recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista MC og Fjernbetjening hjælp.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista MC og Fjernbetjening hjælp.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mysticurse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista MC og Fjernbetjening hjælp.
    Sendt: 09-August-2007 kl. 18:27

Hey alle...

Jeg er lige kommet hjem fra et smut i USA hvor jeg købte denne fjernbetjening

http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/ devices/375&cl=us,en

Nu er så mit spørgsmål. Hvordan for jeg den til at virke med Vista Media Center? Jeg skal have en IR Modtager, men er det en jeg selv kan lave? Eller skal jeg købe et Tv-Tuner kort med IR modtager i? (Skal have nyt Tv kort alligevel)

Til top
Jankes Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-November-2005
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 18:49
jeg havde samme problem, men jeg købte denne her http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=117239 for at få irmodtageren ,tor nok det er den billigste måde at gøre det på...
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 19:17

Oprindeligt skrevet af Jankes Jankes skrev:

jeg havde samme problem, men jeg købte denne her http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=117239 for at få irmodtageren ,tor nok det er den billigste måde at gøre det på...

Jeg har sådan et sæt du kan købe, bare send mig en besked hvis du er interesseret. Det er helt nyt og ubrugt, det er købt da jeg troede min gamle var i stykker.

Jeg bruger også min til Harmony remote

Redigeret af Hanien - 15-August-2007 kl. 19:25
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 20:25

Læs mere her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25217

Eksempel på opkobling:

Redigeret af vipmlo - 15-August-2007 kl. 20:29
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 00:41
Hmm. Mange tak for jeres svar.. Det var da helt klart en mulighed. Og så er det en billig løsning.. Men villle det ikke også være muligt at købe et TV tuner kort med IR modtager, og så styre MC med min Logitech Harmony via det.?? For det ville klart være den bedste løsning for mig da jeg alligevel har brug for et Tuner kort der er kompatibel med Vista MC..
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 08:36

Den omtalte IR-modtager er noget af det bedst supporteret i windows, og er derfor at foretrække...

Ganske vist findes der tuner med IR-modtager, f.eks. Technotrend Budget serien (www.dvbshop.net), men IR-modtagen er ikke at betragte som en del af tuner..

Det er ligesom som ovennævnte blot en enhed i Windows, og der skal være drivere til den. Bruger ikke Technotrend IR-modtager med MCE-Vista, men den virker med DVBviewer, fordi der findes driver til det...

Ovennævnte løsning MCE-IR enhed er klart at foretrække...

Redigeret af avh - 20-August-2007 kl. 08:40
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 09:53

Okay. Så er det jo afgjordt.. ;-) Så må jeg have mig sådan en til den 1. I skal alle have mange tak for hjælpen her inde folks.

Hainen: Jeg kontakter dig lige omkring d 1. og høre om du har den endnu. Har nemlig ikke lige penge til det lige nu. ;-)

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Mysticurse Mysticurse skrev:

Okay. Så er det jo afgjordt.. ;-) Så må jeg have mig sådan en til den 1. I skal alle have mange tak for hjælpen her inde folks.

Hainen: Jeg kontakter dig lige omkring d 1. og høre om du har den endnu. Har nemlig ikke lige penge til det lige nu. ;-)

Bare i orden - bare send mig en besked

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu