recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista 64 bit og HP printer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista 64 bit og HP printer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista 64 bit og HP printer
    Sendt: 24-Februar-2008 kl. 16:10

Hej forum

Jeg kan ikke få nogle af mine to printere fra HP til at virke i Vista64?!?
Det er en HP OfficeJet G85 og en PSC 750, begge har scanner og er inkjet-printere.
Der står på HPs hjemmeside at der er inbyggede drivere hertil i Vista64, så det er bare at plugge ind i USB og vente et lille øjeblik....
Det har jeg så prøvet, men der kommer ikke automatisk en printerdriver af den grund. Man kan heller ikke finde driverne når man efter lidt besvær får billedet med valg af producent/model op.
Man kan såmænd heller ikke downloade driverne fra HP, de siger jo at de er indbyggede, så derfor er download ikke nødvendigt.
Men hvad gør man så når intet virker......

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 10:33

Fandt en løsning på en engels-sproget side, andre kan måske få glæde af det.

Man fjerner først hvad der måtte være af de to printere i kontrolpanalet. (I mit tilfælde var der ikke noget).
Så vælger man "Tilføj Printer" i kontrolpanelet og foretager en manuel installation.
Selv om det er USB-printere vælger man "LPT1" som port, nu kommer den sædvanlige producent/model valgvindue, men nu kan man pege på de rigtige printere.
Det gør man og trykker videre, man annullerer diverse vinduer om testsider.
Til sidst dukker printeren op i kontrolpanelet, her vælger man den og trykker "egenskaber", hvorefter man skifter port på fanen for det.

OG så kan man printe også på en HP....... Det fungerede sågar med en LaserJet 4000 med parallelinterface, tilsluttet via et USB->Parallel-kabel.

Hold da helt op, jeg var ellers tæt på at købe en XP og "downgrade".

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu