recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi > Mit HiFi-grej
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit HIFI-grej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit HIFI-grej

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 11:12
Du er ude i en RIAA.


Klsus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du er ude i en RIAA.


Klsus

Grunden til at jeg spørger er at der på oversigten (på Gatos DIA-250S som jeg overvejer og deres 400S) står Phono Pre-amp på line in indgangen. Og undskyld jeg er lidt blink på dette. Min nuværende NAD forstærker har indbygget Phono. Burde jeg så ikke kunne smide en pladespiller direkte på 250S'eren eller betyder det at det er på Lline in at jeg skal tilslutte en RIAA?


Redigeret af DanishCanadian - 29-August-2020 kl. 11:58
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 12:35
Jo, hvis der står phono på en af indgangene, så kan den klare pladespilleren direkte, dog højst sansynligt kun med MM pickup. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jo, hvis der står phono på en af indgangene, så kan den klare pladespilleren direkte, dog højst sansynligt kun med MM pickup. 

Ok, kan umiddelbart ikke lige se at der er nævnt noget om MM eller MC understøttelse. Måske jeg skulle skrive til Gato Audio og forhøre mig.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 13:04
Hvis ikke noget er nævnt, så kan den kun klare MM. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 13:21
SUPER hurtigt svar fra Gato Audio via Messenger. DIA-250S har ikke indbygget RIAA. Så er det opklaret helt og aldeles. Jeg går i tænkeboks Wink Økonomiministeren skal lige være med på ideen....



Redigeret af DanishCanadian - 29-August-2020 kl. 13:26
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du er ude i en RIAA.


Klsus

Grunden til at jeg spørger er at der på oversigten (på Gatos DIA-250S som jeg overvejer og deres 400S) står Phono Pre-amp på line in indgangen. Og undskyld jeg er lidt blink på dette. Min nuværende NAD forstærker har indbygget Phono. Burde jeg så ikke kunne smide en pladespiller direkte på 250S'eren eller betyder det at det er på Lline in at jeg skal tilslutte en RIAA?

Ring til det nummer der står på deres hjemmeside. Så får du højst sandsynligt fat i en Frederik, han har godt styr på produkterne så får du et klart svar. Og hvis ikke så finder han ud af det. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du er ude i en RIAA.


Klsus

Grunden til at jeg spørger er at der på oversigten (på Gatos DIA-250S som jeg overvejer og deres 400S) står Phono Pre-amp på line in indgangen. Og undskyld jeg er lidt blink på dette. Min nuværende NAD forstærker har indbygget Phono. Burde jeg så ikke kunne smide en pladespiller direkte på 250S'eren eller betyder det at det er på Lline in at jeg skal tilslutte en RIAA?

Ring til det nummer der står på deres hjemmeside. Så får du højst sandsynligt fat i en Frederik, han har godt styr på produkterne så får du et klart svar. Og hvis ikke så finder han ud af det. 

Har lige kommunikeret med Frederik på Messenger - har fået den info jeg søgte. Går i tænkeboks Wink
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 15:56
Et spørgsmål til dig Dorf. Hvad har du koblet til forstærkeren an andet grej? Dit TV, AppleTV, spillekonsol e.a.?

Jeg har pt en NAD C368 som jeg overvejer at skifte ud med lillebroreren til din, en DIA-250S. Jeg ved ikke om det er overkill ift mit andet udstyr, et AppleTV, En Pro-Ject pladespiller, en PS4 og et sæt Dali Opticon 6 højtalere. Er rigtig glad for mit stereo setup men syntes at jeg mangler lidt saft og kraft i min forstærker.  


Redigeret af DanishCanadian - 29-August-2020 kl. 16:02
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 20:09
Det forstår jeg så ikke. Hvis der desideret står phono bagpå en af Ingangene, så bør den have RIAA indbygget. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det forstår jeg så ikke. Hvis der desideret står phono bagpå en af Ingangene,

Det gør der ikke, der står Line 1 og Line 2.

I eksemplet på hjemmesiden og i brugsanvisningen, er der en tekstbox, der viser havd man kan slutte til.

Der er nævnt TV, surroundforstærker og “phono preamp” altså det vi andre kalder en RIAA.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2020 kl. 11:00
Ahh, så giver det mening :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu