|
Vis mig dit HIFI-grej |
Besvar | Side <1 5678> |
Forfatter | |||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Alle computere har sgu da software der kan gøre billeder mindre. |
|||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Komprimerer Paint i Windows 11 stadig billeder? Hvis ikke, så er man nok henvist til at uploade dem til Facebook, og så downloade dem derfra igen. Bemærk dog, man kan ikke downloade videoer fra Facebook... Har man en Facebook-konto, så opret et privat indlæg, så det ikke ses offentligt. Efter download, kan man bare slette indlægget igen. Ellers, så synes jeg, at https://da.imgbb.com/ er et godt sted at bruge. Google Fotos komprimerer "desværre" ikke alle billeder, så det kan ikke anbefales at bruge til det formål.
Redigeret af mnielsen - 05-November-2023 kl. 16:44 |
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg er smuttet i Rema 1000 gange
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Egentligt, så kan jeg bedre li' lys Portvin. Og det ER egentligt en vinreol, men vinflasker rager for langt ud, så derfor valgte jeg at smide Portvin i. Lys Portvin kan købes i Lidl og Kvickly - eller, hvis der er en vin-biks hvor du bor...
Redigeret af mnielsen - 05-November-2023 kl. 16:53 |
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
Ham den anden
Bruger Oprettet: 07-November-2022 Status: Offline Point: 59 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jo ok der røg tråden da helt af sporet. Hej hej. smutter igen
|
|||
NAD C3050 LE - Buchardt S400 MkII - Buchardt SUB10 - Pro-Ject Classic Evo - Pro-Ject Phono Box DS2 - Roon Nucleus One (soon) - LG C3 77" OLED - Oppo BDP-103D
|
|||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Skidt nu være med det... Har du mere Hifi-grej, så vis det da! Et par gode råd angående upload af billeder skal der være plads til, og så er der jo også det, at når alkoholen går ind...... Redigeret af mnielsen - 05-November-2023 kl. 17:33 |
|||
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Klaus
|
|||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5269 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg bruger ACDSee for Pentax, som var med mit første digital kamera.
Men det hjælper jo nok ikke meget her. |
|||
Mvh. JørgenT
|
|||
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er sjældent, at jeg har brug for at lægge billeder op, men jeg plejer at søge på "resize" og snuppe en af mulighederne på nettet.
I dette tilfælde blev det https://picresize.com, hvor jeg kunne vælge såvel billedstørrelse, og hvor meget, det må fylde. Her halv størrelse og fra 12 Kb til 8 Kb. Her et eksempel på mit seneste B&O-køb, Beocenter 8500, der tilslutter sig bl.a. et Beocenter 9300 og et Beocenter 9500 for nu at blive i det samme design. Billedet er lånt på internettet. |
|||
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 277 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis du har Windows på computeren kan du med fordel installere PowerToys, hvor der er en Image Resizer utility Jeg har selv brugt et freeware program fra Faststone de sidste 20 år, da de er meget nemme at bruge, så selvom der kan gå flere år siden jeg sidst har haft brug for at ændre størrelsen på et billede, tager det ingen tid at genlære at bruge den del af programmet.
Redigeret af ASKF - 11-November-2023 kl. 02:59 |
|||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad med Paint 3D? dette komprimerer noget mere ned det gamle Paint.
Vil Paint 3D også være at finde på det næste Windows? "Windows 12) Originalt billede: 4,94 MB Har lige prøvet: Paint 3D: 2,7 MB Paint: 3,95 MB Bredde/højden bevares... Ellers, synes jeg, at Facebook er god til komprimering - lav et indlæg, som kun du kan se. Så kan man bare slette sit midlertidige indlæg der efter at have downloadet de komprimerede billeder. Bruges Facebook-metoden, så ændres bredde/højden til ca. det halve. Ellers, vil jeg blot bruge https://da.imgbb.com/ da dette giver STORE billeder, som kan forstørres yderligere ved at åbne det i ny fane. Man skal også passe på, at billeder ikke bare bliver ubrugelige "frimærker".
Redigeret af mnielsen - 11-November-2023 kl. 07:19 |
|||
|||
SoundWave
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
@Ham den anden
Dine gamleDali Opticon 6 er allerede blevet brugt flittigt, og tak for handlen
Redigeret af SoundWave - 11-November-2023 kl. 09:26 |
|||
Besvar | Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |