|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
cmax ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() Sendt: 02-April-2009 kl. 10:23 |
|
Hej Efter en lille uges ferie, så vender man hjem til sit nye Vista MCE, og det er fuldstændig låst – alle kommandoer i MCE tager en krig at få gennemført. Der var nok blevet optaget for meget, da C-drevet næsten er hel brugt, så jeg forsøger at slette noget af det optagne via MCE, men det kunne ikke lade sig gøre, så prøvede jeg at gå ind i C-drevet og slette programmerne direkte i mappen, og her forsvinder de også, men de forsvinder ikke i MCE – der bliver blot en blå boks i stedet for billedet af programmet, men ellers står al teksten stadig om den udsendelse der var slettet. Hvis jeg prøver at slette denne boks, så skriver den: EN KRITISK WINDOWS MEDIACENTER PROCES MISLYKKEDES. GENSTART COMPUTEREN OG PRØV IGEN. HVIS PROBLEMET FORSÆTTER SKAL DU KONTAKTE DIN HARDWAREPRODUCENT FOR AT FÅ HJÆLP Men pc’en er helt ny og den fejler ikke det mindste – det er s.. softwaren. Har prøvet meget forskellige – systemgendannelse, sfc /scannow, sfc /verifyonly og slette mappen recording.xml (gemt den som kopi i samme mappe), men intet har hjulpet – er der nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre.?? (vil så nødigt til at skulle geninstallere pc’en igen). Alt udenom MCE (outlook, explorer) køre fint. Mvh. Peter |
||
![]() |
||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
Se om de relevante services kører. Kør diskcheck, så du er sikker på, at drevet er ryddet for orphaned files (og brug aldrig! igen systemdrevet til data). Prøv at hælde en servicepack på - også selv om den angiveligt ligger der i forvejen. Det er allesammen ting, der ikke generer din installation, og undertiden rækker det. Og de er ofte hurtigere gennemført end en fejlsøgning. Jeg går ud fra, du er virus/spyware fri. Mvh.
|
||
![]() |
||
cmax ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|
Hej Tak - jeg vil straks gå hjem og lave en check disk, og herefter installere servicepack 1, og så se om det hjælper. Ja - jeg håber da at Norton 360 holder mig fri af alt det farlige. Mvh. Peter
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Desværre hjalp det ikke - er nu ved at køre en diskfrakmentering, men det går utrolig langsomt, så er nok nødt til at geninstallere maskinen - desværre. |
||
![]() |
||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
Hvilke processer nævner taskmanager og hvor mange ressourcer bruger de. Det med langsommeligheden er bekymrende. Hvis du ikke bare reinstallerer, skulle du (bare for at vide det) prøve med en spyware skanning. Malwarebyte's er rigtig god og udmærker sig ved at være fuldt funktionsdygtig i en måned. Dvs. den rent faktisk renser det, den finder uden at man skal købe. Du må regne med, at antivirusprogrammer forstår sig på vira, men er ikke særlig skrappe til spy-/malware (uden at jeg dog kender Nortons). Mvh. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Og så må jeg lige ile med denneher: http://forums.windowsvistamagazine.com/forums/thread/2719.as px En googleing på "mce vista slow" viser, at det er et generelt problem med mange hits. Så det kan åbenbart ramme enhver - nogle får det efter frisk installation. Desværre er der ikke angivet nogle løsninger. Mvh. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Norton er nok det dårligste (og mest solgte) sikkerhedsprodukt. Jeg vil klart anbefale AVG fra Grisoft. Hurtigt og stabilt. De er heller ikke så kritiske vedr. installation på flere maskiner P.S. Du slipper ikke for en reinstallation, også for din egen skyld. Reinstaller og derefter installer antiviurs og FireWall |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for jeres forsøg på hjælp - jeg må gå den hårde vej og geninstallere.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |