Hej.
Jeg er just blevet færdigt med at samle mit Vista 64bit mediacenter. Men er stødt ind i et underligt problem. Har uden held prøvet at lede efter andre tråde om emnet, både her og andre steder, men dog uden held.
Sætter Vista mediacenter til at lede efter kanaler ( Analogt Kabel tv ). Den finder ca 40 kanaler, de fleste med korrekte navne (program guide). Så langt så godt.
Men problemet er, at i de fleste tilfælde, er der kun sort skærm. Lyden kører dog fint i baggrunden og tekst tv på alle kanaler fungere glimrende.
EN gang havde jeg dog held med at se tv2 Zulu med ok billede (var ved at få et chok da det pludseligt virkede. Men da jeg skiftede over på en anden "sort" kanal og tilbage til Zulu igen, var der igen sort skærm...

Tænker på om det mon er signalet der er for svagt. Skal have sat antenne forstærker op på et senere tidspunkt. Men det driver mig til vanvid at det "funker" meget sporadisk.
Men muligvist er problemet ikke i signalet, da jeg også har problemer med at se dvd film. Problemet opstår dog først anden gang jeg putter en dvd i (via deamon tools og mounter en Iso (Har original dvd'en!). Så kommer problemet. Lyd men sort skærm. Har læst om andre her på siden, der havde samme dvd problem. Men ingen løsning pt ?
Håber der er nogle der kan komme med et par ledetråde?
Mit setup :
Vista Premium 64bit
Asus Pb5
CoreDuo2 6420
Gigabyte Geforce pcie grafikkort 8500 (Hdcp)
Hauppauge WinTV-PVR-500
2 gig ram
1.5 Tb hdd.
Vh
Redigeret af Westermanden - 09-Juli-2007 kl. 11:32