|
|
Besvar ![]() |
Side <1 10111213> |
Forfatter | ||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Grunden til at tråden her blev oprettet i første omgang, var at jeg foreslog en seperat afdeling til Vista MCE. Det var man ikke villig til, men det var ok med en tråd, der så blev "Pinned". Jeg er fuldstændig enig i at det er noget rod det her
![]() |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Torkild ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 11-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
|
Hvor stor maskine skal jeg have for at trække Vista MCE og DVB-c tv tuner ? Tænker på at bruge en hauppauge tv kort DVB-C og Ci "læser" Ville gerne have en bundkort med "intern" gfx og som der understøtter speedstep. Skal helst være billig i strøm nemlig. er 5400rpm disk hurtig nok hvis man skal optage ? |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Der skal ikke ret meget til at trække en DVB-C løsning, MEDMINDRE du skal se/optage HD materiale. Skal du se HD så er det vigitgt med det rigtige grafikkort der kan aflaste din CPU. Skal du ikke se HD, så kan en billig notebook klare opgaven. Så vidt jeg ved kan du ikke få et Hauppauge produkt der viser HD. De har et CI produkt men såvidt jeg kan se kan det ikke S2 Ellers er der Technotrend og FloppyDTV |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
Torkild ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 11-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
|
Jeg skulle meget gerne se HD og optage det. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Problemet er også om Vista bliver for "tung" at trække når man skal optage osv. trækker vista som for mange af systemés krafter ? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Vista er bare "undervognen" der holder sammen på hjul og karosse Med 2 Gb ram er Vista rigtig godt kørende. Her er det bare grafikkort og TV Tuner kort der skal trække læsset. Og her må jeg sige at jeg ikke har hørt rosende ord om onboard gfx til HD, og jeg har ikke hørt at Intel er verdensmestre på området. Nvidia og ATI er nok det man skal kikke på. Jeg har set at ATI har lidt problemer med deres drivere, men det kan være løst nu. AMD har forøvrigt købt ATI, og de er kommet med nogen MBO der har integreret ATI gfx, måske det kunne være af interesse. Men alt det her er diskuteret indgående i andre tråde her i forumet, så søg og du vil finde! |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Kan du anbefalder et mini atx eller mindre bundkort med lav strøm forbrug med ATi gfx til HD og til Core 2 duo socket P ? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg må indrømme at jeg ikke er den store selvbygger, men der er folk herinde der er rigtig godt inde i de sager. Så jeg vil anbefale at du skimmer Microsoft Media Center, MCE og HTPC forsiden igennem. Der er der rigtig mange tråde om hjælp til selvbyg. De kan godt være rigtig lange, men jeg tror du finder guldkorn der. |
||
||
![]() |
||
fettouhi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
|
Hey folkens jeg køre med vista mce med sp1 og med et tv-kort hauppauge 1300 som køre dvb-t. undertekster virker ikke men skulle tekst-tv ikke virker. jeg kan bare ikke finde det eller noget som helst. fjernbetejningen som jeg bruger er den som fælger med til tv-kortet og den knap som skulle aktivere tekst-tv ser kun ud til at virke sammen med det software som fælger med til kortet. er der nogen der ved om VMC overhoved kan finde ud af texkst-tv i DK ? |
||
![]() |
||
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
![]() |
|
Nu vil jeg da bidrage til at gøre tråden endnu mere rodet Ku ikke se andre steder jeg ku stille mit Noob spørgsmål. Men jeg vil gerne vide hvad den nemmeste måde i Vista er når jeg skal smide en film over på fladskærmen. . Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke under skærmindstillinger...håber der er nogen der lige kan smide en kort vejledning... |
||
BORING! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det kræver nok at du åbner lidt op om hvad du er i besiddelse af. Jeg gætter på det er en PC, men hvad der gemmer sig i den er ikke nemt at gætte sig frem til, er det ATI eller nVidia grafikkort. Er det VGA, HDMI, DVI eller sågar S-VHS eller SCART du har koblet din skærm op med?
|
||
||
![]() |
||
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
![]() |
|
Sorry du har seføli ret. Det gik lidt for hurtigt. Det er ATI HD3850 kort, der sidder i. Kører over med DVI til HDMI. Har fået det til at virke nu. Efter at jeg kørte Catalyst. Den fandt ikke tv'et selv, så jeg tror det var problemet. Man skulle tro at en ny Panasonic Plasma har de der EDID oplysninger, så windows finder den, men jeg skulle først ind i Catalyst og manuelt søge... men alt er godt nu, tak for forsøget.. |
||
BORING! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 10111213> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |