recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista MC og 2 stk Hauppauge HVR-900
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista MC og 2 stk Hauppauge HVR-900

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fisher Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista MC og 2 stk Hauppauge HVR-900
    Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 18:02
Jeg har nu forgæves prøvet at få det her til at virke i 2 dage

Jeg har installeret Vista Ultimate og kører her Media Center.

Jeg har 2 stk Hauppauge HVR-900 tunere.

Med 1 tuner kan jeg:
Se Live TV.
Optage den samme kanal som jeg ser.

Med 2 tunere kan jeg:
Se Live TV
Optage den samme kanal som jeg ser.

Men... når jeg sætter media center til at optage en anden kanal end den jeg ser, kommer meddelelsen "Signal lost. ......." og jeg kan ikke mere få fat i mine tunere, før jeg laver en reboot af computeren. Jeg kan ikke fatte at dette ikke skulle virke.

Først mistænkte jeg at f.eks SoftMCE som encoder det analoge signal ikke kan encode 2 kanaler samtidigt. Men problemet består også hvis jeg konfigurerer de to tunere som DVB-T modtagere.

Hjælp og forslag modtages gerne.

Mvh
Mads
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 16:38

Med en DVB-T skulle du faktisk kunne se/optage flere kanaler med kun en tuner, da alle de danske kanaler ligger på den samme transponder. Har du hentet de nyeste drivere, og kørt windows update?

Har du prøvet med en anden codec, f.eks. nVidia PureVideo eller PowerDVD

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fisher Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Oktober-2008
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 21:23
Hej igen.

Ja jeg har hentet de nyeste drivere og kør windows update. Ydermere har jeg prøvet PureVideo. Altsammen uden held.

Begynder at tror at min computer er for langsom til at supportere 2 tunere. Troede at en 2GHz processor og 2GB RAM skulle være nok til media center.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu