|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kazb ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() Sendt: 11-November-2008 kl. 21:06 |
Hej.
Jeg har købt mig en lækker Sony W4500 40" og vil nu slutte min computer til så jeg kan bruge Medie Centeret i min Vista maskine. Jeg har købt et DVI til HDMI kabel og sluttet parterne samme. Det er også lykkedes mig at få samme billede frem på computerskærm (samsung 245B) og tv, ved at sætte Nvidia kontrolpanelet til clone - så langt så godt, men så snart jeg gør det er det som om opløsningen på computerskærmen skifter og bliver lidt grumset og præsset sammen. Hvad har jeg overset i indstillingerne ? Er det ikke muligt at få maksimal indstilling på begge skærme ? Mvh. Kenneth |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Det, min ven er fordi den ene skærm er 16:9 og den anden 4:3
Clone betyder rent faktisk KLON, og hvis du kloner en opløsning kan du selvsagt kun tilpasse opløsning og aspect ratio til én af de to skærme hvis de har forskellige Aspect ratios. Du må have to skærme der kan køre samme opløsning og som begge er i samme Aspect Ratio fx 16:9. Din sony kan Acceptere 1080p, 720p, som begge er 16:9 opløsninger, men din computerskærm kan nærmest med garanti ikke køre disse opløsninger, enten fordi computerskærmen ikke er er tilstrækkelig med hensyn til Aspect ratio(fleste computerskærme der går så højt op i opløsning er 16:10) eller fordi den ikke acceptere 1920x1080P@50. (Visse skærme dem med en fysisk HDMI indgang og dem som der har 1680x1050, vil dog kunne skallere 1920X1080@50 til deres native opløsning: Selv har jeg en HP W2207H der kan alt hvad man kan tænke sig) Du kan godt køre to forskellige opløsninger dvs fx en 16:9 på dit fjernsyn og en 4:3 men skrivebord og eller frontend kan kun køre på én skærm ad gangen såfremt der benyttes EVR/VMR9... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |