|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() Sendt: 08-April-2010 kl. 20:46 |
Jeg har købt en boks til at modtage det digitale signal (spejl). Jeg har dog et meget stort problem med den - den skal have en "Factory Reset" hver gang den har været slukket - jeg sætter den i stand-by.
Jeg har opgraderet firmwaren til NLB, som skulle være ret stabil på baggrund af anbefalinger fra andre brugere af denne boks. Mit spørgsmål lyder, om jeg har en defekt boks? - den finder kanalerne i første hug når den er blevet resettet, men når den bliver sat i stand by og så tændt igen, så er der kun sort skærm på samtlige kanaler. Det er ikke ligefrem hvad jeg vil kalde stabilt - firmwaren skulle dog være klippe-stabil. Fremgangsmåden efter factory reset; exit exit (jeg er ligeglad med indstillinger til menusprog og tid) Tuner 1 + tuner 2 = Western EU => OK Manuel søgning (QAM64, Rate = 6875, Frequency = 143000) Den finder 8 kanaler - nogle c+, c first + trailer og en yousee infokanal. Herefter automatisk søgning, og den finder 188 tv-kanaler og 33 radio-kanaler. Fra min udbyder: Netværksnummer
for at SE digital TV Network id
= 800 eller 1851 til boksen
og 801 til TV med DVB-C tuner (MPEG4) (netværksnummer) er nummeret på
det netværk, som du hører til i det område, du bor Frekvens=
143000 kHz - angiver hvor hurtigt f.eks. bølger
forløber i dette tilfælde de bærebølger, som udgør dit tv-signalet. Symbolrate:=
6875 - er antallet af symbolforandringer dvs.
signalhandlinger i forhold til transmissionen per sekund Modulation
= 64 - er mange forskellige teknikker til kodning
af information på en bærebølge, som er det signal, der altså bærer
modulation i et signal. Det udtrykkes som et tal. Er der nogen som kan hjælpe mig med hvad der kan være galt? Redigeret af Anima - 25-Juli-2011 kl. 20:23 |
|
![]() |
|
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Nu da du har fået lagt NLB's ind:
Gå ind i boksens Menu Find Plug-In og tryk OK, nu loader en masse punkter af plug-ins at boksen har. Gå ned til nlbpanel.plugin og tryk OK Med højre piletast trykker du indtil der står i den store felt: mbox Tryk på Exit tasten og når du er ude i standard menuen igen, trykker du atter på Exit, så du helt forlader menuen og kun ser en tv-kanal på skærmen. Sluk boksen med remoten og når den har lavet shutdown (ikke standby), så tænder du boksen igen, så den kan loade den nye mbox setting du lige har foretaget, hvilket du vil kunne følge i boksens display. Problem med sort skærm burde nu være overstået. Redigeret af Aspagilus - 09-April-2010 kl. 01:22 |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Det ser ud til at det ikke har hjulpet.
Jeg er nød til at lave en søgning påny, men når det så er gjort, så virker alle kanalerne igen .. Det virker ret underligt. Ikonet [T1] er desuden gult når den startes op fra standby og den ikke viser kanaler, men når det virker er ikonet grønt.. siger det dig noget? Jeg kunne heller ikke komme i kontakt med boksen da jeg kom hjem. Den blev nød til at få taget strømmen på kontakten. |
|
![]() |
|
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Du skal ikke sætte boksen i standby, men foretage en komplet shutdown
for at den kan loade den nye setting:
Menu/Preferences/STB Power Control/Power Mode: Shutdown Før tager den nye setting ikke effekt. Efterfølgende må du ikke lave om på den setting, lad altid boksen foretage komplet shutdown når du slukker den. Desuden HAR du husket at lave en liste over foretrukne kanaler ? Tryk på FAV tasten Dernæst "i" tasten mellem P/Pg og volume tasterne Adgangs kode: 0 0 0 0 Med venstre piletast går du ned på Add Channels og vælger OK Nu kan du tilføje de kanaler du kun vil se, kan se og gerne vil optage fra. Når du har tilføjet kanalerne (i den rækkefølge du vil have dem lagt ind), så trykker du blot på Exit tasten og den lagrer automatisk kanalerne. Blot af interesse, sende ham gutten ikke brugermanualerne med ? Ellers er det dælme for dårligt af ham hvis han ikke har, men ellers kan du downloade en som PDF her: http://www.dgstation.co.kr/new/product_etc.php?&id=manual&model=cuberevo&menu=8 Hent den der hedder: [CubeRevo] User's Manual Den beskriver de mest alm. funktioner på boksen, som NLB også har med i deres firmware. Redigeret af Aspagilus - 09-April-2010 kl. 17:29 |
|
![]() |
|
![]() |
Han har skam sendt en "Bedienungsanleitung" med, men tysk er IKKE min gode side når jeg læser det.
Når du siger huske at lave favorit.. så nej, det har jeg ikke. Er det nødvendigt? ![]() Edit: Glemte helt at sige tak for hjælpen ind til videre! Redigeret af Anima - 09-April-2010 kl. 17:50 |
|
![]() |
|
![]() |
Jep, det er nødvendigt at favoritisere de kanaler man gerne vil se. |
|
![]() |
|
![]() |
Pssst: Har du fået det til at virke ?
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Nej, jeg har stadig sort skærm når den starter op, men hvis bare jeg kører en manuel kanalsøgning på ovenstående frekvens og symbolrate, så kører den. Den initialerer mbox plugin og jeg har lavet favoritter. Andet har jeg ikke rørt ved. |
|
![]() |
|
![]() |
Weird, men det skal selvfølgelig ikke udelukkes at der kan være en konstruktions fejl i din boks.
Men prøv evt at inden du slukker den, så at sætte den over på en af SD kanalerne (eks ARD) så at boksen starter op på den kanal når du tænder for boksen. Jeg går ud fra at du har lavet en favorit liste, så at når du zapper kanalerne igennem at den kun viser de kanaler at du har tilgængelig gratis digitalt. Redigeret af Aspagilus - 14-April-2010 kl. 02:28 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeps, jeg har fulgt dine instruktioner til punkt og prikke. Jeg tænker også at det næsten må være en fejl i noget flash-hukkommelse eller lign.
Det irriterer mig ret grænseløst efterhåneden at det ikke spiller. |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Med et FTP program kan du lave backup af din kanal liste som step 1.
ie.
ftp til boksen's ip adr.
kopier /var/db.dat til harddisk (efter du har scannet kanalerne)
reboot boks, login med ftp igen, og sammenlign den db.dat du har kopieret og den som ligger på boksen.. er de forskellige så er det boksen som mener din db.dat er defekt og genetablerer en "default" db.dat fil.
din boks ER IKKE defekt, det er 100% software relateret..
havde min boks i 1.5 år og var rigtig godt tilfreds og har vist rimlig styr på abcom modellerne da jeg hjalp DGStation lidt på siden med deres software, så jeg kender boksen rimlig godt.
edit:
Du skal køre FTP overførsler i BINÆR mode, husk det. og 2: abcom = Vizyon = DGSTATION hvis du ikke vidste det.
Redigeret af pendec - 14-April-2010 kl. 10:18 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg forstår ikke en brik af hvorfor det ikke virker, de steps jeg beskrev har givet en 100% virkende boks hos mig, men naturligvis sad jeg foran boksen selv så kunne det tænkes at jeg kunne "tæmme bæstet" så den bare kører.
Men for en sikkerheds skyld, download den engelske manual jeg linkede til, print den ud og så gå den igennem step by step med at lægge kanalerne ind på boksen, favorisering af kanaler osv. Det er nøjagtigt det samme selv om du kører med NLB's firmware, da deres er ens i opbygningen, forskellen er kun at den er langt mere stabil. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |