recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista og TV-tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista og TV-tuner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jeppe70 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Juli-2007
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista og TV-tuner
    Sendt: 26-December-2007 kl. 17:34
Hej,

Jeg står i en situation hvor jeg ikke kan bestemme mig og søger nu råd her.

Jeg har en HP dv9685 laptop, som jeg godt kunne tænke mig at tilføje en TV-tuner. Efter at have brugt en del tid her på at læse her, er jeg i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge:

# USB/Expresscard/Cardbus
# digital eller analog. Jeg har yousee, men ikke digitalt, men får nok muligheden snart... Men hybridmuligheden er der jo altid.
# Mærket... specielt pga. undertekstproblematikken

Er der nogen der har prøvet at lave en Laptop om til mediacenter med successfuldt resultat som vil dele deres erfaringer?

//Jeppe
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 17:51

For, at kunne se KabelTV Digitalt kræves jo en KabelTuner, og det skal jo være en der tilsluttes med USB, den slags tror jeg ikke er på markedet. Derfor, skal du bruge et USB Videokort og en Selector + et kort, og af den vej se TV på din Laptop.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jeppe70 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Juli-2007
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

For, at kunne se KabelTV Digitalt kræves jo en KabelTuner, og det skal jo være en der tilsluttes med USB, den slags tror jeg ikke er på markedet. Derfor, skal du bruge et USB Videokort og en Selector + et kort, og af den vej se TV på din Laptop.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener, kan man ikke bare tage det digitale signal fra selector eller andet (for mig bliver det canal digital via kabel) og køre det via en USB eller Expresscard tv-tuner? Du nævner både videokort (som jeg læser som tv-kort) og "et kort"?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 18:43

Du skal bruge en enhed, som kan overføre signalet fra Selector til din Laptop, det kan gøres med et USB Videokort, en Tuner kan i sagens natur ikke bruges, da Selector ikke har en sådan udgang.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu