recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista og Windows og hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista og Windows og hjælp!

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 21:43
Jeg har nu hentet og installeret programmet xplorer2, som erstatter windows explorer. Det er sikkert fint nok, men jeg mangler stadig skrivebordet - hvordan finder jeg det frem igen?

Karsten
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af kgram kgram skrev:

Jeg har nu hentet og installeret programmet xplorer2, som erstatter windows explorer. Det er sikkert fint nok, men jeg mangler stadig skrivebordet - hvordan finder jeg det frem igen?

Karsten

Jeg synes at du er ude i noget, som ikke er godt. Hvorfor ikke geninstallere Windows - så er der ryddet op.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 22:12

Er der ingen, der har erfaring med, hvad der kan være gået galt - jeg har ikke bevidst slettet noget, jeg ikke var sikker på?

Karsten
Du har da brugt CCleaner - den har vel slettet noget, der ikke skulle slettes.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 22:20
Hvis alt andet kikser, så spørg datteren om hun ikke vil have en Macbook Air i stedet for den du har ødelagt Big smile
- så slipper du også for at rydde op.

Venlig hilsen
KB
Til top
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 22:21
Jeg ville jo gerne smide Windows cd'en i drevet og løse problemet ad den vej, men som nævnt tidligere var der ikke en cd med til computeren, selv om Windows var præinstalleret med produkt-id og det hele.
Der skulle, som en har nævnt tidligere i tråden, så være en Windows på harddisken, men jeg kan ikke finde ud af, hvor den ligger, så jeg kan brænde den ud. Kan nogen hjælpe her?

Karsten
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 22:27

Jeg ville jo gerne smide Windows cd'en i drevet og løse problemet ad den vej, men som nævnt tidligere var der ikke en cd med til computeren, selv om Windows var præinstalleret med produkt-id og det hele.
Der skulle, som en har nævnt tidligere i tråden, så være en Windows på harddisken, men jeg kan ikke finde ud af, hvor den ligger, så jeg kan brænde den ud. Kan nogen hjælpe her?

Karsten
Næh, det gøres normalt via et program som producenten af computeren har lagt ind eller via en F-tast ved opstart, så det er de to muligheder du skal undersøge.
Hvis du har liv i stifinderen, kan du evt. lede start menuen igennem efter programmer der ser ud til at være til at brænde images med.

Men du er absolut ude på tynd is....
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 23:41

Karsten

Der må være en tast, der skal holdes nede, når du starter pc'en, så den starter på en recovery partition. Prøv at lede på producentens hjemmeside.

På Lenovo er det let - det er en blå knap.

Venlig hilsen
KB
Til top
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 10:14

Det lader til, at problemet er løst!

Efter flere hurtig-scanninger med Malwarebytes (uden resultat) lavede jeg en (meget lang) scanning af alt, og den fandt ét problem: en Hijack-et-eller-andet fil.
Da den blev fjernet, startede Vista op som normalt - i hvert fald indtil videre!

Men tak for alle jeres gode forslag, som jeg har lært meget af til en anden gang!

Karsten

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 10:31
Hvis jeg var dig, ville jeg bede min datter skifte koder på alt som hun har været i kontakt med på den bærbare.
Hvis du ikke præcis er 100% sikker på hvad type malware det er, så kan det nemt have stjålet hvad som helst af personlige oplysninger.
Til top
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 18:42
Jeg tillader mig at genoptage tråden, da jeg har kørt en tilsvarende grundig scanning af min egen stationære pc, som afslørede rigtig mange 'tilfælde' af 'Rogue Registry Victor', mest i forbindelse med IE-links. Kan jeg lade Malwarebytes fjerne det hele uden at ødelægge IE, eller er det harmløst?
Jeg har ikke rigtig kunnet støve noget ordentligt info op om sagen.

mvh
Karsten
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu