recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista 64bit - antal "program files"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista 64bit - antal "program files"?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista 64bit - antal "program files"?
    Sendt: 10-Februar-2008 kl. 07:33
Ved en Vista 64bit installation, kan det passe at den lægger 2 mapper for "program files" eller "program". Én som hedder "program files" og én "program files (x86)" hvor den lægger programmerne ind som i princippet er 86-versioner?? 
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 894
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 08:10

Ja, der bliver dannet 2 mapper. En til native 64-bit programmer, og en hvor 32-bit programmer bliver placeret.

Jeg ved ikke hvorfor Microsoft har valgt at have 2 mapper til programmer, men kan kun gisne om, at man ikke vil blande æbler og pærer. De fleste programmer i dag er stadig rene 32-bit programmer, så måske giver det mening at have 2 mapper.

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Ja, der bliver dannet 2 mapper. En til native 64-bit programmer, og en hvor 32-bit programmer bliver placeret.

Jeg ved ikke hvorfor Microsoft har valgt at have 2 mapper til programmer, men kan kun gisne om, at man ikke vil blande æbler og pærer. De fleste programmer i dag er stadig rene 32-bit programmer, så måske giver det mening at have 2 mapper.

Nå okay, tak for info'en. Men stadig ligger der også de samme "windows" programmer i begger - Windows Media Player osv......er det også rigtigt??

Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 894
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 10:36

Nu er jeg ikke nogen windows ekspert og jeg kan ikke lige forklare hvorfor du har 2 media players (jeg kan ikke selv se forskel på dem jeg har), men fx så har du både en 64-bit og en 32-bit internet explorer, så her har du en forskel. Jeg har selv oplevet, at der er nogle plugins som kun virker på 32-bit udgaven. Jeg tror, du skal se de dobbelte programmer som udtryk for den overgangsperiode vi er i ved skiftet fra 32-bit til 64-bit. Så med tiden vil 32-bit blive faset ud, og i næste (eller nok snarere næste næste) udgave af Windows vil der kun være 64-bit support.

Redigeret af Sylvest - 10-Februar-2008 kl. 10:36
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu