|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
MM-Vision ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 26-Januar-2006 Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Hej Mikey, Det er med stor beklagelse jeg gennemlæser disse posts, jeg har personligt været ansvarlig for udviklingen af Vision Mediacenter serien og målet har fra start været at vi skulle have det bedste mediacenter i Danmark, vores mening og det feedback vi får er da også at det er lykkes for os. Normalt svarer jeg ikke på indlæg her på siden, men synes tonen er blevet lige negativ nok over for MM-Vision og vores produkt som vi har lagt rigtig mange timer i at teste og udvikle. Svarer på dine punkter udfra samme rækkefølge som de er skrevet. 1. Denne fejl skulle ikke kunne ske, da alle mediacenter systemer gennemgår en længere test og check liste. 2. Tyder på at maskinen er sendt til dig og post danmark har været hård ved pakken, er set før. Forstår ikke at du har fået oplyst at vi ikke kan skifte fronten, det skal vi nok klare, vi har eller kan få alle dele til HFX kabinettet da vi er sub distributør i Danmark af produkt serien og har flere paller af nye HFX kabinetter og udstyr på lager i Roskilde. 3. Ville mene dette er standard og du her opsætter selve mediacenteret(brugerdelen, ikke producent delen). Og det er Microsofts måde at gøre det på.(Jeg gætter kun ud fra de få informationer jeg har). Ellers er der ikke trykket på ”reseal” i vores produktionsdel. 4. Dette er ikke en fejl men bl.a. også normalt på alle dvd-afspilleren som KiSS, Snazio m.v. Årsagen er at kopibeskyttelsen ikke vil virke ved opskaleringen af opløsningen og derfor skal dvd-softwaren afvise at afspille filmen. Heldigvis løses dette som du skriver ved at benytte et program som regionfree eller anydvd. 5. Den skal ikke være aktiveret ved 21 grader, igen tyder det på at den er røget ud fra fokus f.eks. ved slag under forsendelsen. Den kan indstilles til aktivering først ved højere temperaturer. Mit personlige Mediacenter MC500 har kørt i flere måneder uden at være slukket og hverken jeg eller min kæreste har endnu hørt at køleren har kørt. 6. Det er almindeligt for pc dvd-drev at de larmer lidt når de kører ved højere hastigheder, ved dvd-film afvikling er støjen minimal. Vi har valgt det mest støjsvage drev efter test af rigtig mange drev. 7. Kunne tyde på igen en eftervirkning af f.eks. post dks behandling af pakken, vi har solgt rigtig mange MC500 så vi ved det virker 100%. 8. Ring igen eller send en mail. Vores teknikere ringer tilbage til alle, men kan være der var ingen hjemme, nummeret var aflyttet/indtalt forkert m.v. 9. Til Microsofts Mediacenter 2005 er det mere end nok, vores standard løsning er baseret på 512MB og mit egen sæt kører perfekt med 512MB. Du kan altid checke i ”taskmanager” hvor mange ressourcer der er brugt. Min anbefaling er at du tager kontakt til vores teknik afdeling så vi kan få den repareret og testet så den virker som den skulle fra start. Du kan også sende en mail til mediacenter@mm-vision.dk. Med Venlig Hilsen
Ps. til Klinge: Vi har HFX udstyr og kabinetter til salg på mm-vision.dk i løsdele. |
|
![]() |
|
Mikey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 227 |
![]() |
Hej Thomas Er bestemt ikke ude på at køre hetz mod nogen men du må da kunne se at skuffelsen er meget stor når man ofre så mange penge på et mediacenter og så fungere det ikke ordentligt. Jeg vil svare på dine punkter nedenfor *SS*
1. Denne fejl skulle ikke kunne ske, da alle mediacenter systemer gennemgår en længere test og check liste. 1a. Jeg skriver igen. Alle tre skruer var ikke skruet i, så låget faldt af da jeg trak det op af kassen. Jeg kiggede selvfølgelig i kassen men der var ingen skruer. Fejlen ligger hos jer. 2. Tyder på at maskinen er sendt til dig og post danmark har været hård ved pakken, er set før. Forstår ikke at du har fået oplyst at vi ikke kan skifte fronten, det skal vi nok klare, vi har eller kan få alle dele til HFX kabinettet da vi er sub distributør i Danmark af produkt serien og har flere paller af nye HFX kabinetter og udstyr på lager i Roskilde. 2a. Det kan godt være at glasfronten på cd-skuffen skulle være gledet lidt ned (tror ikke selv på det) under postdanmarks behandling af kassen men ham jeg snakkede med hos jer sagde at glasfronten havde de ikke umiddelbart, og da jeg endnu ikke har set skyggen af en ny glasfront samt skruer til låget, som man fra jeres side har sagt at man ville sende til mig, går jeg ud fra at enten har I glemt mig eller også har I ikke stumperne. 3. Ville mene dette er standard og du her opsætter selve mediacenteret(brugerdelen, ikke producent delen). Og det er Microsofts måde at gøre det på.(Jeg gætter kun ud fra de få informationer jeg har). Ellers er der ikke trykket på ”reseal” i vores produktionsdel. 3a. Netop, der var ikke trykket reseal og det burde være sket fra jer af. 4. Dette er ikke en fejl men bl.a. også normalt på alle dvd-afspilleren som KiSS, Snazio m.v. Årsagen er at kopibeskyttelsen ikke vil virke ved opskaleringen af opløsningen og derfor skal dvd-softwaren afvise at afspille filmen. Heldigvis løses dette som du skriver ved at benytte et program som regionfree eller anydvd. 4a. Burde I så ikke installere sådanne produkter. Går ikke ud fra at alle ved hvordan det gøres. Flere og flere dvd'er får jo sådanne kopisikringer. 5. Den skal ikke være aktiveret ved 21 grader, igen tyder det på at den er røget ud fra fokus f.eks. ved slag under forsendelsen. Den kan indstilles til aktivering først ved højere temperaturer. Mit personlige Mediacenter MC500 har kørt i flere måneder uden at være slukket og hverken jeg eller min kæreste har endnu hørt at køleren har kørt. 6. Det er almindeligt for pc dvd-drev at de larmer lidt når de kører ved højere hastigheder, ved dvd-film afvikling er støjen minimal. Vi har valgt det mest støjsvage drev efter test af rigtig mange drev. 6a. Nævner det bare og er ikke et problem 7. Kunne tyde på igen en eftervirkning af f.eks. post dks behandling af pakken, vi har solgt rigtig mange MC500 så vi ved det virker 100%. 8. Ring igen eller send en mail. Vores teknikere ringer tilbage til alle, men kan være der var ingen hjemme, nummeret var aflyttet/indtalt forkert m.v. 9. Til Microsofts Mediacenter 2005 er det mere end nok, vores standard løsning er baseret på 512MB og mit egen sæt kører perfekt med 512MB. Du kan altid checke i ”taskmanager” hvor mange ressourcer der er brugt. 9a. Jeg ved ikke hvad det er men mange gange står den altså bare og tænker i lang tid. Det kan godt være at det ikke er de 1024 ram der er problemet. Som jeg skrev i et andet indlæg havde jeg heller ikke nogen SPDIF lyd ud og fandt ud af at stikket på motherboardet var stukket i SPDIF/IN i stedet for SPDIF/OUT og i min verden tyder det på at I ikke har testet ihvertfald denne maskines SPDIF digitale lydudgang og så vidt jeg kan huske så står der på jeres hjemmeside at I har testet surround lyden via SPDIF??????
En lang smøre desværre. Står desværre og skal til Irak i et halvt år her i starten af februar og ved at I ikke kan nå at reparere maskinen inden jeg er smuttet så her er det jo nok mig der taber ØV!!! Håber dog stadig at I sender en tegning eller en beskrivelse til hvordan og hvor præcist sensoren skal sidde. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Nu vil jeg ikke blande mig i striden, men komme et lille vuf. Jeg havde selv, fantastiske problemer med MCE. Den hakkede. Live TV gik ned med jævne mellerum. Så prøvede jeg at reinstalere og køre uden antivirus/firewall. Så kørte det fint!! Ud med Norton og ind med Panda Internet Secuity! Same Shit!! Ud med Panda og ind med AVG Antivirus og Firewal Its a DREAM!!!!! Jeg mærker intet til den Alt kører som smurt. Jeg har så efterfølgende checket på nettet om det nu også er sikkert men kun rosende omtale af AVG. Synes forøvrigt at det er problematisk at køre en "klagesag" igennem via et forum. Det kan være uretfærdigt over for en leverandør. Alle leverandører kan være uheldige med en enkelt leverance. Det der er intersant i sådan en sag er nok mere: Kan og vil leverandøren løse problemet? Hvis han fejler her så skal han have kviven! Selvfølglig skal eventuelle designfejl og dårlige løsninger diskuteres i et forum, men det er ikke helt retfærdigt at en enkelt fejlbehæftet leverance skal dødsdømme leverandøren Eller hvad synes i?
|
|
![]() |
|
Gasse ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() |
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja det er jo ærgerligt at Grisoft AVG ikke er med i sammenligningen. Jeg må indrømme at jeg ikke vil "Prøve det". Mine maskiner kører som en drøm med AVG og en af de regler jeg respekterer er at man ikke skal reparere på noget der virker.
|
|
![]() |
|
mainleif ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
Synes at mm-vision virker som et ok firma der gerne vil være fair. Deres mediecenter ser rigtig godt ud og jeg overvejer selv at købe et. Jeg kan se at prisen på mc500 er faldet noget. Jeg håber at mm-vision har lært noget af denne sag og at produktet nu er fuldstændigt testet og bare spiller når de leverer et. Det minder mig forresten om en sjov episode jeg have med firmaet Banzaf i Lyngy dengang jeg købte min første 286'er. Testprogramet de kørte over en nat var dette lille DOS program. 1: dir goto 1
Redigeret af mainleif - 16-Oktober-2006 kl. 10:22 |
|
![]() |
|
mumitrolddk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
Jeg er også den lykkelige ejer af MM-Visions "Vision Mediacenter MC500". Jeg købte systemet i april måned. Jeg ringede for at få et par gode råd til hvilke enheder jeg skulle opgradere systemet med (og det blev til stort set alle de opgraderinger der var mulige Jeg spurgte sælgeren hvornår systemet kunne være klar til afhentning (jeg ville jo selvfølgelig gerne have det hurtigst muligt). Den dato sælgeren gav mig (inden jeg udfyldte blanketten på deres hjemmeside) holdt ikke. Der gik tre dage mere. Med hensyn til lydproblemet som Mikey beskriver tidligere i dette indlæg: Alt i alt er jeg er MEGET tilfreds med mit mediecenter. Jeg har dog stadig et par få små-problemer som jeg ikke ved hvad skyldes:
Der hvor det går galt for MM-Vision (set fra mit synspunkt) er at de ikke vender tilbage når man skriver/ringer til dem. Jeg har sendt mail til dem - og har ikke modtaget svar endnu. Jeg har lagt beskeder hos dem tre gange (tre forskellige problemer) pr telefon - men er kun blevet ringet op den ene gang - på trods af at jeg render rundt med min mobil på mig konstant. Så det er klart tommelfingeren opad til mediecenteret men desværre tommelfingeren nedad med hensyn til MM-Visions support/reaktion på henvendelser Redigeret af mumitrolddk - 09-November-2006 kl. 13:31 |
|
![]() |
|
mumitrolddk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
Vil lige tilføje, at nu har jeg fået svar på den mail jeg har sendt til MM Vision. De var bare lidt lang tid om at svare |
|
![]() |
|
mainleif ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
eller måske de har læst dit indlæg
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |