recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig din HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVis mig din HTPC

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2006 kl. 18:38
Hedberg skriver:  jeg ved ikke helt om det er nødvendigt med et eksternt lydkort, men den tid den sorg.
------

Lyden er faktisk stærk undervuderet (ikke mange der rigtig snakker om det) Men spiller en meget stor rolle når man hører musik eller ser film, ikke? Ikke fordi jeg mener at du lige undervuderer lyden!

Men det er sjældent at et indbygget lydkort på motherboardet kan klare sig over for et externt kort når det kommer til lydkvaliteten. Jeg har lyttet til mange forskellige indbyggede lydkort, (laver en del maskiner) og selv om nogle er gode, falder de alligevel igennem.

Selvfølgelig ikke over et hvilket som helst externt kort. Men feks et forholdsvist billigt kort som audigy 2 zs. Og her får man også DTS og Dolby digital 5.1, med digital udgang (spdif) ligesom der samtidigt er analoge udgang (5.1) Og det er faktisk et  7.1 lydkort. Har man bare et sådant kort forholdsvist billigt kort feks, vil man slet ikke benytte sit indbyggede lydkort, selv om det måske også er et 7.1 kort. Desuden er der flere indstillinger for forbedring af lyden ved stereo gengivelse for film, basboost osv, det kan et indbygget  lydkort på bundkortet ikke rigtig klare.

Men man skal købe især fordi lyden er så meget bedre.

Men naturligvis kan det laves endnu bedre, bare pengene er der. Feks et X.fi

mvh ken

Til top
blackmce Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2006 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Oprindeligt skrevet af blackmce blackmce skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Oprindeligt skrevet af blackmce blackmce skrev:

Bundkort: Asus A8N-VM/CSM

LCD-tv: Samsung LE-26R51B

Jeg overvejer stort set samme Samsung (dog 61B) og har samme bundkort. Hvordan virker de sammen? Kan du vælge en opløsning hvor pixel bliver mappet 1:1? Jeg går ud fra du kører over DVI udgangen på bundkortet?

På forhånd tak.

Det virker super sammen, den kører med en opløsning på: 1360x768 og ja kører på dvi udgangen.

Hvordan kan det køre super, når Samsung ikke kører 1:1 pixelmapping? Det er vel ikke optimalt....

H

Tja, man kan vel diskutere hvad optimalt er, for mig er det optimalt, man kan jo altid få noget bedre. Alle der har set mit setup har ikke haft nogen negative kommentarer.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu