recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista Ultimate låser efter S3 resume
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista Ultimate låser efter S3 resume

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ThordanDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 21:35

Jeg har også haft mange problemer med min HTPC og S3. Hos mig går skærmen i sort efter resume. Og jeg har støvsuget nettet for hjælp og prøvet stort set alt. Og "trust me", vi er ikke de eneste med disse sleep/resume problemer, der er rigtig mange derude.

Da jeg var på nippet til at købe nyt hardware fik jeg den idé at sætte maskinen i dvale i stedet for S3. Og det virker sgu! Selvom maskinen er i dvale (principielt slukket) starter den stadig op og optager planlagte optagelser og går automatisk i dvale igen efterfølgende.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af ThordanDK ThordanDK skrev:

Jeg har også haft mange problemer med min HTPC og S3. Hos mig går skærmen i sort efter resume. Og jeg har støvsuget nettet for hjælp og prøvet stort set alt. Og "trust me", vi er ikke de eneste med disse sleep/resume problemer, der er rigtig mange derude.

Da jeg var på nippet til at købe nyt hardware fik jeg den idé at sætte maskinen i dvale i stedet for S3. Og det virker sgu! Selvom maskinen er i dvale (principielt slukket) starter den stadig op og optager planlagte optagelser og går automatisk i dvale igen efterfølgende.

Hvis den kan gå i dvale (S4 standby) men ikke i S3, tyder jo især på det er problemer med rammene..

Til top
ThordanDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-November-2007
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Hvis den kan gå i dvale (S4 standby) men ikke i S3, tyder jo især på det er problemer med rammene..

Ja, det lyder sandsynligt. Dog har jeg forsøgt med grafikkortet fra min alm. pc, et ATI800XT PE, og så virker S3 fint. Det grafikkort støjer så kan ikke bruges til HTPC. Men tanken om at det så måtte være grafikkortet prøvede jeg 3 forskellige (ATI og Nvidia) nyindkøbte grafikkort uden held. Det er det med hardwarefejl, de kan være utrolig svære at lokalisere og især hvis det er bestemte kombinationer af hardware der giver fejlen.

Rammen er udemærket Kingston ram, men der kan selvfølgelig være fejl på. Selvom S4 standby/dvale fungerer er det selvfølgelig et problem med opstartstiden, som måske nok ender med at blive så irriterende at jeg må prøve med nyt ram eller købe helt nyt hardware.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af ThordanDK ThordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Ja, det lyder sandsynligt. Dog har jeg forsøgt med grafikkortet fra min alm. pc, et ATI800XT PE, og så virker S3 fint. Det grafikkort støjer så kan ikke bruges til HTPC. Men tanken om at det så måtte være grafikkortet prøvede jeg 3 forskellige (ATI og Nvidia) nyindkøbte grafikkort uden held. Det er det med hardwarefejl, de kan være utrolig svære at lokalisere og især hvis det er bestemte kombinationer af hardware der giver fejlen.

Rammen er udemærket Kingston ram, men der kan selvfølgelig være fejl på. Selvom S4 standby/dvale fungerer er det selvfølgelig et problem med opstartstiden, som måske nok ender med at blive så irriterende at jeg må prøve med nyt ram eller købe helt nyt hardware.

Ja det lyder mystisk med det grafikkort.. hvis du har en lokal hardware pusher, kan du så ikke købe ram hos ham med mulighed for at levere tilbage hvis det ikke var fejlen?, det har jeg da prøvet et par gange, RAM er jo ikke i indpakning,(eller de fleste value ram er ikke) og er jo heller ikke direkte en "brugt" varer fordi de lige har været sat i en PC, så forhandleren mister vel ikke noget på det.

Redigeret af Pizzabager - 28-November-2007 kl. 11:39
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 00:05
Det er ikke altid at man kan returnere ramkredse når emballagen er brudt.  Sikkert fordi "nogen" benytter det til udskiftning af defekte ram moduler. Check hos leverandøren før køb!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu