Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Jaques
Ny bruger
Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
|
Emne: Vista+FloppyDTV+YouSEE+TVPack+Smart wi Sendt: 12-August-2008 kl. 21:23 |
Jeg har oprettet dette emne efter at have læst igennem Fiji tråden. Jeg lå mærke til der var en del fire/floppyDTV brugere med YouSEE. Netop min opsætning. Derfor har jeg lavet denne tråd så brugere med denne config nemmere kan dele erfaringer, primært med Vista MCE og TVPack.
|
 |
Jaques
Ny bruger
|
Sendt: 12-August-2008 kl. 21:35 |
For selv at starte vil jeg gå igennem min opsætning:
-= opdateret alt for sent tirsdag.. eller faktisk onsdag... =-
Intel 6420 CPU / Intel DQ35JO MB 4GB RAM @ 667Mhz /FSB 1067 Ahanix 601 HTPC Casing Vista Ultimate 32-bit 2 x FloppyDTV med seneste firmware og 4.5N MCE Driver X-Fi Fatal1ty Titanium Professional (PCI Express) 3D Club 8500GT 512MB RAM Mirai 42" full HD TV - 1920*1080@60Hz Vista Codec Package + CodeAVC
Jeg har netop gen-installeret den anden dag, i denne rækkefølge: 1. Ren Install at Vista Ultimate 2. Installation af SP1 3. Installation af MB drivers, Grafik og lyd 4. Installation af TVPack + anbefalede opdateringer 5. Installation af MS update pakker 6. Installation af FloppyDTV tunere (6875) 7. Indstilling af Media Center
Jeg bruger Smart Wi som trådløst sender kort signal til 2 modtagere. Har et YouSEE kort med 4 favorit kanaler: EuroSport 2, Viasat Golf, Showtime og ESPN Classic. - Update - Jeg er blevet sur på mit smart wi og har smidt mine 2 YouSEE kort direkte i mine FloppyDTV kort. Lader til det har løst flertallet af "udfalds problemerne". Alle favorit kanaler virker nu. TV2 Sport HD og Kanal 5HD, virker dog stadig ikke med den "gamle" .dll, nu bliver HD kanalerne dog ikke genkendt som lydtjenster længere, men "kanalen er krypteret" kommer til gengæld op.
HD kanalerne virker uden problemer i FireDTV Viewer med CodeAVC.
Der er en kanal som jeg aldrig har kunne finde med mine FloppyDTV, nemlig SBS TV. Er der nogen der har erfaring med at editere frekvenser osv.?
Håber på en livlig tråd.
Redigeret af Jaques - 13-August-2008 kl. 08:21
|
 |
kasper svanberg
Junior bruger
Point: 32
|
Sendt: 12-August-2008 kl. 22:42 |
God idè Jaques
Mit setup er følgende
E6300
2 gb pc6400
Vista ultimate 32 bit
1 x floppydtv fuldt opdateret
Auzentech x-plosion lyd
ATI HD3450 hypermemory
Powerdvd8 decoder bruges med HW acceleration på hd3450 kortet.
Har installeret på samme vis som dig og har også lidt problemer. Jeg
brugte dog Denmark(TDC) - (tror jeg den hedder) listen i floppydtv
setup. Fandt 218 kanaler incl. kanal5HD, TV2sportHD, EurosportHD osv.
Prøvede også beta HD dll, og fik samme "kanalen er krypteret" besked på
kanal5 og tv2sport. Har fjernet denne igen.
Eneste problem lige nu er Tv3+ som pixelerer meget (4-5 gange i
minuttet).Tunenere mister dog aldrig signalet.
Nu nævner du SBS TV og den er jeg heller ikke stødt på.
Jeg begynder kraftigt at overveje et skift til SageTV nu da den længe
ventede HD understøttelse er fjernet fra fiji. ØV ØV
Har godt nok ikke haft held med opsætningen af Sage, og så har det jo
også en ret fesen brugerflade.
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 12-August-2008 kl. 23:40 |
SBS tv er kun på det analoge net, så den kan i ikke fange på det digitale net.
|
 |
Jaques
Ny bruger
|
Sendt: 13-August-2008 kl. 00:36 |
Pizzabager skrev:
SBS tv er kun på det analoge net, så den kan i ikke fange på det digitale net. |
He,He, stod lige netop og tænkte om det ikke var grunden, da jeg stod og børstede mine tænder ;o) En af de gode features med TV Pack er nu at man kan editere/priotere sources til hver enkelt kanal. Så siden jeg kun har et kort som jeg betaler Favorit på, kan jeg nu priotere de 4 kanaler til kun at bruge den rigtige FloppyDTV, men jeg kan priotere at alle andre kanaler skal bruge den anden FloppyDTV først... det er da en ok løsning.
Redigeret af Jaques - 13-August-2008 kl. 00:49
|
 |
Jaques
Ny bruger
|
Sendt: 13-August-2008 kl. 22:59 |
Vista TVPack 2008 og Recording Format
Hej.
Sidder og roder lidt med sagerne og ser nu at efter installation af TVPack, at recording formatet er ændret fra .dvr-ms til .wtv. Umiddelbart ingen forskel i oplevelsen på media centret, men jeg kan ikke afspille .wtv filer på media player på min XP maskine.
Er der andre der har haft erfaringerne med dette?
|
 |
LarsenLP
Bruger
Oprettet: 08-August-2008
Point: 85
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 19:42 |
Jaques skrev:
Pizzabager skrev:
SBS tv er kun på det analoge net, så den kan i ikke fange på det digitale net. |
He,He, stod lige netop og tænkte om det ikke var grunden, da jeg stod og børstede mine tænder ;o)
En af de gode features med TV Pack er nu at man kan editere/priotere sources til hver enkelt kanal. Så siden jeg kun har et kort som jeg betaler Favorit på, kan jeg nu priotere de 4 kanaler til kun at bruge den rigtige FloppyDTV, men jeg kan priotere at alle andre kanaler skal bruge den anden FloppyDTV først... det er da en ok løsning.
|
Kan du ikke få alle kanalerne, inkl. de fire favoritter, på begge smartcards? Jeg mener kun man bliver opkrævet ekstra kortafgift - og ikke særskilt abonnement. Så'n fungerer det ihvertfald for mig, men jeg har dog kun fuld-pakken, og ikke favorit-pakken...
|
 |
frodo2000
Junior bruger
Oprettet: 31-Oktober-2006
Point: 25
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 23:07 |
Hej,
Jeg har installeret Vista TVPack 2008 (og har FloppyDTV og Yousee) og alt kørte fint i et par dage. Lige pludselig begyndte det så at gå skævt med optagelserne. Alle optagelser slutter efter præcis 8 minutter - meget mærkeligt! Dvs. optagelser hvor computeren selv starter fra slumre-funktion og selv går tilbage til slumre-funktionen igen?
Er der nogen der har prøvet noget lignende? Og som måske har en forklaring på problemet?
På forhånd tak!
/Frodo
|
 |
sobi
Bruger
Oprettet: 21-November-2007
Point: 83
|
Sendt: 20-August-2008 kl. 20:34 |
Jeg har også yousee, samt floppyDTV og overvejer snart at gå over til TVpack. Ville dog bare vente til den "endelige" version er ude fra MS
Men hvordan er jeres oplevser med det alt i alt, fungere tvpack meget bedre end det "gamle"?
|
 |
h8red
Super bruger
Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
|
Sendt: 21-August-2008 kl. 07:01 |
Jaques skrev:
TV2 Sport HD og Kanal 5HD, virker dog stadig ikke med den "gamle" .dll, nu bliver HD kanalerne dog ikke genkendt som lydtjenster længere, men "kanalen er krypteret" kommer til gengæld op.
|
Hvordan er det lykkedes dig at tune ind på kanal5HD og tv2sportHD ?
Jeg kan simpelthen ikke få dem til at komme frem på listen over kanaler i vista.
|
 |
Twixies
Ny bruger
Oprettet: 24-Januar-2008
Point: 9
|
Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 06:02 |
h8red skrev:
Jaques skrev:
TV2 Sport HD og Kanal 5HD, virker dog stadig ikke med den "gamle" .dll, nu bliver HD kanalerne dog ikke genkendt som lydtjenster længere, men "kanalen er krypteret" kommer til gengæld op.
|
Hvordan er det lykkedes dig at tune ind på kanal5HD og tv2sportHD ?
Jeg kan simpelthen ikke få dem til at komme frem på listen over kanaler i vista.
|
Har samme problem, kan ikke få vista til at finde kanalerne. , hvordan er din installation gjordt, da jeg har prøvet meget
|
 |
htpcdude
Super bruger
Oprettet: 06-September-2008
Point: 300
|
Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 19:35 |
Skal vi lige tage det forfra....
Jeg kan ikke se at du har skrevet hvilken pakke du har fra YouSee?
Hvorfor?:
Kanal 5HD kræver mellem pakke.
TV2 Sport HD kræver fuld pakke.
Og det hjælper hverken med den ene eller anden .dll.
Jeg kører selv XP, MP, firedtv, mellem pakke og kan se Kanal 5HD
|
 |