|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Vendel ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-April-2004 Status: Offline Point: 423 |
![]() |
Na, det er nu ikke helt rigtig. Jeg køre selv med en Acer bærbar hvor der er og var Vista installeret fra ny. Efterfølgende har jeg så installeret XP MCE, på hver deres partion. Jeg mener det program jeg brugte hed VistaBootPro(gratis), så når man starter pc`en nu på normal vis, vælger man blot det styresystem man vil bruge. |
|
PV
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det er vel snarere vigtigt at have en boot loader som kan klare alle operativsystemerne. Take your pick i denne liste. Acronis OS Selector, som jeg selv bruger, kan identificere alle bootbare partitions, uanset hvilken rækkefølge de er installeret i. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Spunk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
Hvad med bare at slette det forfærdelige vista crap...
Anyways, hvis du installerer styresystemerne på 2 forskellige harddiske, er det ikke nødvendigt med en bootloader. Så er det jo bare at skifte mellem 1st boot device i BIOS, og vælge den HDD man vil starte op på, når man starter PC'en.. Men i gamle dage kunne man da godt installere både XP og windows 2000 /Win98 på samme harddisk, der gik styresystemet ind og lavede en bootloader menu selv, så man kunne vælge hvilken Windows der skulle bootes. Men det har jeg absolut ikke testet på Vista (som btw sucks ![]() |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Det jeg mener med at man skal installere det ældste først, er at hvis man IKKE vil benytte 3die parts sw, så er det god praksis at installere det ældste først. Hvorfor? Fordi nyeste OS kender til det ældste OS, men ikke omvendt.
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ideen med at installere de to operativsystemer på den første disk er jo at der er data på disk nummer 2. Holder man operativsytemerne på disk 1 kan man formatere, partitionere og installere som man har lyst, uden at bekymre sig om data. |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |