recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista MCE

 Besvar Besvar Side  <1 111213
Forfatter
Besked
fqts Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 20:22
Siden januar 2007 har jeg været den - med mellemrum - lykkelige ejer af en Medion laptop leveret med Vista Home Premium.
Efter at den for tredje gang har været på besøg hos familien (Medions Servicecenter) er der kommet så meget mere knald på strømforsyningen, at den kan bruge den indbyggede Avermedia DVB-T tuner.
Nu har jeg så lige den ide, at jeg vil koble den til mit kabelanlæg for at få en mere stabil programlevering end det den lille medleverede antenne kan præstere.
Men antenneforeningens signal ligger på 220,8 MHz (ca.), hvilket ikke er den samme som den der kører i den luftbårne DVB-T-distribution.
Jeg har en digitalboks på fjernsynet, hvor det ikke er noget problem at ændre frekvensen, men Microsoft er lidt mere tilbageholdende med at fortælle hvor man stiller på den slags. Der er ikke nogen adgang til at ændre den i MC selv.

Og jeg kan ikke finde nogen nøgler i registreringsdatabasen, der antyder noget med en frekvens.

Nogen, der ved, hvor man kan pille?
Til top
mhedex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Maj-2006
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 10:56
#fqts: Prøv at se om du ikke kan bruge dette indlæg til noget
Green Button Forum

Jeg havde et andet problem (mit kort var defekt), men stødte på ovenstående artikel og gemte den til en anden god gang.

Det er langhåret :)

Edit: Øv - det er jo til MCE 2005 .. se om du kan bruge det til noget alligevel.


Redigeret af mhedex - 23-Juli-2008 kl. 10:57
Til top
fqts Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 11:06
@mhedex:

TAK for linket. Jeg vil grave videre i registreringsdatabasen! Jeg lægger en bemærkning, hvis den giver resultat.
Til top
maximus81 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 13:08

Jeg er nybegynder til VMC. Jeg kan ikke få mine film og blu-ray afspillet i VMC. De virker fint i vista.

Kan ikke finde de indstillinger der gør jeg kan lave om på hvilken programmer VMC skal bruge når den afspiller de forskellige mediaer.

 

Til top
fqts Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2008 kl. 19:51
@mhedex:

Nu har jeg gravet nok i registreringsdatabasen, så problemet er løst!

Der ligger en nøgle (TS45-1), der holder de frekvenser MCE søger i, her: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune\]. Der tilføjede jeg en ny DWORD-værdi (med et navn der ikke fandtes før - hos mig var det 108), og værdidata med den frekvens, hvor min antenneforening sender det digitale, som indhold. Den skal angives som decimal værdi hvilket her er 220500000 - svarende til 220,5 MHz. Værdien omsættes automatisk til Hex-værdi.

Efter at have gemt registreringsdatabasen kan jeg nu finde de kanaler der er i antenneanlægget!

Nå - jo. Der er også en sjov detalje ved mit problem: Medionmaskinen er netop blevet købt tilbage af Medion. Efter at den totalt havde mistet forbindelsen med tunerkortet kom den for fjerde gang på besøg i hjemmet, og der besluttede man så, at den nok skulle blive der.
Så nu sidder jeg med en spritny HP Pavillion med Core2Duo mmm. og en Vista 64 anskaffet for den refundrede købesum plus 500 kr. - sweet! Det rykker lidt mere. Den har også fået smidt en Ubuntu 8.10 64bit på. Der mangler jeg lige at få fat i TV-signalet, men mon ikke det viser sig?


Redigeret af fqts - 15-Marts-2009 kl. 17:41
Til top
Nettossen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2009
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 12:47

Hvilket styresystem bør jeg have på mit media center? Jeg tænker pt. på Windows Vista med Windows Media Center, - er det OK?

Jeg har en kammerat, der siger, at hvis jeg får 2 GB Ram i centret, så bør jeg køre 32bit versionen, - men hvis jeg får 4 GB Ram, så bør jeg køre 64bit versionen (der dog er mere ustabil).

Hvad er forskellen, - og hvorfor skelnes dér mellem versionerne?

- hvad anbefaler I?

Mvh

Chris

Til top
Mingo1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 20:30
Løsningen med Vista giver problemer med danske undertekster på digital kanaler. Den kan ikke vise dem. Dette problem er løst i den nye Win 7, som er frigivet  til gratis prøve download i en præ-release.

Jeg har tidligere kørt Windows Media Center på Vista på 64 bit pc. Er nu skiftet til Win7. Det er lysår bedre, men ikke perfekt - det er lidt (men acceptablet) ustabilt. Den taber en gang imellem forbindelsen til min tv-tuner, som er en FireDTV med et YouSee fuld-pakke og Canal + betalingstv.

Det er ikke min opfattelse at 64 bit er mere ustabilt end 32 bit og det giver bedre udnyttelse af hukommelsen.

(det var nok ikke en egentlig anbefaling - blot lidt erfaring - håber andre kan hjæpe dig mere.)

Mvh/Flemming
Til top
fqts Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af Mingo1 Mingo1 skrev:

Løsningen med Vista giver problemer med danske undertekster på digital kanaler. Den kan ikke vise dem. Dette problem er løst i den nye Win 7, som er frigivet  til gratis prøve download i en præ-release.

Jeg har tidligere kørt Windows Media Center på Vista på 64 bit pc. Er nu skiftet til Win7. Det er lysår bedre, men ikke perfekt - det er lidt (men acceptablet) ustabilt. Den taber en gang imellem forbindelsen til min tv-tuner, som er en FireDTV med et YouSee fuld-pakke og Canal + betalingstv.

Det er ikke min opfattelse at 64 bit er mere ustabilt end 32 bit og det giver bedre udnyttelse af hukommelsen.

(det var nok ikke en egentlig anbefaling - blot lidt erfaring - håber andre kan hjæpe dig mere.)

Mvh/Flemming


Hvis man ikke har planer om at smide mere end 3 GB RAM i den PC, man skal bruge er 32 bits styresystemer ok. Hvis man HAR en 64 bits processor (det er en forudsætning) kan et 64 bits styresystem udnytte monstermeget ram, alt efter hvad styresystemet er "opdraget" til. Og der har MS indrettet de forskellige versioner af Vista (og 7?) forskelligt.

Her kan du læse hvad MS selv fortæller om de forskellige versioner af Vista 64 bits: http://support.microsoft.com/kb/946765

Og du kan læse en god generel gennemgang af 32 og 64 bits teknologi her: http://zone.ni.com/devzone/cda/tut/p/id/5709 (på engelsk).

Man kan ikke generelt sige at et 64 bits OS er bedre end et 32 bits, uden at vide hvilken HW det skal køre på, og hvilke programmer man skal afvikle på det.

Jeg synes Flemmings erfaringer er spændende! Og jeg skal selv prøve at få den digitale tuner i min laptop til at køre i 7'eren. Første forsøg endte uden succes - med en besked om at der skulle en (anden) grafikdriver til.

Mvh., Torben.
Til top
fqts Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 07:18
Oprindeligt skrevet af fqts fqts skrev:

Og jeg skal selv prøve at få den digitale tuner i min laptop til at køre i 7'eren. Første forsøg endte uden succes - med en besked om at der skulle en (anden) grafikdriver til.


Så kom der en ordentlig grafikdriver på min 32-bits Win 7 RC (på en HP Pavillion med 64-bits Intelprocessor og 4 GB RAM - hvoraf Win kun kan se de 3,2), og nu kunne den ganske rigtigt både vise TV og bruge den tekstning, der er med i signalet.
At den indbyggede tuner så har problemer med krav om bedre signalstyrke, end jeg åbenbart kan klare på en stueantenne. Og tricket med kabeltilslutning har jeg ikke benyttet på laptoppen endnu.

Mvh., Torben.
Til top
fqts Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 07:20
Oprindeligt skrevet af fqts fqts skrev:

Oprindeligt skrevet af fqts fqts skrev:

Og jeg skal selv prøve at få den digitale tuner i min laptop til at køre i 7'eren. Første forsøg endte uden succes - med en besked om at der skulle en (anden) grafikdriver til.


Så kom der en ordentlig grafikdriver på min 32-bits Win 7 RC (på en HP Pavillion med 64-bits Intelprocessor og 4 GB RAM - hvoraf Win kun kan se de 3,2), og nu kunne den ganske rigtigt både vise TV og bruge den tekstning, der er med i signalet.
At den indbyggede tuner så har problemer med krav om bedre signalstyrke, end jeg åbenbart kan klare på en stueantenne, er en helt anden historie. Og tricket med kabeltilslutning har jeg ikke benyttet på laptoppen endnu.

Mvh., Torben.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 111213
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu