recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista MCE

 Besvar Besvar Side  <12345 13>
Forfatter
Besked
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af spillevende spillevende skrev:

Er der nogen der har fundet en løsning på problemet med multi-kanal lyd i Vista? jeg har oplevet samme problem med både RC1 og RC2. Mit lydkort er et HDA X-Mystique gold, og multikanal (5.1 og 7.1) kører uden problemer i MCE2005. Jeg benytter som regel FFDSHOW codec (tryout ver. i Vista) og har haft installeret K-Lite mega codec pack ver.1.59 der kører super i MCE2005.

Nogen forslag?

 

Mvh. Thomas

Har du tjekket lydkort producetens hjemmeside om den har en Vista Driver?

Jeg kan også kun køre stereo og det skyldes at der ikke findes Vista Driver til mit lydkort.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2006 kl. 01:04
Har ikke lige været i loopet et par uger, men er der ngen der har et link til RC2? (ved godt man skal have activation keys etc. Det har jeg)
Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2006 kl. 01:42
RC2 er gamlenyheder ny RTM er udkomet.
Til top
Palmolive Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 14:17
Og Media Center i Vista RTM spiller max! Alle de småfejl der har været i diverse beta'er er væk - så jeg er en glad mand!
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
Til top
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 15:34
Og hvor køber man så den endelige version af Vista?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 20:48

#Palmolive

Jeg er ikke helt enig. Var nød til at hente nVidia's betadrivere for at få det til at køre med to skærme (TV Component og DVI skærm) De crasher af og til. Hauppauge PVR 1300 ser ud som lort ved analog TV, men ved digital er det kun nogenlunde. Derudover hakker den lidt i det ved afspilning af optaget TV. Der er stadig INGEN support for undertekster i DVB-T. Det er for dårligt og bør dsikvalificere Vista, i MCE sammenhæng, totalt i Danmark!

 

Til top
Palmolive Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 23:13

Jeg er enig med dig i at nvidia's drivere efterlader meget at ønske, men forhåbentlig tager de sig sammen med den endelige version.

Derimod kan jeg ikke se at det er Vista's fejl at nvidia og Hauppauge kortene ikke fungerer som ønsket... Jeg har selv et PVR-500 i begge mine Vista maskiner og de kører begge som en drøm. Og jeg har ikke oplevet at optagelser eller live tv hakker (det gjorde de dog i betaerne), hverken når jeg afspiller lokale optagelser eller fra den anden maskines disk...

DVB-historien er ret sørgelig i MCE (både XP og Vista) og vi kan kun håbe at subtitles vil blive understøttet med tiden... Jeg ser det dog ikke som nogen grund til at diskvalificere Vista, som giver alle andre baghjul på stort set alle andre punkter...



Redigeret af Palmolive - 18-November-2006 kl. 23:14
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2006 kl. 01:38

#Palmolive

Jeg er normalt en meget stor fan af hvad andre kalder M$ og deres produkter, men jeg er virkelig forarget over at Microsoft negligerer det nordiske sprogområde. Det er tankevækkende at de giver mange milliarder for et dansk stykke software (navision), fastholder at Vedbæk er verdens navle hvad angår udvikling af SW til virksomheder, men at sætte undertekster på et lille TV produkt, det er for stor en mundfuld!

Jeg gider sgu da ikke fortsætte med et produkt der ikke kan vise undertekster. Amerikanske/engelske film er da okay, men TV avisen/Nyhederne med indslag fra hele verden, eller en fransk eller tysk film, det er da op ad bakke!

Jeg tror ikke de kommer med en løsning. Havde de ønsket det så var det sket i de to år MCE har været på banen.

Løsningen kommer først når vi siger: det lort gider vi ikke købe!

Jeg har aldrig været fan af Apple, men at sige Vista giver baghjul til alle andre det er nok i overkanten!

 

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Juli-2006
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 13:05

nu spørger jeg måske dumt men der de manglende undertekster ved DVB-T ikke pga at man i danmark har valgt ikke at følge standarden for DVB-T?

Mener at have læst et sted at man i danmark sender teksterne ud på en anden måde end alle andre steder og det er derfor det ikke virker

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 13:14

#BeLLe

Danmark (lige som Finland og Norge) overholder standarden for DVB-Subtitles

I Sverige har man (lige som DR2 i DK) valgt at sende underteksterne som en del af Video Streamen. Det betyder at alle kan se teksterne, men man kan ikke som i DVB-T standarden vælge at udelade dem, eller vælge udseende og placering.

I en periode valgte TV2 og DR1 at sende teksterne som Teletext, men det er slut.

Grunden til at der ikke bliver brugt så meget krudt på det, er at de andre "store" lande der er på DVB-T, normalt synkroniserer udsendelserrne med deres eget eget sprog, som vi kender det fra Tyskland. I Italien ville der blive et ramaskrig, hvis der begyndte at dukke undertekster op.

Til top
karmann52 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 12:22

Hej

Inden jeg smider final version Vista på mit mediacenter, er der så nogen der kan bekræfte at den engelske version af Vista MCE virker med dansk program guide?

Takker..

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 12:33
Den (build 6000) virker fint med den danske programguide. Du må dog være forberedt på et crash af og til. Til gengæld lukker den pænt efter sig når den har kørt efter Standby og Sleep (tidligere Hibernate)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu