recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista MCE - Blandet Problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista MCE - Blandet Problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1764
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista MCE - Blandet Problemer
    Sendt: 09-August-2007 kl. 12:22

Hej med jer, ja jeg er ny her, og jeg håber lidt på at i kan hjælpe mig med et par små ting. :)

Først og fremmest modtage jeg tv via canaldigital (Parabol), og alt virker smukt, på nær et par ting.

1. kan det lade sig gøre at man kan få EPG til at virke igen da MCE ikke kan finde ud af det ?, har kikket lidt rundt omkring, og det lader til at man skal rode lidt i "Regedit", men er der noget nemmere ?

2. Eks discovery/animal planet, i pauserne hvor der kommer reklame, kan der nogen gange forkomme at begge sprog bliver snakket (Engelske/Dansk),  kan man rette det nogen steder?

3. Sidst men ikke mindst, kan man ligge Divx codec på som ikke kommer fra www.divx.com ? den man henter der har det bare med at cashe hele tiden :S

Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
R3b3L Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 27-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 13:01
1. ved jeg ikke noget om

2. ved jeg ikke noget om

3. Du kan bruge ffdshow, det kan tage sig af xvid og divx, samt alle lydformaterne, ac3, dts osv.

Jeg havde også problemer med codes og fandt ud af en løsning:

ffdshow - divx og xivd, samt alle relevante lydformater, ac3, dts osv.
coreavc pro - afvikling af h.264 og x.264 (HD formater)
matroska splitter / haali media spliter (mkv filer i media player)
vobsub - til eksterne undertekser..
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Benjamin7 Benjamin7 skrev:

Hej med jer, ja jeg er ny her, og jeg håber lidt på at i kan hjælpe mig med et par små ting. :)

Først og fremmest modtage jeg tv via canaldigital (Parabol), og alt virker smukt, på nær et par ting.

1. kan det lade sig gøre at man kan få EPG til at virke igen da MCE ikke kan finde ud af det ?, har kikket lidt rundt omkring, og det lader til at man skal rode lidt i "Regedit", men er der noget nemmere ?

2. Eks discovery/animal planet, i pauserne hvor der kommer reklame, kan der nogen gange forkomme at begge sprog bliver snakket (Engelske/Dansk),  kan man rette det nogen steder?

3. Sidst men ikke mindst, kan man ligge Divx codec på som ikke kommer fra www.divx.com ? den man henter der har det bare med at cashe hele tiden :S

1. Du skal bruge en ekstern EPG læser til dette formål. der findes flere løsninger til dette, og nogle er desværre lidt komplicerede at sætte op, andre enkle. for eks.  QuickGuide er en løsning.
Som du finder mere om på the-green-button

2. du skal vælge at høre den højre eller venstre lydkanal, for at dette vil lyde korrekt. Det minder lidt om den gamle stereo lyd som Tysk TV brugte på nogle film, så der var sync på højre lydkanal og org lyd oå venstre.

3. yep, FFDshow er helt sikkert den bedste løsning.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu