|
Vis mig din ARC og jeg skal vise dig min.... (ARC) |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | |
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
receiverens egen.
jeg bruger min telefon med en db måler app. Jeg vil have fat i en rigtig db måler men indtil da bruger jeg min fon. ![]() |
|
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Arh troede du brugte quick measure metoden, til at ramme de samme decibel, sorry forvirringen
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
SPL målt med en mobil ville jeg ikke stole meget på. Du bør købe et rigtigt spl meter hvis du vil verificere. Radioshack meteret koster vist kun 500.
|
|
![]() |
|
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
Det er jeg godt klar over, men så stor forskel kan der jo ikk være på målingen af subwooferen, når forskellen på arc og min mobil er 3 dB på fronten, og på subwooferen er er der jo næsten 15 dB.
|
|
Setup:
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Jeg forstår ikke når man kører testtonen tl subwooferen, at den er magen til den tone som bliver sendt ud til de andre højtalere. Jeg syntes tonen går højt op i frekvens når vi snakker subwoofer. F.eks når man hører DSPeakerens tone, den lyder mere som en test tone skal lyde til en sub, buldren.
|
|
![]() |
|
Det er også den model jeg har set på, TC har dem ![]() Men jeg forstår stadig ikke at der kan være stor en forskel på sub og de andre højttalere.
|
|
Setup:
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
En mikrofon har jo en følsomhed som funktion af frekvens.. Og da du bruger en iPhone kan det sagtens være at følsomheden er 10db nede ved 50hz sammenlignet med 500hz.
|
|
![]() |
|
Se det vidste jeg ikke. super duper, så må jeg heller få fat i sådan en lydmåler. tak
![]() |
|
Setup:
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Kender ikke omtalte system, men spekulerer på om de viste målinger kun er baseret på et punkt i rummet? I så fald skal resultatet nok tages med et gran salt. :-)
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
nej - det er en typisk 5 punkt måling....eller mere. |
|
![]() |
|
Det er stadig et gennemsnit af alle målingerne - så ser nok ikke helt så pænt ud hvis man verificerede alle målepositionerne efter EQ. :)
|
|
![]() |
|
Nille44 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
Jeg får følgende fejlmeddelse når jeg prøver og køre ARC : Failed to find a valid microphone calibration file:
Nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt?
|
|
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |