recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista Media Center 64bit, DivX, Xvid, MKV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista Media Center 64bit, DivX, Xvid, MKV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Holm0n Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-December-2004
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista Media Center 64bit, DivX, Xvid, MKV
    Sendt: 22-April-2007 kl. 17:22
Hej med Jer,

Jeg har netop installeret Windows Vista Ultimate 64 bit på min maskine (Athlon x64 3500+. 2GB ram. ASUS A8N-SLI bundkort. Radeon x800 grafikkort.)

Jeg har langt om længe fået Media Center delen til at fungere således, at jeg kan afspille DivX, XviD og MKV'er (H/X.264) fra Media Center brugerfladen.

Jeg benytter "K-lite Codec Pack" sammen med med "K-Lite Codec Pack 64-bit Add-on 0.4.0 beta", for at få det til at virke.

Problemet er, at når jeg afspiller filerne fra Media Center, så ryger billede og lyd gradvist ud af sync. Meget ud af sync! Vi snakker 2-3 sekunder på DivX/Xvid og op til 10 sekunder på MKV.

Problemet optræder ikke, eller kun i mindre grad hvis jeg anvender Media Player Classic, som installeres sammen med K-Lite Codec Pack.

Da mine MKV'er typisk er i meget bedre kvalitet/opløsning end mine DivX/Xvid, leder det mig frem til den teori, at det måske er min CPU, der ikke kan følge med Media Center delen...?

Er der nogen, der kan bekræfte det?
Kan der være andet galt?

Så vidt jeg kan se, understøtter mit bundkort uden videre AMD's dual core CPU'er, og det ville sådan set ikke genere mig at købe en ny CPU, hvis bare jeg kan være *rimelig* sikker på, at problemet ligger dér.

Forslag, spørgsmål og kommentarer modtages med kys-hånd!

Mvh Holm
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 19:08
Jeg ville nok prøve at installere codecs'ene forfra. De kan ofte konflikte. Du kunne i stedet nøjes med kun at installere de codecs, som du rent faktisk har brug for. Altså, én ad gangen.
Til top
Holm0n Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 23:31
ok...faktisk en rigtig god ide!

Har fjernet alle codecs og lagt dem ind igen sådan lidt stille og roligt i stedet for med en codec-pakke, og slutter af med en matroska splitter.

Det løser desværre ikke problemet.

Ligesom før kan jeg sagtens afspille filerne i Media Player Classic uden sync-problemer...og sågar også i Media Player 11 uden nævneværdige skred i 'tid og rum' :)

Symptomet optræder kun i Media Center (altså i mit tilfælde under Vista Ultimate 64bit).

Men som sagt - fin idé, og tak for input'et :)
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 23:42
en mkv fil er ikke mere krævende end andre - det kommer an på hvad der er i mkv filen - typisk h264.
Hvis dette er tilfældet og vi snakker 720p, så kan jeg fortælle at min p4 2.4 @ 2.7 ej heller kan følge med. Har dog ingen problemer med xvid.

Tjek Task manager og se om den kører 100% (ctrl+shift+esc). Hvis den gør det, er det nok fordi at din cpu er for langsom til 720p h264.
Til top
Holm0n Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 10:50
Ok...
Mit CPU load ligger faktisk omkring 100%, når jeg afspiller de her mkv'er. Der er i øvrigt lige præcis tale om h/x264.

Det kunne jo godt lugte lidt af, at jeg skal have ny CPU, så :)
Til top
Holm0n Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 11:37
Jeg har kig på et nyt setup:

ASUS M2N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 5000+
2GB DDR2, 800 MHz, CL5
Radeon X1650, 512 MB, PCI-E

Burde det ikke kunne løfte opgaven?
Konen bliver så trist, når hendes serier hakker ;)
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2007 kl. 19:52
Det skulle man mene - men det kommer helt an på bitrate og sådan noget. Efter bedste overbevisning burde det dog være nok - ved ikke om 2GB ram er overkill dog ?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2007 kl. 20:31

Jeg vil klart anbefale 2gb på en Vista der både skal afvikle selve mediacenterdelen samt "krævende" videoafvikling i mediacenterdelen.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Holm0n Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2007 kl. 21:59
hehe...ja ok, jeg var ude i, om 2GB var nok, eller om jeg skulle op i 4

Redigeret af Holm0n - 24-April-2007 kl. 21:59
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2007 kl. 22:19

Jeg ville holde mig fra de AMD cpu'ere...de er total underpowered i forhold til intel for tiden og en core2duo er faldet så meget i pris at AMD bare er for dyre.

En E6600 med et intel DG965WH bundkort (7.1 kanaler dolby certificeret audio) spdif ud og x3000 gfx onboard (kan slås fra ved pcie x16 grafikkort og så 2-4 gb ram til vista. Intels bundkort har så også den fordel det kør S5 standby som bare virker så meget bedre end S3 som alle de andre jeg har testet kør med. En virkelig positiv oplevelse herfra.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 01:08

Jeg ville nok vælge 32 bit Vista

Jeg tror ikke at grafikkort/TV Tunerkort leverandørerne kaster mange kræfter i 64 bit driverne

Hvis MCE funktionaliteten er det man ønsker at prioritere er der slet ingen grund til at benytte 64 bit versionen, det er bare at bede om vanskeligheder!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 12:01

HolmOn hvordan får du WMP, Vista og i det hele taget MCE til, at afspille MKV?

Jeg har filer med specs som dine men kan dælme ikke få afspillet dem...

Jeg har ffdshow som afspiller alt andet perfekt med AC3 og det hele så vil nødig ødelægge den opsætning .. fåes der ikke et lille smart codec?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu