recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista MedieCenter vs. Samsung HD boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista MedieCenter vs. Samsung HD boks?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
sneppevej Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 19:47

Hej

Tråden har bevæget sig LANGT væk fra overskriften
Måske var det en ide hvis Kandersen eller lahan oprettede en ny tråd til deres emne.

Back to topic....

Min HTPC har fået lov til at beholde livet
Har læst på Samsung Boksen - og den er jo stadig bøvlet for en masse.

Der er nu indkøbt ny hardware...og det bliver med VMC igen..

Har kigget lidt på MediaPortal - det ser lidt for kedeligt ud syntes jeg, og da det hverken understøtter Extendere eller MyMovies så er det nogo..

Redigeret af sneppevej - 19-Februar-2009 kl. 19:52
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 12:39

Respekt for dit valg, men som hardcore tilhænger bliver jeg jo nødt til at kommentere

Citér det ser lidt for kedeligt ud synes jeg...
Har du kun kigget på deres standard skin? For så er jeg ganske enig. Fordelen ved MP er jo at du netop ikke er bundet til standard skin, men at alle kan kode skins til det. Bruger selv StreamedMP (link til deres forum tråd). Andre muligheder er Aeon, Titanium eller MonoChrome. Og der kommer hele tiden nye til.

Citér Ingen extendere
Korrekt. TIlgengæld kan MediaPortal en ting som VMC ikke kan, nemlig at extende LiveTV til en hvilken som helst pc du måtte ønske. Det betyder at du kan bruge din stationære eller bærbare til at se LiveTV på. hvis du vil have en extender så er en mulighed jo måske de nye Asus eeeBox, men det tør jeg ikke rigtigt sige mere om før vi har set dem på markedet.

Citér Ingen MyMovies
MP har ikke MyMovies, men vi har MovingPictures. Jeg har aldrig prøvet MyMovies, så jeg ved ikke hvad det er som dette pluging gør. Min opfattelse er at du installerer det, fortæller det hvilke(n) mappe dine film ligger i, hvorefter den downloader beskrivelse, Covers osv. Hvis dette er korrekt, så er det præcist det samme som MovingPictures gør. Og ud fra Screenshotsne på MyMovies hjemmeside, så gør MovingPictures det på en langt mere lækker måde .

Vi har også MPTVseries, som gør det samme med TVserier.

Som sagt, jeg har intet imod at du vælger VMC (vi har alle forskellige behov), men  jeg synes altid det er synd hvis folk tager beslutninger ud fra mangelfulde eller forkerte informationer (det gælder både indenfor HTPC/HiFi og alle andre aspekter). Så mit mål er bare at "oplyse" dig om hvad du muligvis går glip af. Hvis du allerede har taget alt ovenstående med i dine overvejelser, så har jeg ikke mere at sige

Redigeret af jonaskp - 20-Februar-2009 kl. 12:41
Til top
sneppevej Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 17:23

Hmm - ja det ser da lidt bedre ud..

Jeg vil måske prøve at hente det og installere på en test pc.

Redigeret af sneppevej - 20-Februar-2009 kl. 18:16
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 20:04
HD virker uden problemer.

Hvis du har planer om at installere StreamedMP som skin,