|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Lækkert!
Hvordan slukker du maskinen? Jeg kunne godt tænke mig, at du prøver at holde din tænd/sluk knap inde i 4+ sekunder (når den er tændt). Så bør din maskine slukke. Og så test om du kan få den til at starte igen ved en programeret optagelsestid igen. Mit bud - Det kan du ikke. Maskinen er nemlig slukket helt. Sørg for at have gemt alt du har kørende, for det er ikke en normal måde at slukke en maskine på (medmindre den er gået i baglås eller lign.). Maskinen vil sandsynligvis også poppe op med, at den ikke blev lukket korrekt, næste gang du starter den op (manuelt Er du utryg ved ovenstående, så GØR DET IKKE. Der er ingen garanti for, at du ikke mister data på harddisken. Meningen med det var for at sikre mig, at når vi snakker om, at en computer er slukket, at vi så også snakker om det samme. Jeg er nemlig ret overbevist om, at det er det ikke. En sidste mulighed er, at din USB adaptor bliver kodet direkte til optagelserne. Det kunne godt funger sådan, og det ville også give mening. Men det er en farlig vej at gå, for det vil kræve at dit bundkort altid har strøm ud på USB porten (i slukket tilstand). Og det er ikke alle bundkort der har det (ihvertfald ikke ældre bundkort). Og for disse vil sådan et system ikke virke. |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
||
Jeg slukker maskinen på den helt almindelige korrekte måde. Se billedet.
![]() Altså hverken Sleep eller Log out. Når den så booter op, kan der vælges Vista eller OSX(Default). Nej du har ret i at det ikke er en normal måde at slukke maskinen på, ved at snuppe strømmen. Kan også oplyse at der heller ikke er strøm på USB porten når den er slukket. Styrer nemlig en USB skinne med strøm fra USB porten. Ingen strøm så slukker skinnen og dermed min mus og printer. |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Det fatter jeg simpelthen ikke, må jeg erkende.. Jeg mangler ligesom det ene led, der skal starte maskinen op igen på bestemt tid. Jeg kan ikke finde det nogen steder, udover at det bliver kodet direkte i USB adaptoren. Men det vil i såfald kræve, at der skal være strøm på USB porten hele tiden. Hmmm... |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
||
Så mon ikke problemet ligger i Vista, den mangler funktionen til at boote maskinen op på en bestemt tid. Redigeret af lahan - 18-Februar-2009 kl. 14:03 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hvis maskinen er slukket, så er det en forbindelse mellem EyeTV og Bundkortet/Bios som skal findes. Måske beskrivelsen skal findes i manualen til adaptoren eller måske OSX.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det eneste jeg kan finde er Nick Freeman beskrivelse i første indlæg på elgatos(Eyetv) forum.
When it's time for the next recording, EyeTV already can wake up or boot up your Mac. Min ikke EyeTv benytter et OSX API ned imod BIOS. Kandersen: Kan jo kun opfordre dig til at lave en recorder.dk test med eyetv og en FireDTV "mediecenter" test. Redigeret af lahan - 18-Februar-2009 kl. 15:36 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
ja det er derfor jeg tror, at det er selve adaptoren som bliver kodet, og det er den der tænder computeren. Hmm, kunne være sjovt om du sætter den til en timer optagelse, lukker maskinen ned og så fjerner din adaptor, bare for at se hvad den så gør. Hvis den ikke starter maskinen, så er jeg overbevist!
Ville jeg også gerne, når/hvis tiden bliver til det. Tror ikke EyeTV er noget der når ud til masserne. Men det kunne være spændende. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Kan ikke se hvorfor EyeTv ikke skulle komme ud til massene. Det er jo bare DK som er lidt bagefter på den front. Husk at der globalt vist står Mac på 10% af samtlige private computere. EyeTv er den absolutte bedste løsning til disse Mac's. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Kandersen:
Jeg fik testet lidt med EyeTv. 1. Forud programerede en optagelse. ![]() 2. Disconnectede min USB tuner. 3. Valgte "Luk ned" i menuen 4. Trak 220V stikket ud i 20 sekunder. Ca kl 22:34 startede maskinen selv op, optagelsen gik i gang 22:36. Optagelsen var selvfølgelig blank, da der intet antenne signal var. Så ja man må kunne boote sin maskine via sw. Redigeret af lahan - 19-Februar-2009 kl. 00:08 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Vil det sige, at den startede som den skulle (planlagt) uden at din USB adaptor var i? I såfald så er jeg imponeret! |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja så har jeg ingen ide om, hvor det kommer fra, må jeg erkende. Men imponerende er det.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |