|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||||||||||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||||||||||||
Se næste Redigeret af MCenterFreak - 01-Juni-2009 kl. 02:03 |
|||||||||||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||||||||||||
|
|||||||||||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Det er den rigtige løsning, dog med den tilføjelse at du selvfølgelig skal have en ekstern harddisk hvor du "spejler" dine vigtige data. Til det kan jeg anbefale SyncToy fra Microsoft. Det er gratis og fungerer helt perfekt |
|||||||||||||
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
![]() |
||||||||||||
Jeg tror Crockie har misforstået noget.
Uanset om du bruger intern eller ekstern disk, skal du altid backe op. Og en Intern harddisk outperformer en ekstern, med mindre du kører eSata. Det kan gøres med SyncToy som MCenterFreak skriver, eller du kan bruge Syncback fra 2BrightSparks. Alternativt kan du sætte en NAS op, men så koster det først kassen. I Computer City sælger de p.t. 1 TB eksterne USB diske for 699. Windows 7 RC build 7100 er mere stabilt end Vista, og du får 12 måneder til at teste det i uden beregning. Jeg vil klart anbefale dig at skifte. |
|||||||||||||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||||||||||||
Nu er der jo på stort set alle bundkort muligheden for Raid 1(Mirror) Dette foregår i hardware, og er den bedste backup måde teknisk set. Hvis man alligevel er ude i at skulle købe NAS, USB diske osv. så kan man ligesågodt lave en RAID 1 løsning. Det koster sådan set kun en ekstra harddisk til rendundancy hvergang du køber en harddisk. 1 tb diske ligger i lidt over en 500kr.. Dvs skal du have 1tb storage, køber du 2 x 1tb diske og sætter dem i Raid 1. Går den ene har du altid en fuldstændig backup. Dette sker seamless, og du kan også partitionere mv i dit Raid 1 array. Redigeret af Patriarken - 01-Juni-2009 kl. 11:15 |
|||||||||||||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Jeg foretrækker stadig løsningen med en ekstern harddisk til KRITISKE data som digitale fotos, korrespondance, mail etc. Det ud fra den betragtning at hvis 1 af to følgende hændelser indtræffer: 1. Lynnedslag eller anden HW damage der smadrer begge harddiske 2. Indbrud og tyveri af PC med begge harddiske Så er jeg på rø... Så derfer kører jeg Synctoy jævnligt (tager under 10 min), piller den eksterne harddisk fra, og gemmer den længst muligt væk fra min PC Jeg ved godt, at alt hvad der er lagret siden sidtste SyncToy, er væk hvis ovenstående skulle ske, men hellere det end at miste alt. Jeg kunne også vælge at bruge min Ultrium Tape robot, men det tager en krig, båndene er dyrere end harddiske så den er vist sendt på pension |
|||||||||||||
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
||||||||||||
Hvad? Jeg kan ikke se, at du korrigerer noget, han har skrevet. |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||||||||||||
Ja, det har du ret i. Det er bare der med at huske at få taget backup'en... Men skal man være sikker kan man jo lave en kombination...Man kan også koble et UPS modul på med Surge Protection. |
|||||||||||||
Mit Setup
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
![]() |
||||||||||||
At man er sikker med én ekstern USB harddisk ?? |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
![]() |
||||||||||||
RAID i et mediecenter, er nok lidt overdrevet.
Jeg er enig at man bør køre RAID i sine arbejdsstationer, hvis man vil have stor sikkerhed, men det ændrer ikke ved at man stadig skal have en backup et andet sted. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Nej....Det er IKKE overdrevet, du ved du samler alle dine billeder osv ét sted. Rendundancy er så meget vigtigt. Som jeg skriver er Raid controlleren der allerede.....hvorfor så ikke bruge den? |
|||||||||||||
Mit Setup
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Selvfølgelig er RAID i et mediecenter overdrevet.
Fordi varme og energi forbrug er vigtigt for mange. Derfor at man har sine backups. Og mediecentret bør ALDRIG være primær bærer af data. Men jeg er enig med dig i at redundancy er vigtigt. Men jeg tror ikke RAID i et medie center bliver "normen" før vi kører SSD. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |