recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista MCE tv/recorded efter resume
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista MCE tv/recorded efter resume

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
assassin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-April-2007
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista MCE tv/recorded efter resume
    Sendt: 23-Februar-2008 kl. 10:20
Når jeg starter op normalt så virker live TV og optagede udsendelser. MEN når jeg resumer fra sleep, S1 eller S3 - det er ligemeget, så bliver billedet på både live tv og optagelser (også de sample optagelser der ligger!) forvrænget. Det er lidt svært at forklare"forvrænget" man kan se dele af billedet, så der "kører" noget af det "rigtige" inde bagved. Lyd er altid ok.
Så problemet er helt klart sleep baseret da alt jo virker når jeg starter op fra helt slukket. Jeg tror heller tuneren er problemet, da:
1. Den ikke har indflydelse på playback af optagede udsendelser (?).
2. Timer optagelser fra sleep bliver ok (når jeg altså liiige genstarter for at se dem )

Mit system:
Vista Home Premium
Asus P5K (nyeste bios)
Core2Duo E8200
2GB Ram
Radeon 2600PRO

Her er hvad jeg har prøvet so far:
1. "Frisk" installation.
2. Alle window updates.
Fejler!
3. Nyeste gfx driver fra ati.
Fejler!!
4. Enable "Repost video on S3 resume" i bios.
Fejler!!!
3. Disable hybrid sleep i vista (går i S1 istedet for S3)
Fejler!!!!
4. Vista SP1.
Fejler!!!!! - AAAaaaarrrghh!!!

Nogen der har set noget lignende?

Redigeret af assassin - 23-Februar-2008 kl. 10:22
Til top
assassin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-April-2007
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 20:09
Så er der nyt! Prøvede med mit Nvidia 8800GTS fra men stationære pc, og nu er problemet væk! Jeg orker ikke at forske mere i driver kombinationer til ATI, så jeg køber et Nvidia. Så nu er spørgsmålet så hvad skal man købe af Nvidia hvis man har flg. krav:

1. Skal kunne afspille 1080p, 3D performance underordnet.
2. Lyd via HDMI.
3. Så lydløst som muligt.

På forhånd tak.

Hvis nogen er interesseret i et 3 uger gammelt passivt kølet 2600PRO, så PM mig.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu