recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista & XP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista & XP

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2004
Status: Offline
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 01:48
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det er vigtigt at ældste operativsystem kommer ind først!

Ellers er det no go!

Na, det er nu ikke helt rigtig. Jeg køre selv med en Acer bærbar hvor der er og var Vista installeret fra ny. Efterfølgende har jeg så installeret XP MCE, på hver deres partion. Jeg mener det program jeg brugte hed VistaBootPro(gratis), så når man starter pc`en nu på normal vis, vælger man blot det styresystem man vil bruge.

PV
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 02:07
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det er vigtigt at ældste operativsystem kommer ind først!

Det er vel snarere vigtigt at have en boot loader som kan klare alle operativsystemerne. Take your pick i denne liste.

Acronis OS Selector, som jeg selv bruger, kan identificere alle bootbare partitions, uanset hvilken rækkefølge de er installeret i.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 10:37
Hvad med bare at slette det forfærdelige vista crap...

Anyways, hvis du installerer styresystemerne på 2 forskellige harddiske, er det ikke nødvendigt med en bootloader. Så er det jo bare at skifte mellem 1st boot device i BIOS, og vælge den HDD man vil starte op på, når man starter PC'en..

Men i gamle dage kunne man da godt installere både XP og windows 2000 /Win98 på samme harddisk, der gik styresystemet ind og lavede en bootloader menu selv, så man kunne vælge hvilken Windows der skulle bootes. Men det har jeg absolut ikke testet på Vista (som btw sucks)..
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 10:43
Det jeg mener med at man skal installere det ældste først, er at hvis man IKKE vil benytte 3die parts sw, så er det god praksis at installere det ældste først. Hvorfor? Fordi nyeste OS kender til det ældste OS, men ikke omvendt.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 10:45

Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Anyways, hvis du installerer styresystemerne på 2 forskellige harddiske, er det ikke nødvendigt med en bootloader. Så er det jo bare at skifte mellem 1st boot device i BIOS, og vælge den HDD man vil starte op på, når man starter PC'en..

Ideen med at installere de to operativsystemer på den første disk er jo at der er data på disk nummer 2. Holder man operativsytemerne på disk 1 kan man formatere, partitionere og installere som man har lyst, uden at bekymre sig om data.

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu