recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista EPG Yousee service stoppet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista EPG Yousee service stoppet?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MrHolst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista EPG Yousee service stoppet?
    Sendt: 17-Januar-2009 kl. 12:39

I endnu et naivt forsøg på at få downloadet en opdateret kanalliste/program guide efter Yousee's ændringer i december, opdagede jeg til min gru, at der efter indtastning af postnr (2000) IKKE kom det sædvanlige valg mellem TDC Frederiksberg og et par andre lokale TDC muligheder. Nu kan jeg kun vælge mellem manuel analog og manuel digital.

Jeg vælger manuel digital og der scannes. Kanalerne bliver umiddelbart fundet, dog ikke komplet og bestemt ikke med de opdaterede kanalfrekvenser(!), men endnu værre: der er ingen data i program guden. Ingen overhovedet

Er den normalt udmærkede program guide service stoppet? El. er den bare temporært nede?

Hvordan kan jeg finde program guide data, og evt. knytte dem manuelt til de enkelte kanaler? (har set dette foreslået i andre tråde, men aldrig med en vejliedning i hvordan man gør).

Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2006
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 14:43

Jeg bruger godt nok det analoge kabelnet og en programguide fr ontv, men dette burde vidst virke:

1. start mediacenter

2: Vælg Opgaver, Indstillinger, Tv, Programguide. I denne menu har jeg et punkt der hedder føj programguider til kanal. Du starter simpelthen med at vælge den kanal du vil have programguide på og så vælger du den programguide der hører til.

I den menu har jeg også muligheden for at tilføje manglende kanaler, så længe jeg kender deres frekvens. Men det er jo nok lidt andereldes med digitale kanaler.

Til top
MrHolst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2004
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 16:26

Tak for tippet, jeg havde ikke tænkt mig om da jeg valgte digital! Jeg prøvede igen og valgte analog, og nu kan jeg se program guide data. Der forestår nu et større omlægningsarbejde, men der er da en vej.

Der er stadig byttet rundt på kanal 4, 5 og 6, men det kan jeg nu rette manuelt. Kunne dog stadig godt tænke mig at høre hvor det gode gamle TDC Frederiksberg valg blev af...

Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af MrHolst MrHolst skrev:

Tak for tippet, jeg havde ikke tænkt mig om da jeg valgte digital! Jeg prøvede igen og valgte analog, og nu kan jeg se program guide data. Der forestår nu et større omlægningsarbejde, men der er da en vej.

Der er stadig byttet rundt på kanal 4, 5 og 6, men det kan jeg nu rette manuelt. Kunne dog stadig godt tænke mig at høre hvor det gode gamle TDC Frederiksberg valg blev af...

hej - det er vist hos Micosoft problemer ligger - jeg har i snart fire uger kæmpet med dem om at de skule få ajourført deres EPG, så den passer med bla. tdc's ny programpakke, og kanalplacereing, og I fredags fik jeg oplyst at ny ville der ikke gå mere end et 4-5 dage så skulle det være på plads, men så skete dette, og det er måske fordi de har været igang med   at ændre. Jeg har også været heldig at finde nogen af programmerne - otte -ud af de ca. fyrre jeg har ved at søge  manuelt. håber de får styr på det mandag.

Til top
kkaae Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Januar-2009
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af cmax cmax skrev:

Oprindeligt skrevet af MrHolst MrHolst skrev:

hej - det er vist hos Micosoft problemer ligger - jeg har i snart fire uger kæmpet med dem om at de skule få ajourført deres EPG, så den passer med bla. tdc's ny programpakke, og kanalplacereing, og I fredags fik jeg oplyst at ny ville der ikke gå mere end et 4-5 dage så skulle det være på plads, men så skete dette, og det er måske fordi de har været igang med   at ændre. Jeg har også været heldig at finde nogen af programmerne - otte -ud af de ca. fyrre jeg har ved at søge  manuelt. håber de får styr på det mandag.

Jeg har fra pålidelig kilde (Microsoft kontakt) at MS har droppet samarbejdet med kabel udbydere om at sende kanal data, så derfor kommer denne funktion ikke tilbage. Ved nyinstallation af MCE vil man i fremtiden kun få 'manuel scan' muligheden og vil ikke kunne vælge en kabel udbyder. Årsagen skulle være at MS har modtaget mange klager om at EPG kanaldata ikke passer - og kan vi jo også mange steder i dette forum.

Mvh Kkaae

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu