|
Vis mig dit TV/Hifi møbel |
Besvar | Side <12345 36> |
Forfatter | |
JFalkenberg
Super bruger Oprettet: 18-December-2007 Sted: Herning Status: Offline Point: 289 |
Funktioner
Tak(0)
|
->HQjben. Rigtig fedt møbel! Thumps up
Hvad gav du for at få det lakeret? |
|
|
|
HQjben
Guld medlem Oprettet: 19-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 583 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har købt nogle 20x40mm lister hos Silvan, skåret dem i smig på min rundsav og så er de skruet og limet sammen. Der er så en midtersprosse for at give lågen en lille smule stivhed. Stoffet er købt hos KT-Radios søsterbutik(den der ligger lige ved siden af) på Vesterbrogade i Kbh. Dette er bare en hurtig skitse af lågen. Den er så hængslet med indvendige hængsler også købt hos Silvan. Redigeret af HQjben - 06-Oktober-2008 kl. 16:32 |
|
HQjben
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for de rosende ord. Det er dog ikke gaffatape jeg har benyttet mig af, men derimod et stykke bukket aluminium, der er fræset ned i lågen. Jeg havde først tænk at lave en "push to open" løsniing, men grundet den lille tøs, der snart begynder at gå valgte jeg at man skulle åben som en almindelig låge, da det er nemmere at "børnesikre" denne løsning. Jamen kabelskjuleren op til TV'et er sådan set udvalgt, jeg har bare ikke haft taget mig sammen til at få bestilt en. Møblet har hængt på væggen i over et halvt år nu, men man får sgu pludselig andre prioriteter når man får en lille en |
|
HQjben
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak, både jeg selv og ikke mindst kæresten er meget tilfreds med resultatet. Så slipper hun for at se på alle de grimme kasser ;-) Jeg gav vidst 2000, +/- et par hundrede, det kan sikkert fås billigere, men jeg kendte desværre ikke en maler lige i nærheden, så jeg slog bare en op i avisen. Redigeret af HQjben - 06-Oktober-2008 kl. 15:46 |
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
DIY hifi-møbel i 12 mm mdf plade.
Har stort lofthul i bunden bagerst som skaber et naturligt flow af loft igennem møblet, så mediecentret og 605'eren ikke går døde. Trykfølsom skærm til styring af mediecenter og HDMI splitter så der spyttes ens signal ud til tv og projektor. Kablerne er ikke blevet fjernet endnu, da jeg rykker lidt rundt på tingene stadig. |
|
smiletime
Super bruger Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
Funktioner
Tak(0)
|
HQjben
Funktioner
Tak(0)
|
Ja sådan noget MDF halløj bliver hurtigt tungt, mener mit vejer 22kg. Men altså jeg synes det var federe at have det ud i et møbel. Jeg har så gjort det at jeg har flækket en teresseplanke i et 45graders snit, den ene halvdel hænger så på væggen og den anden er skruet og limet fast på møblet. Der er ingen problemer mht vægt, jeg har haft mit pio 4280 stående på det, når jeg har roddet med kabler osv, der er absolut ingen problemer. Hvad gør du mht udluftning |
|
SLETTET_20120103
-- Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen.. Jeg har også delt mit op fordi det skal transporteres rundt mellem en lille flække som hedder Bjergby, Øster Brønderslev og Aalborg (Google det). Det er ikke nemt med et møbel på 155 x 43,2 x 61,6 cm - derudover skal jeg have sat mit op, hvor Onkyo er i venstre, center htt + spil/film i midten, og ps3 til højre. Der synes jeg at det var bedst med moduler, ligesom Frislev også gør. Med en highgloss sort, præcis som mit Pio og KEF, er det endda svært at se "samlingerne".
Ang. udluftning kan jeg anbefale dig at se Simon Reuters hjemmebio (Hjemmekonsultationen / Asklepios). Derinde har vi udvekslet idéer, og jeg synes hans resultat er blevet rimelig ok. Hvordan har du hunget dit op? - vil du vise mig det? mvh |
|
SLETTET_20120103
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan selv anbefale at gå på ebay og søge efter Speaker Cloth. Jeg købte 2 STORE stykker for ca. 130 kroner incl. fragt. Mener sælgeren hedder buygeye6 eler sådan noget. Jeg købte noget der har klassen "Choice grade", og det er tilstrækkeligt. Køb dog nok til 2 omgange - selv synes jeg ikke man skal kunne se hvad der gemmer sig bag. |
|
HQjben
Funktioner
Tak(0)
|
Lyder egentligt meget fornuftigt med opdeling af de enkelte fag, jeg ville bare have det så enkelt som muligt, derfor denne løsnng. Kan godt se du skal lidt omkring med de moduler Ok, jeg kigger lidt derinde, tak for tippet Jammen det vil jeg sådan set gerne, men det er sgu lidt svært at komme til derinde bagved, håber dette billede plus skitse kan bruges. Den nederste del er så skruet fast i væggen og den øverste er limet og skruet fast på selve møblet Snittet er lavet med min rundsav vha en førisngsskinne, det er simpelthen bare en terasseplanke fra Silvan jeg har flækket, jeg mener den heder 100x20mm, ca. |
|
SLETTET_20120103
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for billedet!
Men er det ikke lidt lidt at støtte dem med? - vælter det ikke forover på et tidspunkt? Mvh |
|
HQjben
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, det gør det bestem ikke. Det sidder helt op mod væggen, så det bliver støtte 50cm ned. Snittet i brættet gør jo også at møblet hele tiden vil blive trukket ind mod væggen af dets eget vægt.
Jeg tror at hele møblet skal op og veje et godt stykke over de 100kg, før det vil falde ned. Jeg har som sagt haft mit tv stående derpå og det skete der ingenting ved |
|
Besvar | Side <12345 36> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |