hvis man verificerede alle målepositionerne efter EQ. :) 
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 13:22
Jeg får følgende fejlmeddelse når jeg prøver og køre ARC : Failed to find a valid microphone calibration file:

Nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt?
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu