recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista 32 eller 64 bit?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista 32 eller 64 bit?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
the-box Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2007
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista 32 eller 64 bit?
    Sendt: 19-Februar-2008 kl. 21:41
Jeg har en HTPC der i øjeblikket kører med Vista MCE. Vil det være mest hensigtsmæssigt at køre 32 eller 64 bit? Hvad er fordele og ulemperne?
Min CPU er en AMD 64 3500+, så jeg burde kunne opnå fordele af 64 bit?
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 21:58
Hold dig til 32 bit. Det er meget svært at finde drivere og andet software til 64 Bit. Og meget af det der findes til 32 bit kan ikke fungere under 64 Bit. Og med mindre du smider ekstremt meget ram i den så har du slet ikke noget at bruge 64 bit til. 
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
the-box Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 22:40
Hmm synes da det ser ud til de fleste af mine driver understøtter 64 bit, så hvilke ting er det lige der ikke virker i 64 bit?
Til top
SK085 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-August-2007
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 22:57
For det første er det begrænset hvor meget du får ud af, at køre 64 bit istedet for 32 bit. 64 bit er godt, hvis du har nogle programmer som skal  kværne en masse tal igennem. Det er altså godt til massere af beregninger osv. Derudover kræver det en del RAM at køre 64 bit, mener de fleste anbefaler 3 GB som minimum, hvor 4 GB eller mere er at foretrække. Den helst store fordel ved 64 bit er, at man samtidig kan allokere mere RAM end i 32 bit.

Så I dit tilfælde vil jeg absolut holde mig til 32 bit. Du vil højst sandsynligt få dårligere performance, hvis du skifter til 64 bit.
NAD C355BEE Stereo Forstærker
2 x Dali Concept 1
Sony subwoofer
Indkøbes: NAD CD/DVD-afspiller
Til top
the-box Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 15:58
Ok 32 bit er bedst :) Men hvilken version af Vista vil være mest optimal? Ultimate eller hvilken?
Til top
SK085 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-August-2007
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 20:37
Medmindre du mangler noget i den vista du har, så bare fortsæt med den. Jeg har Vista Business på mine to bærbare, men har ikke brug for det. Kun fordi det fulgte med. Ellers ville jeg sagtens kunne klare mig med Vista Home Premium...
NAD C355BEE Stereo Forstærker
2 x Dali Concept 1
Sony subwoofer
Indkøbes: NAD CD/DVD-afspiller
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Point: 529
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 07:47

Oprindeligt skrevet af SK085 SK085 skrev:

Medmindre du mangler noget i den vista du har, så bare fortsæt med den. Jeg har Vista Business på mine to bærbare, men har ikke brug for det. Kun fordi det fulgte med. Ellers ville jeg sagtens kunne klare mig med Vista Home Premium...

Enig der - de ting der følger med Ultimate er efter min mening ikke så interessante for de fleste når den første "hype" lige har lagt sig - for nogle vil BitLocker (harddisk kryptering) dog være interessant, men tænk også på dette stiller lidt krav til sikkerhed og backup

Ellers vil jeg også mene at 32 bit er at foretrække for ikke pludselig at løbe i irriterende kompabilitets issues.

Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 15:37
Jeg køre med både 64 bit og 32 bit, og min 64bit er klart hurtigere at arbejde rundt i, syntes også mere stabil. køre med 2 gb ram. men der er stadig som andre siger for få drivere, mit eneste er dog kun det trådløse net fra linksys jeg ikke har driver til, så helt slemt er det ikke hos mig.
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af pmalm pmalm skrev:

Jeg køre med både 64 bit og 32 bit, og min 64bit er klart hurtigere at arbejde rundt i, syntes også mere stabil.

Det overrasker mig! Jeg troede at 32 bit ville være nogle få % hurtigere til almindeligt brug og at 32 bit ville være mindst lige så stabil som 64 bit. Hvor mærker du forskellen i hastighed; er det overalt, i applikationer, som er en del af Vista, eller i andre bestemte applikationer?

Giver en Vista-licens gratis adgang til at prøve både 32 bit og 64 bit?
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 16:27

jeg syntes det går hurtigere når jeg åbner forskellige programmer og bare i det hele taget "roder" rundt. selve login går også hurtigere, (kan nok tilskrives at der ikke er så mange applikationer der skal åbnes)

bestilte min 64bit hos MS med licensen fra 32bit. så jo, man køber adgang til begge kan man vel sige.

Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 21:07
Du har automatisk licens til 32 og 64bit med en Ultimate licens. Men det er også den eneste. Og du må selvfølgelig kun bruge en af gangen.
Til top
tbukdahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Februar-2008
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 11:05

Oprindeligt skrevet af the-box the-box skrev:

Jeg har en HTPC der i øjeblikket kører med Vista MCE. Vil det være mest hensigtsmæssigt at køre 32 eller 64 bit? Hvad er fordele og ulemperne?
Min CPU er en AMD 64 3500+, så jeg burde kunne opnå fordele af 64 bit?

Hej The-box

Jeg tænkte på, om din EPG fungerer, eller om du henter ned selv, og importerer til MCE?
Ifald du gør sidstnævnte, hvordan fik du det til at virke?
Har startet en thread om emnet, har nemlig selv problemer med det i øjeblikket, såååå, hvis dit virker, måske du kunne øse lidt ud af din visdom ?

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36147& PN=1

Vista MCE er nice.... når EPG virker :-(
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu