recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vision Mediacenter MC 500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVision Mediacenter MC 500

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jens Jørgen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Emne: Vision Mediacenter MC 500
    Sendt: 16-Januar-2006 kl. 11:41

Er der nogen som har kendskab til ovenstående medacenter ?

http://www.mm-vision.dk/default.asp?dvaregruppe=mediacenter& amp;menu=dvd

Jg er ikke en nørd til at samle selv så det bliver en køb, synes den ser lækker ud samt der er mulighed for HDTV.

Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2006 kl. 06:22

Overvejer du stadig MC5oo? Har købt en for små tre uger siden og har lidt erfaring med den nu *SS*

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2006 kl. 06:33

Hej Mikey

Ja det gør jeg, funger den godt ?

Hvordan er din opsætning i forhold til evt. fladskærm ? Hviket udstyr er der i den du har ? osv. alt hvad du kan fortælle !

Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2006 kl. 21:02

Hej Jens

Har valgt alle upgrades til MC5oo pånær 7.1 lydkortet og maskinen kostede lidt over 15 af de store. Min skærm er en Philips 37PF9830. Jeg har kabeltv og køre fra en selector scart direkte op i tv'et og antennen over i dualtuneren. I det store hele er maskinen god nok men ikke pengene værd men det skyldes nok også MM-Visions samling og desværre også den efterfølgende support. Først var maskinen lidt over en uge forsinket. Da jeg så endelig fik maskinen var der en del ting der ikke var iorden.

1. Låget var ikke skruet på og det resulterede i at blæseren (der er i låget) trak sensoren ud af computeren. Jeg mangler for iøvrigt stadig af få skruerne fra MM-Vision selv om de har sagt jeg nok skal få dem

2. CD skuffen kunne ikke åbnes da glasfronten var klistret forkert på med efterfølgende skrammer da jeg selv rettede fejlen men der var ikke nogen ny front til mig da det ikke er noget de kan skaffe???

3. De havde ikke færdiggjort installationen, så når man startede den så blev man præsenteret for nogle menuer som i mit tilfælde da jeg prøvede nogle af menuerne for at afslutte installationen, i at man skulle geninstallere en masse ting flere gange.

4. PowerDVD ville ikke, når man bruger HDTV udgangen med de tre kabler (vistnok YPbPr) , afspille feks. "Kingdom og heaven" der er kopibeskyttet og det skriver den også. Der skal man ind og købe feks "RegionFree" som jeg heldigvis havde. Skal lige siges at det er en original DVD.

5. Jeg ringede ind for at høre hvor temperatursensoren helt nøjagtig skal være og der blev fra MM-Vision sagt "på køleblokken lige over processoren. Det fik jeg gjort men det resulterer i at blæseren kører mere eller mindre konstant i en stue med en temperatur på ca. 21, så lydløs er den ikke

6. CD-rom drevet kan også larme en del men kun sjældent når der er brug for høje omdrejninger

7. Her ca. 17 dage efter jeg har fået maskinen begynder billedet fra hauppauge 500 kortet at fryse hele tiden og der hjælper det kun at genstarte maskinen, ret irriterende

8. Ringede ind til MM-Vision med problemet samt for at høre hvad der bliver af skruerne men blev nød til at indtale en besked da alle teknikkere var optaget og har den dag i dag ikke hørt et kuk fra dem( må også indrømme at jeg nok var lidt ophidset over at have brugt over 15 tusinde kroner på noget jeg lige nu ville ønske jeg ikke havde købt)

9. Om det er fordi at 1 GB ram er for lidt ved jeg ikke men maskinen virker meget træg engang imellem

10. Når alt dette er sagt har maskinen sine store øjeblikke og et mediacenter er rigtig fedt at have når det virker men som min erfaring er lige nu ville jeg nok have brugt 7000 istedet på et alm. mediacenter som har blæsere. Jeg tror ikke forskellen er så stor da denne her maskines blæser også køre mere eller mindre konstant ØØVVV!!!!

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2006 kl. 21:18

Mikey: Dette lyder som en KLAR advarsel mod at købe Medie Centre hos de firmaer som traditionelt er vandt til at handle med hardware.

Det er helt klart ud fra din beskrivelse at MM-Vision har solgt dig en gang hardware, og så har de kørt den igennem en standard 300 kr.'s pc samling som man kan købe sig til alle steder.

Hvis installationen ikke er færdiggjort, CD-drev ikke kan åbne, og låget ikke skruget ordentligt på, så er det helt klart at der absolut ingen test har været af den enkelte maskine, hvilket er helt uacceptabelt når man netop sælger dette som et færdigt medie center, og ikke som hardware.

Umiddelbart kunne du akkurat lige så godt have købt en gang hardware og samlet selv, for det er den løsning du står med pt.

Lad det være en generel advarsel om at købe HTPC'ere hos de firmaer som udelukkende sælger standard hardware, til nogenlunde hardwarens pris, og som ellers ingen erfaring har med andet end at sælge hardware - man får hvad man betaler for, en gang hardware som de har samlet for dig.

Mvh

Brian Binnerup

Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2006 kl. 22:47

Hej Binnerup

Helt enig *SS*men nu kan jeg jo kun tale for mig selv og det kan jo være at jeg bare har været uheldig. Kunne dog have levet med det hvis man bare kunne få noget ordentligt support. Derudover har jeg også mine tvivl omkring deres test af det hele, de har jo bare kørt en installation fra et netværk og så smidt den i en kasse og sendt den. Ret irriterende når man har smidt så mange penge i den, men så kan jeg jo lære det *GGG*

Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 05:20

Hej Jens

Glemte i travlheden også at sige at da jeg skulle bruge den første gang havde jeg ingen lyd ud af SPDIF udgangen. Der gik lidt tid med at rode med softwaren inden jeg kiggede ind i maskinen og der havde de sat udgangen til SPDIF/in istedet for SPDIF/out (viser bare at de havde alt for travlt med at samle den og igen nok ikke har kørt den der lydtest de skriver om på deres hjemmeside)

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 06:05

Mikey: Jeg ville have haft benyttet min 14 dages returret!

Mvh

Brian

Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 06:17

Hej Brian

Ja, det skulle jeg jo nok men syntes at det er et fedt kabinet og så kan jeg jo selv skifte hardware på et senere tidspunkt *SS*

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 06:30

Æv æv æv, jeg er ellers også faldet for det kabinet og at den har HD-Tv udgang, det synes jeg ikke de andre har, der køres med DVI og jeg vil meget heller have at der er HD udgang.

Men så er man jo stort set tilbage ved Zitech og Amitech, det var da godt nok træls (sagt på jysk).

Min pris ligger mellem 15 og 20 kg for et anlæg så det skal også være i orden, så det bliver nok ikke denne model med mindre der er andre der skriver at de har haft positive oplevelser med den.

Tak for at du gad skrive så meget !

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 06:37

Jeg fik heller ikke skrevet at jeg godt kunne lide at der var et scart stik indgang til Parabol, hvilket jeg heller ikke kan se at de andre modeller har.

Men man kunne jo prøve den af og benytte sig af de 14 dages ombytning, men jeg synes bare det skal virke fra dag 1 når man giver så mange penge for den.

Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2006
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 08:34

Ang. reservedele til dit Hfx kabinet, så kan du jo købe dem direkte ved dem som laver dem. (Det kan MM-Vision jo åbenbart ikke )

Akrylglas til fronten 15€ for eksempel. Det er dog pænt bittert at man selv skal investere mere når man allerede har givet 15K for en komplet løsning.

http://www.mcubed-tech.com/eng/shop.htm

Jeg har selv tænkt mig at købe et Hfx kabinettet der (til min selvsamler MCE). Er der nogen som har erfaringer med at købe der? Kan man købe kabinettet (tomt) i DK?

-Morten

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu