recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista MCE

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista MCE
    Sendt: 19-September-2006 kl. 08:33

Hej Alle

Dette emne er til debat om det nye Microsoft Vista Medie Center Edition.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2006 kl. 09:56

Nogen der nogen erfaringer med Vista, specielt den nye RC1?

Jeg har selv kørt med den en uges tid nu. Det ser ud til at den er langt mere stabil en Beta 2 udgaven. Jeg kan dog ikke anbefale 64 bit versionen da der ikke rigtig kunne finde drivere til mit HW (Hauppauge PVR 1300).

I 32 bit udgaven kører MCE helt fint, fandt mine 4 DVB-T kanaler + Voice!

Der var som forventet IKKE support af DVB-Subtitles (undertekster)

Anede ikke at Voice har fået plads i det danske digitale sendenet.

Der følger nu en codec med så man ikke skal installere codec fra andre leverandører.

En anden positiv ting er at den medfølgende MovieMaker kan håndtere DVR-MS filer (dem der dannes når du optager fra MCE). Jeg var dog ikke så heldig med at konvertere til WMV, de blev helt røde i ansigterne, men jeg prøver at rode med det igen, kan være jeg fik gjort noget forkert.

Der var lidt problemer med nVida driverne, indtil jeg hentede deres Vista Beta så kørte det fint med to skærme (LCD PC skærm via DVI og et ældre 42" Phillips TV via VGA i 848 x 480)

Lige nu hænger jeg lidt fast, idet jeg ikke kan få DD 5.1 til at fungere med SPDIF coax kabel. Der kommer kun to kanaler over fra mit SB Audigy 2. Bruger jeg de 6 analoge kanaler går det fint, men så er der en del støj fra maskinen der kommer med over.

Prøvede med en HD WMV DVD, den kørte helt problemfrit, helt uden hak!



Redigeret af MCenterFreak - 19-September-2006 kl. 09:59
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 15:07

Har nu prøvet fra XP MCE2005, og der kunne jeg heller ikke få andet end 2 digitale kanaler over.

#ChrisJJ

Kører du Coax eller Fiber?

Er det et Creative lydkort?

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 15:48

Jeg prøvede i går at slutte min test maskine, som har kørt RC1 siden den kom, til mit TV og køre MCE guiden. Det går også fint, både med mit PVR150 og Nova-T PCI kort. Men billedet 'ryster' hele tiden. Det virker ikke som om det hakker, men snarere som om kameramanden har alzheimers.

Mit grafikkort er et Nvidia 5500 baseret kort med 256 MB RAM, kan det være for svagt?

CPU'en er en P4 2.4 GHz og der er 1 GB RAM i dyret.

Jeg prøvede både med den indbyggede MPEG decoder og med NVIDIAs PureVideo, begge kørte dårligt.

Jeg prøvede også med DVBViewer, og det hakkede og rystede næsten ligeså slemt.

Hvilke konfigurationer kører i andre med?

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 16:11

#Badsted

Jeg havde kun nogle rystelser når jeg skiftede menuer i MCE, men det havde jeg så også i XP MCE, men det kom jeg af med da jeg skiftede fra VGA tilslutning til Component (har desværre ikke HDMI/DVI i mit TV).

Har du hentet den nyeste Vista Beta version fra nVidia 96.33_forceware_winvista_x86_international

Jeg tror ikke din maskine er underdimensioneret, idet det er det samme på Nova kortet som jo bare skal sende DVB-T streamen videre til grafikkortet



Redigeret af MCenterFreak - 20-September-2006 kl. 16:12
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 16:25

#ChrisJJ

Har du prøvet at flytte kablet fra din PC og direkte over i DVDen. ved afspilning af DVD skal der nu komme en indikation på din forstærker der viser  at det er et AC3/DD5.1 digitalt signal, gør der ikke det er din forstærker ikke sat rigtig op.

Kan du høre digital stereo fra de to fronthøjtalere?

Jeg har været lid rundt i creatives KB og faldt over denne beskrivelse. Jeg har ikke helt gennemskuet endnu hvordan det hænger sammen, men måske nogen andre kan bidrage?

 

Til top
Stouenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 16:28
Inden man bevæger sig udover "VISTA-markerne", vil jeg foreslå at man kører Windows Vista Upgrade Advisor. Der er meget hjælp at hente omkring kompatiblitet med diverse programmer m.m man har på sin computer. F.x. fraråder Vista at man kører Symantec programmer (Norton m.v.)... !!!
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 17:00
Norton tror vel at Vista er en virus
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 18:32
Antivirus AVG 7.1 fra Grisoft virker med Vista (Seneste version hentet på grisoft.com)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 15:35

#CrisJJ

Nu fik jeg det til at spille med DD5.1 via coax fra fra mit Sound Blaster Audigy2 i MCE 2005

Reinstallerede drivere

Instillede som stereo 2.1

Hak i brug kun SPDIF (ekstern dekoder nødvendig)

På reciveren (Pioneer):

Indstillede den til AC3

Valgte DD Dolby Prologic

Man kan IKKE teste det med de medfølgende programmer da de ikke sender AC3 dekodede signaler

Indsatte en DVD hvor jeg var sikker på der var DD5.1 (Ringenes Herre)

Efter indledning etc. som er i Dolby Prologic kom vi til selve filmen og så skete der noget: lys i alle seks højtaler indikatorer, og skiltet der før viste Dolby Prologic skiftede til Dolby Digital!

 

Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 04:00
Havde samme problem med rystet, grynet billede. Selv med det nye forceware. Hvis ens maskine kan køre det ordentlig og hurtigt er det faktisk en meget go udgave (RC1), der var næsten ingen fejl, og kun få af de mange programmer jeg smed ind, gik ned. Men kan nu bedre li XP, eller OS X ;) Men når den fulde version kommer, og med den rette PC er Vista ganske godt. Især pga GUI'en.. AERO glas looket er lækkert, Flip-3D er også en god og lidt blæret feature.

Der er dog en del med menuerne i vinduerne, som er ufuldendte, men det kommer jo. Der sku væe omkring 1500-2000 fejl tilbage indtil videre. Men det svinger jo hele tiden..


Redigeret af Riot - 09-Oktober-2006 kl. 04:02
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2006 kl. 17:16

Jeg er blevet spurgt om hvor man kan hente Vista

Jeg tilmeldt mig allerede deres Betaprogram i foråret, og får derfor mails med links til de nyeste versioner. For at komme ind og hente dem skal man logge sig ind med sit Windows Live ID.

Jeg ved ikke hvad status er pt. om de accepterer nye testere, men linket er her:

http://www.microsoft.com/windowsvista/da-dk/preview.mspx



Redigeret af MCenterFreak - 14-Oktober-2006 kl. 17:18
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu