recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viser PS3 ikke helt sort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketViser PS3 ikke helt sort?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
T800 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Emne: Viser PS3 ikke helt sort?
    Sendt: 25-August-2008 kl. 22:15
Det kan godt være at det er mig, men jeg synes altså at min PS3 viser lysere farver end min HD DVD afspiller(se hvilken i min signatur).

Jeg er måske blevet en smule bagvasket af den undersøgelse som JP stod for, da de skulle anmelde Blu-ray afspillere.
I artiklen skrev de nemlig, at PS3 ikke var så god til at vise sort.

Er det mig der ikke har indstillet min PS3 korrekt? Er det mig der har tankespin? Eller ER det PS3 som ikke mestrer de sorte farver så godt?

M.v.h.
BF
Pioneer 428XD,HD-EP30, PS3,5 stk. B&W M1,SPL1000R, Onkyo TX SR606 Silver

...We have no fate...

HD Film
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 23:40

Hvis Joe Kane kan bruge PS3'eren som reference blu-ray afspiller, så behøver du ikke ligge urolig om natten over dens sortniveau.

Hvis der er et svagt led i kæden, så ville jeg undersøge, om din projektor/skærm evner at vise det sortniveau og den kontrast, som er tilstede i en given blu-ray disk. Mit yndlingseksempel er Bram Stokers Dracula, som er en ret udskældt disc. Det er den givetvis, fordi dens sortniveau er meget højt og der forsvinder meget information eller sort fremstår som meget mørkegrå og hvid ikke helt hvid, hvis ens projektor/skærm ikke har et højt kontrastforhold (for projektor uden brug af dynamisk iris). Det er tilgengæld en film, jeg vil forvente får mere og mere ros, efterhånden som flere og flere med tiden vil kunne se hvad der foregår

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af Bruce Bruce skrev:

Hvis Joe Kane kan bruge PS3'eren som reference blu-ray afspiller, så behøver du ikke ligge urolig om natten over dens sortniveau.

Hvis der er et svagt led i kæden, så ville jeg undersøge, om din projektor/skærm evner at vise det sortniveau og den kontrast, som er tilstede i en given blu-ray disk. Mit yndlingseksempel er Bram Stokers Dracula, som er en ret udskældt disc. Det er den givetvis, fordi dens sortniveau er meget højt og der forsvinder meget information eller sort fremstår som meget mørkegrå og hvid ikke helt hvid, hvis ens projektor/skærm ikke har et højt kontrastforhold (for projektor uden brug af dynamisk iris). Det er tilgengæld en film, jeg vil forvente får mere og mere ros, efterhånden som flere og flere med tiden vil kunne se hvad der foregår

Så skulle du se AVP2 Requiem. Her føler man sig virkelig fristet til at finde en lygte for at se hvad der egentlig foregår i filmen.
Mvh Hans
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 00:38

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Så skulle du se AVP2 Requiem. Her føler man sig virkelig fristet til at finde en lygte for at se hvad der egentlig foregår i filmen.

Hehe ... jeg tror jeg holder mig til Quadrilogy'en  Jeg er ikke så meget til de dersens ... "versus ting"

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 01:10
Det er måske meget godt at man skal finde en lyget for at se hvad der
egentlig foregår i AVP2, tro at AVP3 bliver meget billige at prod. da den kun
ville består af lyd
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 01:47
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det er måske meget godt at man skal finde en lyget for at se hvad der
egentlig foregår i AVP2, tro at AVP3 bliver meget billige at prod. da den kun
ville består af lyd

Det er ikke engan løwn.

Jeg har intet imod kreative lyssætninger, eller andre tiltag som gør en film anderledes, men jeg måtte godt nok melde pas da jeg så Cloverfield. Den er optaget med et håndholdt kamera, og jeg måtte simpelthen stoppe midt i filmen på grund af de hidsige panoreringer, da jeg har let til søsyge.

Nå - Nu er vi vist OT i denne tråd.
Mvh Hans
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 07:31

Hej!

Man skal huske disse settings på sin PS3:

Display Settings:
RGB Full Range
Y Pb/Cb Pr/Cr Super-White

Ellers kan den ikke vise ordentlig sort iflg. Otto.

Håber at det kan hjælpe.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 10:49
RGB Full Range har så vidt jeg ved intet at gøre med film, og da heller ikke hvis man indstiller HDMI til at overføre Y Pb/Cb Pr/Cr og ikke RGB.

Men at tænde for Superhvid er vigtigt.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 11:34

'RGB full' er kun en option for at være kompatibel med ældre DVI baserede displays som kører PC-niveauer. Med et moderne flad-TV, skal RGB sættes til 'Limited', eller mister du bl.a. detaljer i mørke scener.

'Super white' sættes til On, hvis dit TV understøtter det og du ellers synes det giver et bedre billede.

Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Man skal huske disse settings på sin PS3:

Display Settings:
RGB Full Range

Nu kan jeg ikke huske argumentationen (km lang tråd på AV foums), men i mit setup bør RGB stå til "Limited". Jeg ved ikke, om det giver en synlig effekt, så som at glemme at slå "super hvid" til.

Kuro
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

'Super white' sættes til On, hvis dit TV understøtter det og du ellers synes det giver et bedre billede.

Superhvid skal tændes for at PS3'en ikke klipper i detaljerne. Det gælder uanset hvilket display du har.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 13:30

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Superhvid skal tændes for at PS3'en ikke klipper i detaljerne. Det gælder uanset hvilket display du har.

Når vi snakker de fleste moderne HDTV, så ja, de vil understøtte 'super white' som udvider farveområdet op til 'whiter than white' og ned til 'blacker than black'. Om du så rent faktisk kan se en forskel, er en anden sag, men så længe du ikke bruger et gammelt crt TV (hvilket egentlig ikke er relevant...), så skal den bare være ON.

Redigeret af Pallec - 27-August-2008 kl. 13:31
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu