recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista Media Center, Nej Nej Nej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista Media Center, Nej Nej Nej

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 10:26

Oprindeligt skrevet af Brown Ghost Brown Ghost skrev:

Har du prøvet: mediaportal Ver 2 ?? den er forsat i beta ser det ud til..
Glem MP2 for nu. Det er ikke en fungerende version, men mere et slags preview af "What's to come". Brug RC3, som er seneste version og rigtigt stabil - jeg har ikke nogen problemer med den overhovedet.

Så du skriver: Jeg bruger en reciever fra en mixrosoft vista mce remote.
Ved du hvad der er for en model, ? da jeg så vil købe en sådan, bare for at få den reciver :)
Så jeg kan forsætte med kun at bruge min elskede Logitech Harmony One

Køb en MCE Remote, der følger en receiver med. Koster omkring 200 kr. Om det er en til vista eller eller bare XP MCE er i og for sig ligemeget. Jeg brugte også en Logitech på et tidspunkt (mener den hed 545), men droppede den igen. Virkede perfekt til MP, med MCE reciever, men kunne ikke få den til at spille ordentligt sammen med mit tv.

Til top
Brown Ghost Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 13:38
Takker, henter en remote lige om lidt så, i den lokale edb forretning weee
Så nummer jeg den reciver fra den.. Nice takker.

Jep jeg er på MP1 nu med plugins:

MP-TVSeries
Indigo 2.2 skin  (det så vildt nice)
MonitorPowerControl

Køre okay, men det crasher af  og til :(
og når jeg har view sat til Title, så jeg kan se alt fra alle drev, kan jeg ikke slett en film fra disk efter jeg har set den, eller en Eppeside af en serie.. Hummm

Men roder endnu med det.
Må heller ligve teste Tversety også..
inden jeg formatter maskinen og ligger det jeg vælger på, så den er vcelan uden alt muligt lala der har været install..

Thanks
BrownGhost
("Min helt personlige mening WMC er noget lort")

www.PitBull.dk - www.QCode.dk
Til top
kolmorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Sydney
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 13:53
Hvis ikke du skal bruge TV i dit media center, så synes
jeg at du skal kigge på XBMC... Det er det absolut
flotteste og mest stabile media center... Men du kan jo
se mere på http://xbmc.org/ - der er også et godt forum
derinde som du kan bruge, hvis du måtte have nogle
spørgsmål...

Må nok indskyde at det tager lidt tid at sætte op (dog
ikke flere dage), men når det så er sat op - så virker
det tilgengæld - og så kan du få nogle ret fede skins
til XBMC... http://xbmc.org/forum/forumdisplay.php?f=67,
herunder: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=36994, http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=33219, http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=24617, http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=33986
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 13:53

Jamen folkens, de 7 tusser er lige meget, har flere af dem ,så det går nok. LOL

Jo da jeg har lave research.
Gennem de sidste 6 år har jeg undersøgt.
gennem de sidste 6 år har jeg afprøvet diverse systemer.
Dog aldrig win media center, sådan ordenligt. (DUMMER)

Din såkaldt research har dermed fejlet, ikke mindst inde for det sidste halve til hele år, hvis du ud fra dine behov valgte at begive dig ikast med Windows Media Center. Jeg har bla. lavet en artikel om det med HTPC eller Media Center, hvor jeg netop skriver, at man skal holde sig til de gængse formater. De formater du nævner foroven er langt fra gængse, hvorfor du allerede der BURDE have haft et par alarmklokker der stod og bimlede som sindsyge.

Jeg mener endda at jeg direkte advarede imod den prioriteret rækkefølge du har foretaget, netop ved at samle hardware først, og først derefter finde ud af, hvad du så skal bruge den til. Du har lavet den typiske fejl, (ligesom jeg selv og en hulens masse andre har gjort).

Jeg har ikke rigtig så  mange ideer til, hvad alternativer af software du kan vælge, men istedet bør du måske overveje, om det er værd at bruge WMC alligevel, og så få lavet dine media filer om til gængse formater i stedet, så det kan afspilles derfra. Det koster enormt med tid, og netop her kan dine økonomiske resourcer ikke rigtig hjælpe dig. Men til gengæld får du så et system der virker fantastisk godt, iforhold til andre systemer jeg kender.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 16:46
Nice, fået alt det lort ud af Case der var værdiløst.
Display GONE.
IR modtager GONE.

kolmorgen: XBMC ser fedt ud, jeg tager det med i mine teste.
Er ved at være færdig med Mediaportal, det blevte kanon godt. helt vildt..
men skal prøve flere, for at finde det helt max bedste.

Kandersen: Min researc hvist mig at kun en HTPC kan klare det jeg skal.
Derfor byggede jeg en sådan..
Fuglte anbefalinger til hardwear fra AVSforum.com, som er et kæmpe forum om HTPC..
er glad for det hele på nær kabinette, det helt til grin, dem der har abfafalet det aner ikke hvad de taler om..
Ellers hardwear alt okay NU!

Så det softwearen, jeg viste godt at jeg skulle teste en del, men havde som sagt fortsat ikke forventet at win media center out of the box er så ringe som det er..

Hvis man bruger 100 timer på det kan få det til at virke godt.
Så vil jeg heller bruge 100 timer på noget det i forvejen er GODT, og gøre det perfect..

MEDIA CENTER, et CENTER For media.
wmc= et center for ?? ja for hvad, det jo ikke et center for media, når det ikke kan klare noget media næsten

jonaskp: Takker, Jeg købte en MS wmc remote til 249 dkk, bruger kun Ir Recivern sammen med min logitech harmoney one.. og nu virker det bare 100% kanon..

mbm1:  Jeg vil prøve det her, Takker for dit imput, går igang med det nu.
Installér CoreAVC, FDDshow, Mediacontrol, My Movies + evt. Intelliremote

---------------------------
Nååå jeg må heller lige til sidste sige det igen.. Sorry hvis jeg raser lidt ud her inde nogle gange, med jeg mener jo det er et forum man skal rase ud i, når man sidder der hjemme med noget der driller, eller er noget lort.. Snøft.. ("Min helt personlige mening WMC er noget lort").

Thanks
BrownGhost

Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 17:55

Nååå jeg må heller lige til sidste sige det igen.. Sorry hvis jeg raser lidt ud her inde nogle gange, med jeg mener jo det er et forum man skal rase ud i, når man sidder der hjemme med noget der driller, eller er noget lort.. Snøft.. ("Min helt personlige mening WMC er noget lort").

Det er vel fint at rase ud engang imellem også på foras, men det der får velmenende folk op af stolen, som gerne vil hjælpe, er at du ikke konkritisere dine problemer og kvaler med vmc.

Især når man læser din HW indsamlingsråds-tråd hvor du er helt gasset op på systemet og især mth til tuner....I denne tråd forbander du tv delen uden at forklare det nærmere....De fleste vmc brugere benytter nok en tuner sammen med de andre mediacenter funktioner...
Så derfor kan det undre at du I denne tråd nærmest har gået fra Dr Jekyll til Mr Hyde mode...
Held og lykke med at HW til at køre andet end det tiltænkte.

Glæder mig til en gennemgang af lyksaglighederne ved det nye setup, ku´være vi andre lever med skyggeklapper på.

/Psudo

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 18:13

MEDIA CENTER, et CENTER For media.
wmc= et center for ?? ja for hvad, det jo ikke et center for media, når det ikke kan klare noget media næsten

Det er igen din research som halter. WMC kan faktisk tage temmelig mange formater. Det handler udelukkende om at finde de rette codec til det.

Men min primære pointe gik nu på din reseach. Du kunne jo helt havde undgået at begive dig i krig med VMC, da meget af det slet ikke er nyheder. Det KOSTER blot sved og tåre, at få VMC til at tage alt muligt andet end de gængse formater. Vi er mange der har været der før dig. Vi er mange som allerede har beskrevet alle de problemer, som du selv måtte erfare.

Men du får mig ikke til at sige, at VMC er noget lort. Det er det mest brugervenlige og sikre system jeg kender. Det kan næsten ikke gå galt overhovdet. Det har sine begrænsninger. Men kan man leve med dem, hvad enten det er hardware eller software/codec mæssigt, så har man et klippe stabilt system, som oftest bare funger, specielt til media afspilning.

Den tid du evt. har brugt på at bøvle med VMC, den kan du fordobble, hvis du vælger Media Portal. Og der er stadigvæk ingen garanti for at det virker bagefter.
Du kan gå halvvejs med DVBviewer, men så er du over i et helt andet system, som slet ikke ser tilnærmelsesvis så godt ud, og slet ikke har de samme muligheder. Til gengæld kan det virke nogenlunde.

Andre software lider alle af dårligt design, manglende funktionaliteter/muligheder og kan være tricky at sætte op.

DERFOR anbefaler jeg, at man tager den omvendte rækkefølge, når man skal finde sit media center. Find ud af hvad softwaren skal kunne, og tag hardwaren til sidst.
Det kan så godt være man ender ud med, at man slet ikke vil have noget alligevel. Men så har man da sparet de penge.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 00:24

Brown Ghost

Du er i virkeligheden Bjørnen Bruno, ikk?

Det forklarer mange ting

Men du kan ikke forvente at alle herinde er så forstående som Anders Lund Madsen og Signe Lindkvist

Jeg har læst at du gerne vil afreagere dine frustrationer i det her forum, men vi andre bruger det til at udveksle erfaringer, og nogen er enda så dygtige at de kan kan vejlede andre.

De, og jeg, bliver så lidt stødt på manchetterne over dit meget direkte sprogbrug og din meget korte lunte.

Bruno, du er nok nød til at lære lidt etikette når du bevæger dig ind i et forum. De mennesker der er der, er der fordi de brænder for det som forumet omhandler, ikke for at høre brandtaler om hvor meget du hader et produkt

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 02:43
Så fik jeg tested mere på wmc med My Movies plugin...
Øhh jeg kan se det er best jeg ikke skriver hvad jeg syntes om det..
Så lad mig sige det sådan her, det er ikke noget jeg vil bruge..

Men ellers super godt forsøg på at lave en god løsning til wmc, godt gået MY movies, det hjælper og løfter lidt på wmc.. men ikke nok til mig.

Jeg holder mig til Team Mediaportal.. helt sikkert det bedste jeg har set, prøvet.. ret sejt at se det lige indexere, lave info, covers, dele op i seasons, hente billeder og beskrivelser. uden man selv skal røre en finger næsten.
Og så spiller det alt jeg har kastet efter det... Tja alt... Også DVD' altså helt uden man skal Hacke noget *nat griner*

Så nu er der kun 1 ting tilbage.. ahh eller 2.

1. Tak til dem der har hjulpet med de her ting..
2. Format den HTPC og lave clean install, nu hvor jeg ved lige hvad der skal ind i den. som er:
Team-mediaportal.com V1 minimal install
+ plugin MP-TVSeries
+ skin Indigo v2.2.879
+ lille opsæt af settings, så spiller der max godt..
(PM mig gerne hvis du sidder fast, hjælper gerne)

Så det er opskriften på det ultimative media center hvis man har kigget med på sidelinjen.

("Husk det er min helt personlige holdning, og min personlige anbefaling")

byg en htpc, Xp eller Vista... gerne uden media center, du skal ikke bruge det itl noget!

og så opskriften oven over..
tager dig ikke mere end max 1 til 2 timer, så du kørende, og alle dine film og series har info og covers max nice :)

Thanks
BrownGhost

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 20:02
Bruger du MyVideos til film? Prøv at kigge på Moving
Pictures. Jeg syntes det er væsentligt bedre til at
finde og indeksere film (og hurtigere) end Myvideos,
omend det stadig mangler lidt på feature-siden, hvilket
måske gør at det ikke er noget for dig pt. Der sker dog
rigtigt meget, rigtigt hurtigt med det. Så tag evt bare
og følg med i udviklingen af det og så se om det ikke på
et tidspunkt bliver noget du kan bruge
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Bruger du MyVideos til film? Prøv at kigge på Moving
Pictures. 

Takker ven :)

jeps jeg bruger også: Moving Pictures.. jeg er lige blevet færdig med min setup på clean htpc. poster lige om lidt mine reslutater ;)

Thanks
BrownGhost

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 16:46

Resultater af mine sidste mange søvnløse dage. Der er brugt rigtig mange timer på det her.
(Har næsten ikke sovet hehe, det har været så spændene)

Jeg har valgt at teste alle de stykker softwear jeg kunne finde, der så ud til at kunne noget, der var spændene, eller var anbefalet.

Vigtig: Det skal siges at jeg havde K-lite Codex Pakke Full nyeste installeret under alle tests, fordi det er nemmest da det har alle Codex, så virker alt næsten altid.

Testet software:

Windows Media Center = Lige ud af boksen altså efter du har installeret operativsystem.. (min mening.. det skodder).. Et media center der ikke kan spille eks DVD uden at man skal hacke det, siger det ikke alt om hvad det er? Altså hvordan er man et media center når man ikke kan spille media?
Jeg testede også med MY Movies plugin, og konkludere det er helt til grin latterligt media center, værdiløst.

("Der er her tale om min helt personlige holdning til, softwaren der kommer fra Microsoft, der hedder Windows Media Center, eller VMC eller WMC,")

TVersety = Lige ud af boksen, lidt tricky at sætte op da mine media er på netværk, det lidt mere UPNP streem program til andre netwærks players, ikke et Media Center. Men eer godt som UPNP streem server.

MeediOS = Kunne ikke få det til at virke. Det så ringe ud, grafisk dårligt. Jeg vil ikke bruge mere tid på det.

##### Er du nybegynder eller ikke ret kyndig computer bruger? Så tag den her####

XBMC = Alt for nemt at installere 1 tryk = Færdig.

(www.xbmc.org)
Nej det kan da ikke passe kan det?, JO her hos mig, trykkede jeg 1, JA EN, 1, UNO, altså klik med finger på min mus 1 gang… Og alt var installeret, sku da for vildt nogle kan lave det hele så nemt.

Der efter opsat jeg lige mine data locationer, altså der hvor jeg har mine film, serier, lokalt og netværk.

Færdig, værsgo at gå i gang med at se det du vil se. Den æder alle formater, alt jeg kastet på den. Er konge stabil, ikke et eneste crash! Vil du have et Media Center lige ud af boksen der bare virker og ser hammer godt ud grafisk.. Så tag det her..

Dog e det ikke lige min kop the... Det for meget MAC over det..

Og jeg bryder mig ikke om MAC, Apple osv.. ("Der er her tale om min helt personlige holdning til computer systemet, firmaet, softwaren der kommer fra Apple, Mac,")

##### Min Personlige Test Vinder, Til dig der vil have et system der simpelt hen SPARKER alle og alt andet helt væk ####

Mediaportal = Har du 1 time eller 2 til overs? Og vil du prøve noget der er så fedt, der laver alt arbejde for dig. Der grafisk er nice at se på, der spiller alle formater… ?? ja okay så gør det her, og gør det hele please, ellers får du ikke max ud af det.

1.     Download og install mediaportal. DL

2.     Install de her ting også meget vigtig.
MP TVSeriesMoving PituresIndego Skin 2.2

3.     Vil du have ISO support også? Så install Daemon tools

(If you go into MP Config and expand the general settings there is a demon tools section.)

4.     Gå nu ind I Config for MP, start med at kigge I plugins.
Opsæt nu MP Tv Series og Moving Pitures. Og her efter er du færdig, alle dine film og serier er nu inde i systemet, med covers, beskrivelser og alt det fede :)

Dit resultat kommer til at se sådan her ud. (husk du kan nemt lave om på visningslisterne)

indigo-untitled-1.jpg  indigo-untitled-2.jpg  indigo-untitled-3.jpg  indigo-untitled-4.jpg  indigo-untitled-5.jpg  

indigo-untitled-6.jpg  indigo-untitled-7.jpg  indigo-untitled-8.jpg  indigo-untitled-9.jpg  indigo-untitled-10.jpg  

indigo-untitled-11.jpg  indigo-untitled-12.jpg  indigo-untitled-13.jpg  indigo-untitled-14.jpg  indigo-untitled-15.jpg  

indigo-untitled-16.jpg  indigo-untitled-17.png  

lidt mere at se på.

Lidt TV Serie billeder: Så vildt nice er det..

Main

Serie main (med fan art)

Sluttelig håber jeg der nogle der får noget ud af den her tråd :)

Beklager jeg brokker mig over ting jeg ikke bryder mig om, eller syntes er noget lort.

Beklager hvis jeg svinder dit yndlings softwear, system, hardwear til.

(det jo min private mening jeg tilkendegiver)

Fred være med jer, Amen ;)

Redigeret af Brown Ghost - 19-Oktober-2008 kl. 16:47
Thanks
BrownGhost

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu