Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
C_Ellegaard
Ny bruger
Oprettet: 22-April-2008
Status: Offline
Point: 10
|
Emne: Vista-computer starter ikke! Sendt: 19-Januar-2009 kl. 15:37 |
Hej alle,
Jeg har haft en udmærket Sony computer i halvandet år nu, og den er blevet kraftigt anvendt fra første dag til både det ene og det andet, inklusive en traffik både ind og ud af programmer og mange filer og lignende, så jeg har længe gået og pønset på at få hele systemet genoprettet for at starte fra nul igen.
Jeg mangler kun lige at overføre en række videofilm og dokumenter - sådan et kedeligt arbejde jeg har skudt ud i lidt for lang tid.
I morges oplevede jeg imidlertid noget besynderligt; computeren havde stået tændt natten over, og da min kæreste kiggede på den i morges var skærmen sort. Når jeg tænder for den nu står der 'Vaio' et kort sekund hvorefter skærmen går i sort med en blinkende hvid understreg i øverste venstre hjørne. Det eneste jeg kan gøre er at genstarte til samme blip tre sekunder senere ved CTRL-ALT-DEL.
Findes der en måde at forcere Vista til at åbne? Helst uden at slette hele harddisken!
Mvh,
Christian
|
 |
abacus
Super bruger
Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 491
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 20:51 |
Jeg ville pille harddisken ud af pc'en og så montere den i et eksternt kabinet og så hente filerne ud på den måde, det går næsten altid galt, hvis man prøver med vistadisken :-)
Niels
|
 |
C_Ellegaard
Ny bruger
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 21:04 |
Kan jeg tilslutte den en stationær computer på én eller anden måde?
Jeg fik fingrene i en Vista recovery-CD som jeg har sat ind i computeren. Der sker dog stadig ikke en fløjtende fis når jeg genstarter apparatet med CDen i. En computer på 1½ år kan da for pokker ikke bare gå i stykker overnight uden yderligere varsel...?
|
 |
abacus
Super bruger
Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 491
|
Sendt: 20-Januar-2009 kl. 00:33 |
Der er da meget der kan gå galt i en pc, går harddisken i gang? Får den strøm? eller er stikket blevet løst? Hvis den gør, så prøv (hvis du har to ramblokke) at tage den ene ud skiftevis.
Prøv at tage grafikkortet op ad stikket og sæt det ind igen.
Niels
|
 |
C_Ellegaard
Ny bruger
|
Sendt: 20-Januar-2009 kl. 08:50 |
Jeg ved det ikke - harddisk-knappen flasher lidt lige når jeg tænder for den, men den lyser ikke så længe den her blip står og blinker. Umiddelbart inden den holdt op med at starte foretog den i øvrigt et tjek af alle computerens filer, vist nok for at sikre sig, at harddisken ikke var ustabil. Der så det i hvert fald ud som om der var kontakt til harddisken!
Jeg har ikke forsøgt at åbne dyret, men hvis det eventuelt kan skyldes en løs forbindelse vil jeg da lige se om jeg kan lokalisere ét eller andet!
Redigeret af C_Ellegaard - 20-Januar-2009 kl. 08:54
|
 |
C_Ellegaard
Ny bruger
|
Sendt: 20-Januar-2009 kl. 14:08 |
Hovsa! Fandt ud af, at computerens AV Mode - der giver adgang til medieafspilning udenom Windows - fungerer upåklageligt. Der kan altså ikke være noget galt med indmaden, skulle man tro. Fra AV Mode skulle man kunne launche Windows, men igen kommer jeg tilbage til den her lille understreg der ikke foretager sig andet end at stå og blinke...
|
 |