recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista mce hakker i live tv - HJÆÆÆLP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista mce hakker i live tv - HJÆÆÆLP

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ThePulse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista mce hakker i live tv - HJÆÆÆLP
    Sendt: 14-Marts-2007 kl. 12:33

Hejsa

Jeg går snart helt bananas, jeg synes sgu jeg har checket for alt

Mit system er:
Athlon 64, abit kn8 ultra, vista ultimate 64, 2 gig ram, hauppauge pvr 500 mce, geforce en7600gt (lyd ind via spdif og lg fladskærm sat til via 15 meter HDMI kabel)

Vista siger jeg har en performance på 4 !?

Problemet er at LIVE TV hakker hvert 10. sekund (ca.)

Jeg har prøvet:

skifte decodere (nvidia/cyberlink), opdateret bios, opdateret drivere (til bundkort/tv kort/gfx kort mm.) flyttet slots (tv kort)

Jeg har prøvet at have 2 HD 120gb sata2, hvor jeg "optager" på et tomt drev, nu kører de 2 diske i striped raid

jeg har optimeret BIOS frem og tilbage!

Det hele kører som smurt i mce 2005 (men jeg synes vista mce er bedre)

jeg kan se live tv uden problemer i f.eks wintv2000 og der er intet andet der giver problemer, dvd/film/mounted film, det kører uden problemer - cpu ligger på ca. 46% (sat til max performance)

Den ene tuner har samme irq som grafikkortet, men jeg skal jo i

IRQ på den ene tuner og grafikkort er ens, jeg skal jo i ACPI standard mode for at skifte irq (ikke ???) men når jeg vil opdatere driver får jeg kun valget ACPI x64 baseret computer, hvordan får jeg den lige i ACPI standard ???

Hvad f...... er det jeg overser !?!?!?

Redigeret af ThePulse - 15-Marts-2007 kl. 07:58
Til top
Gronkjaer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 17:17

Håber at det hjælper, da jeg har haft samme problem. Jeg har faktisk prøvet ligesom dig med at opdatere bios osv osv. Men jeg fandt ud af at mit problem var at vista havde indstillet kanalerne på nogle frekvenser som ikke var optimale (DVB-T). så jeg gik ind i mediacenter på rediger kanaler/frekvens og valgte nogle andre. Derefter har det ikke hakket en eneste gang siden. Håber du kan bruge det til noget.. mvh Lars

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 19:06

Hejsa

Tak for svar!

Jeg har ikke DVB-T tuner og sikkert derfor heller ikke en funktion i vista mce der hedder rediger kanaler/frekvenser, men kun rediger kanaler og der er min eneste mulighed at slette kanaler!

Jeg prøvede dog at slette alle mine kanaler og taste frekvensen ind fra udbyderen, men lige lidt hjalp det!

Oprindeligt skrevet af Gronkjaer Gronkjaer skrev:

Håber at det hjælper, da jeg har haft samme problem. Jeg har faktisk prøvet ligesom dig med at opdatere bios osv osv. Men jeg fandt ud af at mit problem var at vista havde indstillet kanalerne på nogle frekvenser som ikke var optimale (DVB-T). så jeg gik ind i mediacenter på rediger kanaler/frekvens og valgte nogle andre. Derefter har det ikke hakket en eneste gang siden. Håber du kan bruge det til noget.. mvh Lars

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 19:15

prøv at installere driveren til din CPU, jeg havde præcis det samme prob, dvs mine hak blev værre og værre indtil den til sidst hang helt, men efter jeg havde installeret en driver til min AMD 64 X2 3800+ så virkede det..

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 23:07

#ThePulse

Nu ved jeg godt at MCE500 har to tunere, men du er ikke pisket til at beskrive problemet to gange

Jeg tror det er en god ide at installere chipset drivere som Pizzabager foreslår.

Men det er uheldigvis sådan at alle driverne til både Hauppauge og nVidia i virkeligheden er Betadrivere. Man har bare fjernet betegnelsen for at kunne sige man er klar når Vista er klar.

Vista er pt. noget lort når man snakker MCE funktionalitet

Grafikdriverne er STÆRKT begrænsede i funktionalitet, bl. a. dualview er næsten ubrugeligt!

Gør man bare en lille fejl i opsætningen så er det Reboot og fejlsikker tilstand til VGA mode

Det undrer mig at du kun har en performance på 4. Min maskine med Pentium D og 1 gb Ram siger 4,5. Måske går det bedre efter installation af Chipset driverne

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1049
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2007 kl. 00:12

Du skulle vel ikke have et Creative lydkort ?
I så fald er der nogle flueben der skal slåes fra. Hvilket også gør at lyden bliver en del bedre.
Jeg havde også hakkeri i MC vista, men hjalp da jeg fik installeret lydkortet ordentligt (og ja, creatives drivere stinker for vildt)

Hvis du har Creative:
Disable CMSS3D on the Audio Control panel.
Go to the 'start' button>all programs>creative>creative audio counsole.

Redigeret af Pade2204 - 15-Marts-2007 kl. 00:16
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2007 kl. 07:55

Hejsa

Den har jeg også hørt om, men det er desværre et X2 problem og jeg har ikke en X2 CPU :(

ThePulse

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

prøv at installere driveren til din CPU, jeg havde præcis det samme prob, dvs mine hak blev værre og værre indtil den til sidst hang helt, men efter jeg havde installeret en driver til min AMD 64 X2 3800+ så virkede det..

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2007 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

#ThePulse

Nu ved jeg godt at MCE500 har to tunere, men du er ikke pisket til at beskrive problemet to gange

Jeg tror det er en god ide at installere chipset drivere som Pizzabager foreslår.

Men det er uheldigvis sådan at alle driverne til både Hauppauge og nVidia i virkeligheden er Betadrivere. Man har bare fjernet betegnelsen for at kunne sige man er klar når Vista er klar.

Vista er pt. noget lort når man snakker MCE funktionalitet

Grafikdriverne er STÆRKT begrænsede i funktionalitet, bl. a. dualview er næsten ubrugeligt!

Gør man bare en lille fejl i opsætningen så er det Reboot og fejlsikker tilstand til VGA mode

Det undrer mig at du kun har en performance på 4. Min maskine med Pentium D og 1 gb Ram siger 4,5. Måske går det bedre efter installation af Chipset driverne

Hehe ups, man kan vel ikke gøre for at man stammer  

det er vist en redigering der gik galt

Jeg har prøvet nye drivere til både chipset og cpu! Men lige lidt hjalp det!

Jeg tror også Microsoft har et problem med MCE som bliver løst på et tidspunkt med et update, men man vil vel gerne have det til at virke nu og med den maskine jeg har burde det være muligt!

ThePulse

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2007 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Du skulle vel ikke have et Creative lydkort ?
I så fald er der nogle flueben der skal slåes fra. Hvilket også gør at lyden bliver en del bedre.
Jeg havde også hakkeri i MC vista, men hjalp da jeg fik installeret lydkortet ordentligt (og ja, creatives drivere stinker for vildt)

Hvis du har Creative:
Disable CMSS3D on the Audio Control panel.
Go to the 'start' button>all programs>creative>creative audio counsole.

Hejsa

Nej desværre, det er et realtek on board, men har nu også læst et sted at det er elendigt mht. drivere mm.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 17:40

Hejsa

Så er der nyt herfra !!!!????

Det viser sig at det enten er mit 15 meter lange HDMI kabel eller selve hdmi udgangen på grafikkortet som mce ikke kan lide, for med total ens opsæt, men med pc monitor på DVI udgangen istedet for HDMI (med samme refresh rate mm.) så hakker det ikke!

Det jeg bare ikke forstår er at det så virker uden om vista mce ??????

Jeg forstår heller ikke at længen på et HDMI kabel skulle have nogen betydning - ja, der er større dæmpning, men der er da ingen pingpong mellem skærm og pc

Nogen ideer !?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 08:13
Hejsa

HDMI er en lorte standard, fordi det bruger balancerede/snoede ledere hvilket i udgangspunktet gør at det er vanskeligt at lave lange kabler som fungerer efter hensigten. Selvom billedet måske i udgangspunktet ser lækkert ud ved brug af HDMI, så mener jeg dog ikke at det på nogen måder slår et coax baseret VGA kabel eller Component med gode kobberskærme hverken kvalitetsmæssigt eller fleksibilitetsmæssigt.

Grunden til at det er svært at lave lange HDMI kabler er som sagt snoningerne og brugen af digital overførsel dersom den mindste forskel i længden af lederne kan gøre kablet ubrugeligt da kablet således vil miste data......Vel nok det du er udsat for... VGA/Component baseret på coax har ikke dette problem, og for VGA's vedkomne har du således dels billigere kabler til lange kabeltræk og øget fleksibilitet ift 1:1 pixelmapping.

Hak i afspilning kan iøvrigt skyldes mange andre ting end dem folk er ind på her....Blandt andet Codecpacks/Dvddecodere,  Antivirus,  Drivere, programclutter.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 19:36

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Hejsa

HDMI er en lorte standard, fordi det bruger balancerede/snoede ledere hvilket i udgangspunktet gør at det er vanskeligt at lave lange kabler som fungerer efter hensigten. Selvom billedet måske i udgangspunktet ser lækkert ud ved brug af HDMI, så mener jeg dog ikke at det på nogen måder slår et coax baseret VGA kabel eller Component med gode kobberskærme hverken kvalitetsmæssigt eller fleksibilitetsmæssigt.

Grunden til at det er svært at lave lange HDMI kabler er som sagt snoningerne og brugen af digital overførsel dersom den mindste forskel i længden af lederne kan gøre kablet ubrugeligt da kablet således vil miste data......Vel nok det du er udsat for... VGA/Component baseret på coax har ikke dette problem, og for VGA's vedkomne har du således dels billigere kabler til lange kabeltræk og øget fleksibilitet ift 1:1 pixelmapping.

Hak i afspilning kan iøvrigt skyldes mange andre ting end dem folk er ind på her....Blandt andet Codecpacks/Dvddecodere,  Antivirus,  Drivere, programclutter.

Hejsa

Nu er det bare sådan at det virker fint i MCE2005 og det virker fint hvis man bruger wintv2000 i vista, men ikke i vistamce. Det virker dog fint i vistamce hvis jeg kun sætter min dvi monitor på!

Og det er her jeg synes det bliver mystisk, at det virker som om vistamce ikke kan håndtere hdmi udgangen på mit grafikkort!?

Michael

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu