recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista MCE

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tbukdahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista MCE
    Sendt: 18-Februar-2008 kl. 23:27

Hej med jer

Jeg er helt "grøn" i forhold til Vista MCE, men, har tidligere kørt med SageTV og TVGG og SageTV EPG Importer for at få guiden til at virke.

Nu har jeg skiftet til Vista Ultimate da min remote kun virker i Vista, og vil naturligvis gerne bruge Mediecenter delen i Vista, og det virker som sådan også næsten okay.
MCE finder alle mine kanaler (tror jeg nok, ihvertfald), men, nogle af dem har forkerte navne, og åbenbart også (derfor?) forkert EPG data, da MCE ikke kan finde min kabeltv udbyder (har Stofa og bor i 6670 Holsted), men finder istedet Dansk Kabelbredbånd TV, og ellers de to manual setup Analog og Manual Setup Digital. Jeg har valgt analog, da jeg jo har analogt Stofa kabeltv.
Langt de fleste hedder UnknownXXXX, og så er der Kanal5 der bliver fundet 2 gange, hvoraf den ene er Kanal4 (tæt på, men, alligevel LAAAAANGT fra rigtigt), den anden er rigtig nok.

Mine spørgsmål er;
Kan jeg ændre navnene et sted, og dermed få korrekt EPG?
Eller, er jeg nødt til at install'e et 3rd party progr. og hente en EPG ned, og dernæst importere EPG?
Kan dette evt. gøres automatisk?
Under alle omstændigheder er jeg nødt til at kunne navngive kanaler, simpelthen for at kunne kende forskel på dem i EPG'en..

Jeg har hentet og installeret BladerunnerPRO 3 (ikke 3.5 - kan læse den ikke funker i Vista, rundt omkring på nettet, nemlig - true/false?), og har installeret TVGG - men, aner ikke hvad jeg skal gøre nu.

Nogen der kan give mig en simpel guide til at sætte dette op, evt. hvis det andet ikke kan lade sig gøre/er for omstændigt?

Håber virkelig, virkelig... VIRKELIG, der er nogen der kan hjælpe mig, for konen er ved at være så træt af mediecentret, at det praktisk talt hænger halvt ud af vinduet (bor på 1. sal - så det er nok ikke helt sundt for skidtet)

Vista MCE er nice.... når EPG virker :-(
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 23:44

Jeg vil gætte på at du opgiver det hele når du opdager at der ikke er danske underekster. Det tror jeg ihvertfald ikke der er (jeg har ikke kabel), tager jeg fejl så korriger mig.

Jeg tror du er parat til DVBViewer (eller konen er)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 00:12

Hej igen

Så længe man holder sig til analog kanaler, er der fuld undertekst på - er kun ved digital tv der er "€%"# up i dem :-(

Men, en guide kunne være rigtigt nice... er nemlig sådan, at konen heller ikke er villig til at spendere flere penge på det.. har efterhånden brugt 11 kilo på hele systemet da jeg selv har bygget det, inkl. Ultimate.

Slet ingen bud?

Til top
khj4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2006
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 01:13

Jeg bruger ikke vista selv men det burde da være muligt.
I MCE2005 går man ind i Indstillinger-Tv-Programguide og vælger "Føj programguider til kanal".

Hvis du ikke kan vælge mellem alle kanaler så, brug postnr. 0000, det kan give lidt flere at vælge imellem.

ang. Bladerunner/TVGG, så er de ikke nødvendige. 

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 10:54

Jeg bor i Holsted, 6670, i Jylland.
Og når jeg indtaster 0000 bliver jeg bedt om at vælge enten Dansk bredbånd kabeltv, Manuelt kabeltv Analog eller Manuelt kabeltv digitalt.
Men, jeg har Stofa i min by (arbejder faktisk selv for dem, dog i Horsens), og ikke alle mine kanaler får navne når jeg søger manuelt efter dem via analog, og en enkelt har fået forkert navn, derfor også en forkert guide.
Kan jeg ændre navnet, hvorefter guiden automatisk bliver hentet korrekt?
Ellers ville det jo ligge lige til højrebenet, at hente en EPG m. f.eks. TVGG, ell. XMLTV (hvilke jeg begge kender temmeligt godt til at kunne hente uden problemer), og derefter importere med Bladerunner Pro.

Men, jeg kan skisme ikke finde ud af at få det til at virke, efter jeg har hentet min EPG med XMLTV.
Jeg har lavet en batch fil der henter EPG m. xmltv og gemmer i Listing2.xml i XMLTV biblioteket, men, den skal vel ikke bare ligge der?
Jeg har givet fuld rettighed til at skrive/læse/redigere i biblioteket Windows\ehome\bladerunner pro(eller sådan et eller andet)
er det der den skal gemme xml filen istedet?
Og hvordan konfigurerer jeg Bladerunner?
Jeg fandt en guide på en side fra australien (vist nok Bladerunners hjemmeside), men, de billeder der ligger der ligner SLET ikke den bladerunner pro 3 jeg har hentet ned, så det gør det ikke just lettere.

Er der ikke en herinde der har en guide liggende / kan lave en simpel guide til mig hvordan jeg gør i Vista, og evt. også download links til de versioner jeg skal have af de forskellige software's ?
Konen er nemlig temmeligt træt af mig for tiden pga. bøvlet her, og er det faktisk også lidt selv, efterhånden (selvom man jo nok synes det er lidt hyggeligt at sidde og rode med)..

håber der er en venlig sjæl der har fået det til at virke og gerne vil hjælpe...

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 11:44
TVGG er super nemt at bruge og er det eneste rigtige valg hvis man vil have en nogenlunde brugbar EPG i VMC og MCE.

en hurtig guide skrevet ud fra hovedet:

1. installer bladerunner pro 3 (det skal ikke konfureres på nogen måde)
2. installer tvgg2 nyeste beta (mener det er 4)
3. start tvgg op, fortæl den at du bruger mediacenter og vælg de kanaler du kan modtage. Husk at klikke på GEM
4. tryk på grab nu og vent på at kanalerne bliver hentet.
5. når de er henter starter bladerunner automatisk op og kører noget i et kommando promt vindue. Hvis det går godt lukker det ned igen
6. start mediacenter og vælg konfugurer tv signal. vælg kabel som du plejer men når den spørger om postnummer ved epg skal du skrive 0000.
7. der burde nu kun være en valgmulighed der hedder noget med 'EPG...' vælg den og scan efter kanaler.
8. når scanningen er færdig går du ind under tvguide menuen og vælger tilføj guide til kanaler
9. tilføj nu den rigtige guide til hver kanal, gem og du er færdig

hvis du vil have TVGG til at grabbe automatisk skal du sætte en planlagt opgave op der starter tvgg med parameterne -grab og -silent

Redigeret af BeLLe - 23-Februar-2008 kl. 11:47
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 11:53

Hej Belle

Tusind tak for guiden

Jeg har tidligere set en lignende guide andetsted, og gennemgået den, og har også fået dosprompten frem og derefter gået ind og har konfig. tvsignal, valgt 0000, men, det er så her filmen knækker, for den vil nemlig ikke vise at jeg kan vælge EPG, den kommer stadig op med at jeg kan vælge Dansk bredbånd.... manuelt analog eller digitalt kabeltv ???

Skal siges da jeg downloadede tvgg fra hjemmesiden var det ikke under BETA'en jeg hentede, men, dette link http://www.light66.dk/tvggv2/start.html

og så hentede jeg fra linket der hedder HENT PROGRAMMET HER.

Er det den forkerte version???

Men, sidder på jobbet nu, og vil lige prøve det i løbet af weekenden, og vende tilbage og svare hvordan det gik denne gang... håber at den vil funke...

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 12:43

Lige meget hvor du bor kan du bare vælge 0000 og manuelt analog. Derefter går du (som tidligere nævnt) ind i settings og mapper den rigtige EPG til den rigtige kanal. Herved bliver visningsnavnet i guiden også opdateret. Ingen problemer der.

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 14:14
hvis bladerunner er installeret korrekt burde der ikke være flere valg muligheder når du vælger 0000.
Manuel analog er IKKE den TVGG / bladerrunner laver.

Det lyder som om at bladerunner ikke virker helt som det skal.
Prøv at installere bladerunner igen
hent den fra den australske MCE side
og find TVGG2 her: www.light66.dk/download/TVGGV2B6.ZIP

Redigeret af BeLLe - 23-Februar-2008 kl. 14:16
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 22:33

Hmm... nu har jeg forsøgt at afinstallere / geninstallere Bladerunner Pro 3, men, får ikke lov at overskrive .exe filen når jeg har afinstallaeret (den fjerner ikke alt fra ehome mappen), og den ser godt nok ud til, at køre som den skal, når jeg har grabbet fra TVGG (installeret versionen fra linket ovenfor), men, den kommer stadig ikke frem med EPG guide(xmltv guide, eller noget i den retning), tværtimod kan jeg stadig kun vælge dansk bredbånd... analog, eller digital kabeltv ???

Jeg forstår det bare slet ikke !?!
Nogen der kan hjælpe yderligere.. skal jeg have aktiveret IIS, eller sådan noget, og hvis jeg skal, hvordan skal det konfigureres?

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 23:31
jeg tror det er pga sikkerheden i vista. man kan ikke bare få lov til at skrive og slette filer fra windows mappen. Du skal give dig selv fulde rettigheder til ehome mappen.
Der findes flere steder der beskriver hvordan hvis du ikke ved hvordan man gør
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 23:43

Det der brugerstyring i Vista, det er et sandt helvede. Og jeg anbefaler man slår det fra hvis, man har lidt mere indgående kendskab til computere og windows i al almindelighed.

Det er en funktion der efter min mening er skabt for at hjælpe hr og fru mindre-vidne-computer-brugere til, at ikke komme til at foretage sig noget, som for andre vil være en åbentlys fejl.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu