recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit TV/Hifi møbel

 Besvar Besvar Side  <12345 36>
Forfatter
Besked
JFalkenberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2007
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JFalkenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 14:46
->HQjben. Rigtig fedt møbel! Thumps up
Hvad gav du for at få det lakeret?




Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af staack staack skrev:

HQjben hvordan har du lavet lågen, hvor hvor har du købt stoffet?


Jeg har købt nogle 20x40mm lister hos Silvan, skåret dem i smig på min rundsav og så er de skruet og limet sammen.

Der er så en midtersprosse for at give lågen en lille smule stivhed. Stoffet er købt hos KT-Radios søsterbutik(den der ligger lige ved siden af) på Vesterbrogade i Kbh.


Dette er bare en hurtig skitse af lågen. Den er så hængslet med indvendige hængsler også købt hos Silvan.




Redigeret af HQjben - 06-Oktober-2008 kl. 16:32
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

HQjben

rigtig flot møbel du har lavet der. og flot finish af hvad man kan se på billederne.

eneste minus jeg kan se. er din minimalistiske åbnings håndtag. ligner gafatape ? du kunne jo overveje at skifte det, til et lille stykke sort læder ?

*edit* og hvor er kabel skjuleren op til tv'et ?  



Tak for de rosende ord.

Det er dog ikke gaffatape jeg har benyttet mig af, men derimod et stykke bukket aluminium, der er fræset ned i lågen. Jeg havde først tænk at lave en "push to open" løsniing, men grundet den lille tøs, der snart begynder at gå valgte jeg at man skulle åben som en almindelig låge, da det er nemmere at "børnesikre" denne løsning.

Jamen kabelskjuleren op til TV'et er sådan set udvalgt, jeg har bare ikke haft taget mig sammen til at få bestilt en. Møblet har hængt på væggen i over et halvt år nu, men man får sgu pludselig andre prioriteter når man får en lille en
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af JFalkenberg JFalkenberg skrev:

->HQjben. Rigtig fedt møbel! Thumps up
Hvad gav du for at få det lakeret?


Mange tak, både jeg selv og ikke mindst kæresten er meget tilfreds med resultatet. Så slipper hun for at se på alle de grimme kasser ;-)

Jeg gav vidst 2000, +/- et par hundrede, det kan sikkert fås billigere, men jeg kendte desværre ikke en maler lige i nærheden, så jeg slog bare en op i avisen.


Redigeret af HQjben - 06-Oktober-2008 kl. 15:46
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 18:30
DIY hifi-møbel i 12 mm mdf plade.

Har stort lofthul i bunden bagerst som skaber et naturligt flow af loft igennem møblet, så mediecentret og 605'eren ikke går døde.

Trykfølsom skærm til styring af mediecenter og HDMI splitter så der spyttes ens signal ud til tv og projektor.

Kablerne er ikke blevet fjernet endnu, da jeg rykker lidt rundt på tingene stadig.






Til top
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smiletime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 18:33
Købt hos www.boconcept.dk





Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

HQjben, det har en meget stor lighed med det som jeg laver

16 mm MDF - tjek
ca. 150 cm bredt - tjek
stoflåger - tjek
lakering hos prof - tjek

Det eneste der er forskel er farven, som bliver sort højglans på mit, samt opbygningen - mit bliver delt ud i 3 moduler. Sådan et møbel bliver jo mega tungt ret hurtigt.


Ja sådan noget MDF halløj bliver hurtigt tungt, mener mit vejer 22kg. Men altså jeg synes det var federe at have det ud i et møbel.

Jeg har så gjort det at jeg har flækket en teresseplanke i et 45graders snit, den ene halvdel hænger så på væggen og den anden er skruet og limet fast på møblet.

Der er ingen problemer mht vægt, jeg har haft mit pio 4280 stående på det, når jeg har roddet med kabler osv, der er absolut ingen problemer.

Hvad gør du mht udluftning


Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 22:13
Hej igen.. Jeg har også delt mit op fordi det skal transporteres rundt mellem en lille flække som hedder Bjergby, Øster Brønderslev og Aalborg (Google det). Det er ikke nemt med et møbel på 155 x 43,2 x 61,6 cm - derudover skal jeg have sat mit op, hvor Onkyo er i venstre, center htt + spil/film i midten, og ps3 til højre. Der synes jeg at det var bedst med moduler, ligesom Frislev også gør. Med en highgloss sort, præcis som mit Pio og KEF, er det endda svært at se "samlingerne".

Ang. udluftning kan jeg anbefale dig at se Simon Reuters hjemmebio (Hjemmekonsultationen / Asklepios). Derinde har vi udvekslet idéer, og jeg synes hans resultat er blevet rimelig ok.

Hvordan har du hunget dit op? - vil du vise mig det?

mvh
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af staack staack skrev:

HQjben hvordan har du lavet lågen, hvor hvor har du købt stoffet?


Jeg kan selv anbefale at gå på ebay og søge efter Speaker Cloth. Jeg købte 2 STORE stykker for ca. 130 kroner incl. fragt.

Mener sælgeren hedder buygeye6 eler sådan noget. Jeg købte noget der har klassen "Choice grade", og det er tilstrækkeligt. Køb dog nok til 2 omgange - selv synes jeg ikke man skal kunne se hvad der gemmer sig bag.
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hej igen.. Jeg har også delt mit op fordi det skal transporteres rundt mellem en lille flække som hedder Bjergby, Øster Brønderslev og Aalborg (Google det). Det er ikke nemt med et møbel på 155 x 43,2 x 61,6 cm - derudover skal jeg have sat mit op, hvor Onkyo er i venstre, center htt + spil/film i midten, og ps3 til højre. Der synes jeg at det var bedst med moduler, ligesom Frislev også gør. Med en highgloss sort, præcis som mit Pio og KEF, er det endda svært at se "samlingerne".

Ang. udluftning kan jeg anbefale dig at se Simon Reuters hjemmebio (Hjemmekonsultationen / Asklepios). Derinde har vi udvekslet idéer, og jeg synes hans resultat er blevet rimelig ok.

Hvordan har du hunget dit op? - vil du vise mig det?

mvh


Lyder egentligt meget fornuftigt med opdeling af de enkelte fag, jeg ville bare have det så enkelt som muligt, derfor denne løsnng. Kan godt se du skal lidt omkring med de moduler

Ok, jeg kigger lidt derinde, tak for tippet

Jammen det vil jeg sådan set gerne, men det er sgu lidt svært at komme til derinde bagved, håber dette billede plus skitse kan bruges.



Den nederste del er så skruet fast i væggen og den øverste er limet og skruet fast på selve møblet



Snittet er lavet med min rundsav vha en førisngsskinne, det er simpelthen bare en terasseplanke fra Silvan jeg har flækket, jeg mener den heder 100x20mm, ca.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 10:41
Tak for billedet!

Men er det ikke lidt lidt at støtte dem med? - vælter det ikke forover på et tidspunkt?

Mvh
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 10:55
Nej, det gør det bestem ikke. Det sidder helt op mod væggen, så det bliver støtte 50cm ned. Snittet i brættet gør jo også at møblet hele tiden vil blive trukket ind mod væggen af dets eget vægt.

Jeg tror at hele møblet skal op og veje et godt stykke over de 100kg, før det vil falde ned.

Jeg har som sagt haft mit tv stående derpå og det skete der ingenting ved
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 36>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu